سیاسی 13:11 - 10 بهمن 1393

تهران/ واحد مرکزی خبر/ سیاسی 1393/11/10

امام جمعه موقت تهران در خطبه نخست با توصیه و دعوت همگان به تقوای الهی و پرهیزگاری، به موضوع عواقب عوامل شر و خیر انسان پرداخت و گفت:‌ هر چند همه چیز تحت مقدرات خداوند است و تمام امور در عالم طبق مشیت خداوند متعال قرار دارد، ولی نقش بشر هم تعیین‌کننده است .

به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر، آیت‌الله احمد جنتی افزود: اگر انسان‌ها اهل خیر باشند برای آنها خیر، و اگر اهل شر باشند برای آنها شر مقدر می‌شود، اگر انسان به فکر خود و عاقبت خود باشد، باید بداند که سر و کارش با خداست.

وی گفت: نباید وقتی گناه می کنیم انتظار خیرات داشته باشیم و انتظار داشته باشیم تورم، گرانی و خشکسالی نباشد؛ رباخواری و رشوه‌خواری و ایجاد تفرقه و دشمنی کنیم و گاهی به نام مذهب واخلاق رو در روی هم بایستیم و از جانب خداوند انتظار خیرات داشته باشیم؛ قرآن چنین چیزی را قبول ندارد.

خطیب جمعه تهران افزود: اگر می خواهید زیر دست دشمن نیفتید باید روی اعتقادات بایستید و ذلت را نپذیرید تا خداوند شما را عزیز بدارد، ‌اگر تمایل پیدا کردید به دشمن دست دوستی بدهید، باید ذلت را تحمل کنید و انتظار عزت نداشته باشید.

آیت‌الله جنتی گفت: چرا بین فرقه‌های اسلامی، فرقه‌های شیعی، جمعیت‌ها و دسته‌بندی‌ها اختلاف ایجاد و دشمنی می‌کنید؟ باید خیرخواه یکدیگر باشید و دیگران را راهنمایی کنید.

خطیب جمعه تهران ادامه داد: باید با فساد مبارزه کرد سال‌هاست که مقام معظم رهبری بر مبارزه با فساد تأکید دارند چرا فساد کم نمی‌شود و روزافزون است، در حالی که همه از جمله مسئولان دم از مبارزه با فساد می‌زنند؟

آیت‌الله جنتی با طرح این سؤال که چگونه باید با فساد مبارزه کرد گفت: اگر بخواهید با فساد مبارزه کنید منحصرا چاره کار این است که افراد فاسد را از سر پست‌ها بردارید، امکان ندارد یک نفر فاسد در یک پست، وزارت، معاونت و مدیرکلی قرار گیرد و بتواند امور را اصلاح کند.

وی افزود: ‌چرا افراد ناباب را سر کار می‌گذارند، فردی که در معاونت بالایی قرار گرفته، این از کسانی است که در شورای نگهبان رد صلاحیت شده، عامل تحصن در مجلس، مقابل نظام و رهبری بوده، سوء سابقه در رژیم شاه داشته و سوابقی از این قبیل، این فرد در پست معاونت در یک وزارتخانه پولدار قرار گرفته است؛ چرا باید این چنین باشد؟ این می تواند برای مردم و نظام دلسوزی کند؟ چقدر گفته می شود فتنه‌گران را روی کار قرار ندهید ولی ادامه دارد و متوقف نمی شود.

خطیب جمعه تهران گفت: مرتب به ما گزارش می دهند مخصوصا اینکه در دانشگاه این افراد را سر کار قرار می دهند؛ اینها که هویتشان برای همه شناخته شده است؛ کنگره امریکا از اوباما می پرسد میلیاردها دلار که برای اینها دادید بگویید چگونه هزینه شد؟ به چه مناسبتی اینها را روی کار قرار می‌دهید؟ آیا با اینها می شود با فساد مبارزه کرد، کسی که خودش دست در فساد داشته است؟‌

آیت الله جنتی افزود: مسئولان بالای ما باید مراقب باشند، اینها خواسته مردم است و خطیب جمعه باید حرف حق بزند و برداشت از آیات و روایات را بگوید.

وی اضافه کرد: من مایلم مردم خودشان پیگیر این مسائل باشند، بی‌تفاوت نباشند، با بصیرت ببینید که پست‌ها به دست فرهنگ بسیجی سپرده می شود یا فرهنگ فتنه، شما باید طلبکاری کنید، سکوت نکنید، بی‌تفاوت نباشید، اینها فقط وظیفه من و دوستان نیست.


5734360
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دلخوش گفت: قانونی که درباره سلاح بود نیاز به اصلاح داشت تا با تشدید مجازات متخلفان بتوان از وقوع جرم جلوگیری کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه با بیان اینکه چگونگی و کیفیت نقش آفرینی دولت‌های مسلمان در برخورد با جنگ غزه در تاریخ ثبت و ضبط خواهد شد، قطع روابط دیپلماتیک و اقتصادی و تحریم عملی تسلیحاتی و تجاری را ابزار مهمی در توقف نسل‌کشی اسرائیل در غزه و جنایاتش در ...
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزرای امور خارجه ایران و عربستان در محل برگزاری نشست سازمان همکاری اسلامی در بانجول با یکدیگر دیدار کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزرای امور خارجه ایران و عربستان در محل برگزاری نشست سازمان همکاری اسلامی در بانجول با یکدیگر دیدار کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزرای امور خارجه ایران و اندونزی در محل برگزاری نشست سازمان همکاری اسلامی در بانجول با یکدیگر دیدار کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» لایحه حفاظت از داده‌های شخصی در کمیسیون حقوقی دولت با حضور جمعی از اعضای هیئت دولت تصویب شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» ناو لجستیکی شهید مهدوی یک ناو جنگی ساخت جمهوری اسلامی ایران است که در نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی فعال است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نشست سران سازمان همکاری اسلامی در بانجول پایتخت گامبیا آغاز شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» محسن رضایی طی چند روز گذشته با اعضای شورای مرکزی احزاب، گروه‌ها و جبهه‌های انقلاب نشست‌های جداگانه‌ای برگزار کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نادری گفت: مجلس با تصویب پرداخت بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی از همسان‌سازی حقوق بازنشستگان حمایت می‌کند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است