اقتصادی 11:26 - 11 مرداد 1394
اگر خریداران مسکن در نیمه دوم سال گذشته کمتر در بازار به آپارتمان‌هایی برمی‌خوردند که قیمت فروش آنها زیر 2 میلیون تومان است. این روزها تعداد فایل‌هایی که قیمت هر متر مربع آن زیر 2 میلیون برای فروش گذاشته شده، افزایش یافته است.

دنیای اقتصاد: به گفته یکی از مشاوران املاک جنوب شرق تهران در منطقه 15، اوایل سال جاری قیمت آپارتمان‌های نوساز این منطقه به متری 2 میلیون و 500 هزار تومان رسیده بود و برخی مالکان برای آپارتمان‌های نوساز خود تا 3 میلیون و 200 هزار تومان در هر متر مربع نرخ‌گذاری کرده بودند. اما حالا قیمت این منطقه به کمتر از 2 میلیون رسیده است.



به طور مثال آپارتمانی 51 متری در محله خواجه نظام که یک سال از عمر بنای آن می‌گذرد متری یک میلیون و 960 هزار تومان به فروش رفت یا در محله خلیج‌فارس آپارتمانی 6 ساله متری یک میلیون و 700 هزار تومان به فروش رفته است.



در محله مطهری که در منطقه 15 واقع است آپارتمانی 8 ساله در مجتمع مسکونی سجادیه متری یک میلیون و 800 هزار تومان به فروش رفت.



با وجود کاهش قیمت‌ها در چند ماه اخیر هنوز هستند مالکانی که حاضر نشده‌اند از قیمت‌های پیشنهادی خود که بالاتر از نرخ میانگین منطقه است کوتاه بیایند.



به گفته یکی از مشاوران املاک برخی از فایل‌های فروش عمرشان به دو سال رسیده و هنوز مالک حاضر به کاهش قیمت نشده است و مشاوران املاک هم چندان تلاشی برای فروش این واحد‌های مسکونی نمی‌کنند.






6845119
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«خبرگزاری تسنیم» رییس کل اسبق بانک مرکزی گفت:سال 95 در اثر تصمیم بانک مرکزی برای افزایش نرخ سود از 15 به 20 درصد 3 بانک مهم کشور ناتراز شدند که این نمونه ای از تضعیف بنگاه های پولی است.
اقتصادی
«خبرگزاری تسنیم» معاون اقتصادی بانک مرکزی شرط اول تحقق بهتر سیاست های پولی و ارزی را شهرت و اعتبار بانک مرکزی دانست و گفت: نرخ سالانه تورم مصرف کننده که در فروردین 1402، 47.6 درصد بود (طبق گزارش مرکز آمار) اکنون به 38.8 درصد رسیده است.
اقتصادی
«خبرگزاری تسنیم» مدیرعامل شرکت ملی نفت گفت: 2.5 میلیارد بشکه معادل نفت خام، مجموع ذخایر جدید اکتشافی در دولت سیزدهم بوده است.
اقتصادی
«خبرگزاری تسنیم» بدهی جهانی تنها در سه ماهه اول سال جاری میلادی 1.3 تریلیون دلار افزایش داشته و به رکورد 315 تریلیون دلار رسیده است.
اقتصادی
«خبرگزاری تسنیم» رئیس اتاق اصناف تهران گفت سازمان مالیاتی موافقت کرد افرادی که فروششان بالاتر از 18 میلیارد تومان بوده و نمی توانند از تسهیلات تبصره 100 برخوردار شوند اظهارنامه تعاملی برایشان تولید شود.
اقتصادی
«خبرگزاری تسنیم» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: حوزه فضایی در دولت سیزدهم احیا و متحول شده است به طوری که از ابتدای فعالیت این دولت تا کنون 12 پرتاب ماهواره به فضا انجام شد.
اقتصادی
«خبرگزاری تسنیم» مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: میادین شادگان، کوپال، آبان، پایدار غرب، دال پری، پایدار شرق و چشمه خوش، 7 میدان نفتی است که سرمایه گذاران آن خارجی هستند.
اقتصادی
«خبرگزاری تسنیم» شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی در حاشیه نمایشگاه بین المللی نفت، با دانشگاه های صنعتی شریف و امیرکبیر تفاهم نامه همکاری علمی و پژوهشی امضا کرد.
اقتصادی
«خبرگزاری تسنیم» مدیرعامل پالایشگاه تهران گفت: با اجرای طرح های کیفی سازی، میزان گوگرد نفت کوره بعد از اجرای این پروژه به کمتر از نیم پی پی ام خواهد رسید که در حال حاضر حدود 7 درصد وزنی است.
اقتصادی
«خبرگزاری تسنیم» نماینده ویژه رئیس جمهوری در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: سامانه تخصیص نفت گاز براساس اسناد حمل برخط در گام نخست از انحراف روزانه حدود 8 میلیون لیتر فرآورده جلوگیری خواهد شد که آمار قابل توجهی است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است