استانی 07:26 - 05 اردیبهشت 1393
نائب رئیس شورای شهر سبزوار خبر داد
نائب رئیس شورای اسلامی شهر سبزوار از ایجاد صندوق رفاه مخصوص پاکبانان سبزواری توسط شورای این شهرستان خبر داد.

ایجاد صندوق رفاه پاکبانان توسط شورای شهر سبزوار

به گزارش خبرگزاری فارس از سبزوار مسعود پسندیده پنج‌شنبه شب در مراسم تجلیل از پاکبانان سبزواری با بیان اینکه سبزوار باید در ردیف پنج شهر پاک کشور قرار بگیرد؛ اظهار داشت: شادابی جامعه و سلامت انسان‌ها در گرو پاک بودن زمین است.

وی با بیان اینکه شهرستان سبزوار در نوروز امسال توانست خود را در ردیف 10 شهر پاک کشور قرار دهد افزود: خوشبختانه سیستم جمع‌آوری زباله‌های سطح شهر نیز به سمت مکانیزه شدن در حال حرکت است و در آینده‌ای نچندان دور این سیستم فراگیرتر خواهد شد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری سبزوار نیز در این مراسم با بیان اینکه روزانه 700 هکتار از معابر شهری توسط 550 نفر پاکبان نظافت رفت‌و‌روب می‌شود؛ اظهار داشت: به همین دلیل سبزوار در کنار مشهد، اصفهان، تبریز، شیراز و کرمان جزء 10 شهر پاک و سبز کشور قرار گرفته است.

سعیدرضا فصیحی با اشاره به سرانه تولید زباله در سبزوار گفت: جمعیت 250 هزار نفری این شهرستان روزانه 150 تن زباله تولید می‌کند، که از این میزان 120 تن زباله خانگی و عادی و 30 تن خاک و نخاله‌های ساختمانی است.

وی افزود: میزان تولید زباله هر شهروند سبزواری را 600 گرم است که این رقم پایین‌تر از میانگین کشوری و استانی است.

گفتنی است؛ در این مراسم  که با حضور جمعی از مسئولین شهری، شهردار سبزوار، اعضای شورای اسلامی شهر، شهرداران مناطق، مدیران سازمان‌ها و ادارات، رئیس اداره محیط زیست و جمعی از کارکنان شهرداری برگزار شد، مسیرهای منتهی به نماز جمعه، مصلی تاریخی سبزوار و گلزار شهدا را به نظافت و در پایان نیز با اهدای کارت هدیه از  کلیه 550 پاکبان و 50 راننده سازمان مدیریت پسماند تقدیر شد.


3569819
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است