گوناگون 20:56 - 06 تیر 1396
سحر بیدار‌شدن برای خیلی‌ها سخت است. خیلی‌ها هم شب تا سحر بیدار می‌مانند یا درس می‌خوانند و یا به کارهای شخصی‌شان می‌رسند و در عوض روز می‌خوابند.

از هرکدام از این دو دسته که باشیم، خوردن وعده‌ی سحری  بسیار مهم است و در بین این همه خوراکی مفید وعده‌ی سحری، خوردن یک نوشیدنی را جداً توصیه می‌کنیم؛ اصلاً خواهش می‌کنیم نوشیدن تخم‌شربتی را فراموش نکنید.

این دانه‌های کوچک، منبع غنی کلسیم، فیبر، امگا3 و پتاسیم هستند. متخصصان علوم تغذیه معتقدند تخم‌شربتی به‌دلیل حالت ژلاتینی خود، انسان را تا مدت‌ها سیر نگه می‌دارد. چون دانه‌های ژلاتینی آن از آب درست شده، هیچ کالری ندارد و چون آب آن به‌مدت طولانی داخل دانه‌ها حتی درون بدن باقی می‌ماند، باعث می‌شود که بدن احساس سیری کند.

این دانه‌ها 9 تا 12 برابر وزن خود، آب‌ به  خود می‌گیرند و لعاب‌مانند می‌شوند. تخم‌شربتی به‌دلیل داشتن منیزیم و آنتی‌اکسیدان بالا در فصل گرما از گرمازدگی و تشنگی جلوگیری می‌کند.

فقط یادتان باشد تخم‌شربتی‌ باید مدت کافی در آب بماند تا به‌خوبی از هم باز شده و بعد خورده شود.

طرز تهیه‌ی آن بسیار ساده است. ابتدا مقداری از تخم شربتی را درون یک کاسه ریخته و روی آن آب بریزید و صبر کنید تا تمامی دانه‌ها بالای آب بیایند و سپس سنگین‌شده و ته‌نشین شوند.

در این حالت اگر خاشاکی در این دانه‌ها وجود داشته باشد به روی آب می‌آید و می‌توانید آن را از آب خارج کنید و در واقع تخم‌شربتی‌ها را بشویید. سپس آب آن را خالی کنید که با این کار، خاشاک و چوب‌های ریز آن جدا می‌شوند.

تخم‌شربتی‌ها را در ظرف دیگری خالی کنید، اگر در ته ظرف شن‌های ریزی ته‌نشین شده بود، نیاز است که چند‌بار این عمل را انجام دهید تا کاملاً تخم‌شربتی‌ها شسته و تمیز شوند.

سپس آب، تخم‌شربتی و شربت یا شکر را با هم مخلوط کرده و خوب هم بزنید. می‌توانید کمی آبلیمو هم به آن اضافه کنید و یا اصلاً شکر را از این شربت حذف کنید و فقط با آب و آبلیمو بنوشید.

این نوشیدنی مفید را بعد از خوردن سحری بنوشید و البته حتماً می‌دانید که سحری مانند وعده‌ی ناهار است و در آن باید از مواد غذایی حاوی پروتئین و یا غذاهای متنوعی از هیدروکربوت‌ها،فیبرها و پروتئین‌های کم چرب استفاده کرد.

کربوهیدرات‌ها درغذاهای سرشاراز فیبر مانند نان وجود دارند. مصرفشیر، میوه، بادام و آجیل‌های بدون نمک، یک یا دو واحد میوه و سالاد بدون سس هم در کنار وعده‌ی سحری، در این‌روزهای بلند به مقاومت بدن شما کمک می‌کند.


9208020
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است