بین‌الملل 03:16 - 18 مرداد 1399

آمریکا از مشاور سابق ولیعهد سعودی حمایت کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، وزارت امور خارجه آمریکا هرگونه فشار بر «سعد الجبری» مشاور سابق «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی و خانواده اش را غیرقابل قبول دانست.

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد: الجبری سال ها در تلاش ها برای مبارزه با تروریسم شریک آمریکا بوده و واشنگتن مشارکت وی در حفظ امنیت شهروندان آمریکایی را می ستاید.

وزارت خارجه آمریکا همچنین افزود که هرگونه اتهام علیه مشاور سابق محمد بن سلمان باید از طریق سیستم قضایی و برخورداری از شفافیت کامل دنبال شود.

این بیانیه می افزاید: برخی گزارشات درباره عواملی که موجب ترک کانادا از سوی الجبری شد، نگران‌کننده بوده و همچنین هرگونه تحت فشار قرار دادن خانواده وی، اقدامی غیر قابل قبول محسوب می شود.

وزارت خارجه آمریکا در عین حال از عربستان خواسته است که افراد خانواده الجبری را آزاد کرده و آنها را تحت فشار قرار ندهد.

گفتنی است که «سعد الجبری» مأمور عالیرتبه اطلاعاتی و پیشین عربستان که از معاونان شاهزاده «محمد بن نایف» بود، در دادخواستی که اخیراً در دادگاه فدرال آمریکا تنظیم شد، اعلام کرد که «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی در سال ۲۰۱۸ تیمی را برای کشتن وی به کانادا- محل تبعید وی_ گسیل کرده است؛ اما این توطئه به دست مقامات کانادایی خنثی شد.

این در حالی است که شماری از افراد آگاه اوایل امسال به خبرگزاری رویترز گفته بودند که الجبری به مدارکی دسترسی دارد که حاوی اطلاعات حساس است و محمد بن سلمان بیم آن دارد که این اطلاعات برملا شوند.

در این دادخواست ۱۰۷ صفحه ای که علیه محمد بن سلمان و ۲۴ فرد دیگر در دادگاه فدرال آمریکا در بخش کلمبیا تنظیم شد، الجبری گفت که ولیعهد سعودی در اکتبر ۲۰۱۸ «یک تیم ضربت را به کانادا اعزام کرد».

الجبری زمانی که در ترکیه به سر می برد پیام‌های تهدیدآمیز از محمد بن سلمان دریافت کرد و این مسئله باعث شد وی به کانادا سفر کند. بن سلمان در این پیام ها خطاب به الجبری می گوید: به عربستان برگرد تا شرایط را برایت توضیح دهم. الجبری نیز در پاسخ می نویسد که نمی تواند.

گفتنی است که دفتر رسانه ای دولت سعودی هنوز نسبت به این دادخواست واکنشی نشان نداده است. سفارت عربستان در شهر اتاوا نیز تاکنون از اظهارنظر در این باره خودداری کرده است.


10657090
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» جمهوری آذربایجان و ارمنستان برای اولین بار بر سر تعیین حدود مرزی میان خود به توافق رسیدند که طی آن ۴ روستا به دولت باکو بازگردانده می‌شود.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» فردی در نیویورک مقابل ساختمان محل برگزاری دادگاه دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا اقدام به خودسوزی کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نیرو‌های مقاومت فلسطین جمعه شب اعلام کردند که به پایگاه نظامیان صهیونیست در استان جنین واقع در شمال کرانه باختری حمله کرده‌اند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» شبکه سی‌ان‌ان در خبری اختصاصی نوشت که تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد که پایگاه هوایی که ادعا می‌شد هدف حمله رژیم صهیونیستی بوده سالم به نظر می‌رسد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» شبکه سی ان ان در خبری اختصاصی نوشت که تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد که پایگاه هوایی که ادعا می‌شد هدف حمله رژیم صهیونیستی بوده سالم به نظر می‌رسد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روز جمعه اعلام کرد که وزرای دفاع این ائتلاف بر سر ارسال سامانه‌های ضدهوایی بیشتر به اوکراین به توافق رسیده‌اند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» گروه هکری «انانیموس» اعلام کرد که به پایگاه داده‌های ارتش رژیم صهیونیستی نفوذ کرده و به حدود بیش از ۲۳۳ هزار سند دست یافته است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» گروه هکری «انانیموس» اعلام کرد که به پایگاه داده‌های ارتش رژیم صهیونیستی نفوذ کرده و به حدود بیش از ۲۳۳ هزار سند دست یافته است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نماینده دائم پاکستان در سازمان ملل طی دیدار با وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در نیویورک پیرامون همکاری‌های نزدیک دو کشور برادر گفت‌وگو کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی امروز (جمعه) گفت که وزیر امنیت داخلی این رژیم تنها با یک کلمه «اسرائیل را مضحکه دنیا کرد.»

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است