بین‌الملل 16:54 - 01 بهمن 1400

رزمایش مشترک دریایی ایران، روسیه و چین پایان یافت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، وزارت دفاع روسیه امروز جمعه با صدور بیانیه ای اعلام کرد: رزمایش مشترک دریایی روسیه، چین و ایران در خلیج عمان پایان یافت.

در بیانیه صادره از سوی وزارت دفاع روسیه در این خصوص آمده است: این رزمایش ها شامل شلیک کشتی‌های جنگی، عملیات امداد و نجات و نیز تمریناتی علیه دزدی دریایی بود.

وزارت دفاع روسیه پیشتر در بیانیه ای اعلام کرده بود: رزمایش دریایی ایران، روسیه و چین با نام CHIRU-۲۰۲۲ در خلیج عمان (شمال دریای عرب) و حریم هوایی بالای آن برگزار می شود. از طرف روسیه، ناوگانی از کشتی های ناوگان اقیانوس آرام، رزمناو موشک انداز «واریاگ» (Varyag)، کشتی بزرگ ضد زیردریایی «آدمیرال تریبوتس» (Admiral Tributs) و تانکر بزرگ دریایی «بوریس بوتوما» (Boris Butoma) به این رزمایش اعزام شده اند.

این دومین رزمایش مشترک ایران، روسیه و چین در کمتر از ۳ سال گذشته است. این کشورها در دسامبر سال ۲۰۱۹ رزمایش مشابه‌ای را در اقیانوس هند با عنوان «کمربند امنیتی دریایی» برگزار کرده بودند.

چین و روسیه با ایجاد نهادهایی چون «سازمان همکاری شانگهای» و «اتحادیه اقتصادی اوراسیا» و همچنین طرح‌هایی چون «یک کمربند، یک جاده» به دنبال پی‌ریزی بنای معماری جدید برای جهان هستند و در این راستا کشورهایی مانند ایران نیز در چارچوب تأمین منافع ملی خود، به آنها می‌پیوندند.

همچنین شدت گرفتن سیاست‌های تحریمی آمریکا و اروپا، سه کشور یادشده را بیش از پیش به هم نزدیک کرده است.


11420206
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» پس از استعفای رئیس بخش اطلاعات نظامی و تصمیم فرمانده منطقه مرکزی ارتش رژیم صهیونیستی برای استعفا، برخی فرماندهان دیگر نیز استعفا خواهند کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» اساتید و دانشجویان دانشگاه کلمبیا در پی یورش پلیس آمریکا به محوطه آن و بازداشت دانشجویان حامی فلسطین کلاس‌ها را تعطیل کردند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» چین اتهام فعالیت جاسوسی در آلمان را «قاطعانه» رد کرد و از برلین خواست که وجهه پکن را خدشه‌دار نکند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در اولین روز محاکمه رئیس‌جمهور سابق آمریکا، دادستان نیویورک دونالد ترامپ را به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ این کشور متهم کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در پی برخورد دو بالگرد نظامی با یکدیگر در مالزی مرگ هر ۱۰ سرنشین در محل حادثه قبل از اعزام به بیمارستان، تایید شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز تایید کرد که رژیم صهیونیستی به هیچ یک از اهدافی که تعیین کرده بود نرسیده است و این معنایی جز شکست ندارد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» انگلیس با دنباله روی از آمریکا، برنامه‌هایی را برای ارائه بزرگترین بسته کمک نظامی لندن به کی‌یف اعلام کرده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» مدیر اجرایی اتاق فکر هنگ کنگ معتقد است آمریکا به عنوان بزرگترین تامین کننده سلاح در جهان نمی‌تواند حامی صلح و آرامش باشد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» پارلمان انگلیس قانون اخراج مهاجران غیرقانونی که به این کشور وارد شدند را به روندا امضا کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» پارلمان انگلیس قانون اخراج مهاجران غیرقانونی که به این کشور وارد شدند را به روندا امضا کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است