گوناگون 10:55 - 10 شهریور 1394
با پایان شمارش آراء:
بار دیگر یک اصولگرا با 17 رای بر کرسی ریاست شورای شهر تهران تکیه زد.

چمران رئیس شورای شهر تهران باقی ماند

به گزارش فرهنگ نیوز، برگزاری انتخابات هیات رئیسه شورای شهر تهران در سومین سال از فعالیت شورای چهارم امروز به صورت علنی برگزار شد. در این جلسه مهدی چمران با 17 رای بیشترین آرا را کسب کرد و دوباره بر صندلی ریاست نشست. همچنین مسجد جامعی با 13 رای و یک رای هم ممتنع بود.

براین اساس بعد از اینکه برگه‌های اخذ رأی برای انتخاب رئیس شورای شهر در میان اعضای شورا توزیع شد، اعضای شورا رأی‌های خود را در گلدان شیشه‌ای اخذ رأی انداختند و آن را در اختیار منشی هیئت رئیسه گذاشتند. هادی ساعی و عبدالحسین مختاباد دو عضو شورا به عنوان ناظر بر شمارش آرا انتخاب شدند و از این لحظه شمارش آرای انتخاب ریاست شورا توسط راستگو اغاز شد.
 
قناعتی، عضو هیئت رئیسه شورای شهر، احمد حکیمی‌پور و مرتضی طلایی را به عنوان کاندیداهای نایب رئیسی شورای شهر معرفی کرد و رأی‌گیری آغاز شد.
 
شمارش آرا با حضور ساعی و مختاباد به عنوان ناظران شمارش، آغاز شد؛  طلایی  با 16 رأی به عنوان نایب‌رئیس شورای شهر تهران انتخاب  شد. حکیمی‌پور نیز 15 رأی به دست آورد.
 
مهدی چمران، ابوالفضل قناعتی، محسن پیرهادی، محمدمهدی تندگویان و ولی‌الله شجاع‌پوریان را به عنوان کاندیداهای منشی هیئت‌رئیسه معرفی کرد. بعد از امضای برگه‌های اخذ رأی و توزیع آنها، رأی‌گیری برای انتخاب منشی هیئت رئیسه انجام شد که در نهایت با اخذ  رأی به عنوان منشی‌های هیئت رئیسه انتخاب شدند.

مهدی چمران 74 ساله، در دوره دوم و سوم شورای اسلامی شهر تهران نیز، ریاست این شورا را عهده دار بود. وی که از چهره‌های شاخص جریان اصولگرایی است، با پیروزی قاطع اصولگرایان در دومین دورهٔ شورای شهر تهران به رهبری وی، به عنوان ریاست این شورا انتخاب شد.

وی در دورهٔ بعد نیز این جایگاه را حفظ کرد. اما در چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران، در رقابت با احمد مسجد جامعی ، از چهره هایاصلاح طلب شورای شهر، ریاست شورا را به وی واگذار کرد. در سال دوم شورای چهارم شهر تهران و در ۱۱ شهریور ۱۳۹۳ وی توانست با پیروزی بر احمد مسجدجامعی بار دیگر پس از دوره‌های دوم و سوم، کرسی ریاست شورای چهارم را نیز، در سال دوم آن به دست‌بیاورد، او با ۱۸ رأی، احمدمسجدجامعی را که ۱۳ رای آورد، شکست داد. چمران در سومین سال این شورا نیز؛ مسجدجامعی را بار دیگر مغلوب کرد و برای یکسال دیگر، رئیس شورای شهر تهران باقی ماند. 

به اعتقاد برخی از اعضای شورای شهر تهران، شخصیت مهدی چمران، شخصیتی غیرسیاسی و فنی بوده و در دوران ریاست خود عملکرد مثبتی داشته است. برخی از اعضای شورا معتقدند که مهدی چمران هرگز جناحی برخورد نمی کند. 

