استانی 12:38 - 27 مهر 1397

لزوم تسریع در رفع دغدغه‌های پرورش‌دهندگان میگوی مند و دلوار

به گزارش خبرنگار مهر، سید کمال الدین شهریاری صبح جمعه در نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی که با موضوع بررسی مسائل صنعت آبزی پروری برگزار شد، گفت: مزارعی در سایت پرورش میگوی دلوار وجود دارد که منابع طبیعی به صورت اجاره به شرط تملیک در اختیار سرمایه گذاران و صاحبان مزارع پرورش میگو قرار داده ولی اکنون برای واگذاری آن املاک مشکلاتی پیش آمده است.

شهریاری افزود: این مزارع اکنون در محدوده شهر دلوار قرار گرفته و در مالکیت اداره راه و شهرسازی درآمده است و واگذاری این املاک به پرورش دهندگان به پرداخت قیمت آن به نرخ روز مشروط شده و این خلاف قانون است.

نماینده دشتی و تنگستان با اشاره به اینکه هیچ قانونی اجازه نمی‌دهد برای واگذاری این مزارع به پرورش دهندگان، دو بار از دو دستگاه مختلف درخواست هزینه شود، افزود: شایسته است این مسئله بصورت قانونی در اسرع وقت حل شده و حقوق صاحبان این مزارع رعایت شود.

شهریاری همچنین در مورد مشکلات صاحبان مزارع پرورش میگو در سایت مند دشتی گفت: پیگیری‌ها برای برق کشی به مزارع پرورش میگوی مند دشتی منجر به این شد تا این اقدم هرچه سریعتر انجام شده تا این مزارع پس از ۱۶ سال انتظار، تا قبل از تابستان ۹۷ برقدار شوند ولی متاسفانه این اقدام عملی نشد.

نماینده دشتی و تنگستان تاکید کرد: برقدار کردن این مزارع برای بهبود شرایط کار برای صاحبان و کارگران زحمتکش این مزارع و جلوگیری از مصرف سوخت های فسیلی، لازم الاجراست و می بایست در اسرع وقت در دستور کار دستگاه های اجرایی مربوطه قرار گیرد.


9947320
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است