گوناگون 12:30 - 03 آبان 1395
درحالی‌که هنوز اجرای پرونده الکترونیک و نسخه‌نویسی الکترونیک با مخالفت‌هایی از قبیل نبود زیرساخت‌های لازم به تعویق افتاده است، معاون درمان وزیربهداشت از آغازبه کار سامانه صدور پروانه الکترونیک مؤسسات پزشکی در کمتر از یک‌ماه آینده خبر داد.

دکترمحمد آقاجانی در این‌باره گفت: با راه‌اندازی این سامانه مردم‌ می‌توانند به اطلاعات بیش از ۲۰ هزار مؤسسه پزشکی در ۳۵ شاخه و در سراسر کشور دسترسی داشته باشند، به‌طوری که اطلاعات مورد نیاز مردم در زمینه مؤسسات پزشکی با کمترین صرف زمان و براساس منطقه سکونت در اختیارشان قرار می‌گیرد و می‌توانند به هر یک از مؤسسات پزشکی که مایل بودند، به راحتی و در هر نقطه از کشور اعم از مؤسسات تصویربرداری، رادیولوژی، آزمایشگاه‌ها، بیمارستان‌ها، مراکز جراحی محدود، فیزیوتراپی، درمانگاه‌های شبانه‌روزی و... دسترسی داشته باشند.

وی افزود: البته هم‌اکنون اطلاعات ۲۰ هزار مؤسسه وارد سامانه شده و ما در کمتر از یک‌ماه آینده آن را به‌طور رسمی برای مردم رونمایی خواهیم کرد. البته این سامانه به‌صورت سایت الکترونیکی است که علاوه بر آن نرم‌افزار موبایلی هم دارد.

آقاجانی در بخش دیگری از صحبت‌هایش در پاسخ به اینکه مهم‌ترین چالش‌هایی که اکنون معاونت درمان با آن مواجه است، چیست، گفت: بحث‌هایی مانند پایداری منابع یکی از چالش‌های ماست که نیازمند توجه به آن در قوانین ثابت و به‌ویژه در قالب قوانین برنامه هستیم. همچنین بحث نیروی انسانی از دیگر چالش‌هایی است که بهداشت و درمان کشور با آن دست‌وپنجه نرم می‌کند، به‌طوری که هم در نیروی انسانی عمومی و هم تخصصی دچار کمبود هستیم.همچنین بحث کمبود زیرساخت بیمارستان‌ها نیز وجود دارد، چنانکه اکنون با کمبود حدود ۸۰ هزار تخت بیمارستانی در کشور مواجهیم.

چالش‌ دیگرمان هم نیاز به‌وجود بیمه‌ای قدرتمند و دارای قابلیت خرید راهبردی خدمات درمانی در کشور است. آقاجانی به میزان مطالبات وزارت بهداشت از بیمه‌ها اشاره کرد و گفت: طبق اسناد وصول نشده و ارسال نشده، مطالبات بیمارستان‌های وزارت بهداشت از سازمان‌های بیمه‌گر پایه اکنون بالغ بر ۹هزار میلیارد تومان است.


8244711
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است