پیش از این چمران اعلام کرده بود که فضای آرام شورای شهر بر ریاست بر آن ترجیح وی است: چمران درخصوص کاندیداهای ریاست شورای شهر تهران افزود: همانطور که مشخص است دو نفر از اعضای شورا یکی آقای مسجدجامعی و دیگری بنده در این دوره از انتخابات کاندیدای ریاست شورای شهر تهران هستیم. همانطور که مشخص است دو نفر از اعضای شورا یکی آقای مسجدجامعی و دیگری بنده در این دوره از انتخابات کاندیدای ریاست شورای شهر تهران هستیم. برای بنده فرقی نمی‌کند به عنوان رئیس انتخاب بشوم یا نشوم و هدفم خدمتگذاری به شهروندان است و رئیس باشم یا نباشم وظیفه خود را انجام خواهم داد. 

احمد مسجد جامعی نیز روز قبل در اظهار نظری از برخی از حواشی شورا گفته بود: نوع رای گیری هیات رییسه، همواره همراه با گرایش های جناحی بوده و این مسئله اتفاق جدیدی نیست. البته در جریان انتخابات شورا همواره شاهد برخی رفتارها و حواشی هستیم که می‌توان آنها را جزو آسیب‌های داخلی شورا برشمرد و من فکر می کنم اگر اعضا به شکل داخلی در این موارد ارزیابی و آسیب شناسی داشته باشند ، بهتر خواهد بود. عملکرد من به عنوان یک عضو و نیز در یک سال ریاست شورا مشخص است.

طلایی نایب رییس شورای اسلامی شهر تهران چند روز پیش در گفت وگو با رسانه ها از انتخاب قطعی چمران به عنوان رییس سومین سال از چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران خبر داده بود. 

 


6990393
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار گوناگون

گوناگون
«خبرگزاری تسنیم» مدیرعامل شرکت توسعه صنایع بهشهر در پیامی شهادت آیت الله رئیسی و هیات همراه را تسلیت گفت.
گوناگون
«خبرگزاری تسنیم» ​مدیر عامل و اعضای هیئت مدیره بانک صادرات ایران در پیامی شهادت رئیس جمهور مردمی و پرتلاش، آیت الله سیدابراهیم رئیسی و همراهان شهید او را تسلیت گفتند.
گوناگون
«خبرگزاری تسنیم» فرش، تأثیر به سزایی در دکوراسیون منزل دارد....
گوناگون
«خبرگزاری تسنیم» مدیرعامل همراه اول به مناسبت شهادت رییس جمهور پیام تسلیتی صادر کرد.
گوناگون
«خبرگزاری تسنیم» مدیرعامل هلدینگ طبیعت، شهادت رییس جمهور و همراهان وی را تسلیت گفت و اعلام کرد که تمام کالاهای اساسی تولید این شرکت به صورت گسترده و با تخفیفات ویژه در سطح بازار عرضه می شود تا از سواستفاده های احتمالی در این حوزه جلوگیری شود .
گوناگون
«خبرگزاری تسنیم» سازمان اطلاعات سپاه با ورود به ده پرونده اقتصادی موفق به بازگرداندن چه میزان از اموال بیت المال شد؟
گوناگون
«خبرگزاری تسنیم» کسب وکارهای تکنولوژی محور مانند ارائه دهنده خدمات سرورها یا استودیو های فیلم برداری و استودیوهای تدوین صدا، نیاز مبرمی به حافظه های اکسترنال دارند.
گوناگون
«خبرگزاری تسنیم» در دنیای امروزی انتخاب بین سفر هوایی و سفر زمینی برای کسانی که به دنبال یک روش حمل ونقل کارآمد هستند، بسیار مهم شده است.
گوناگون
«خبرگزاری تسنیم» در معاملات امروز مرکز مبادله طلا و ارز ایران، هر اسکناس دلار آمریکا به 44هزار و 868 تومان و حواله دلار نیز به 41هزار و 894 تومان رسید.
گوناگون
«خبرگزاری تسنیم» ایران در حال حاضر صادر کننده انواع سلاح به ده ها کشور دنیاست. برخی کشورهای عضو شورای امنیت سازمان ملل مشتری پر و پا قرص سلاح های ایرانی هستند و حالا بعد از عملیات «وعده صادق» قطعا بازار فروش تسلیحات نظامی ایران رونق بیشتری خواهد گرفت.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است