گوناگون 00:29 - 12 شهریور 1393
اطلاعات جدید نشان می‌دهد ارزش بازار سهام ایران از ابتدای سال تاکنون ۸۴ هزارو ۵۶۳ میلیارد تومان معادل ۲۷ میلیارد دلار نزول کرده است.

این در حالی است که نسبت بدهی‌ها به دارایی‌های شرکت‌های بازار سهام نیز در حال افزایش است.به گزارش همشهری، آمار اطلاعات بورس تهران حاوی نکات جالبی است. این اطلاعات نشان می‌دهد مجموع ارزش بازار سهام ایران با احتساب بورس تهران و فرابورس از ابتدای سال تاکنون از 473هزار میلیارد تومان به 388هزار میلیارد تومان رسیده است. به‌طور دقیق‌تر ارزش کل بورس و فرابورس جمعا 84563میلیارد تومان معادل 27میلیارد دلار کاهش یافته است.

این به‌معنای این است که در این مدت 17.8درصد از مجموع کل ارزش بازار سهام کاسته شده است. در عین حال مجموع کل درآمد شرکت‌های بورس تهران و فرابورس در پایان سال گذشته 296هزار میلیارد تومان معادل 95.5 میلیارد دلار برآورد شده بود که این میزان با 1.6درصد کاهش هم‌اکنون به 94میلیارد دلار رسیده است.

  • مقایسه دارایی‌ها و بدهی ها

اطلاعات مربوط به ترازنامه بازار سهام ایران نیز حاوی نکات جالبی است. این اطلاعات نشان می‌دهد جمع دارایی‌ها و بدهی‌های کل شرکت‌های عضو بورس تهران و فرابورس از 239میلیارد دلار(739621میلیارد تومان) با 9.5درصد افزایش به 261میلیارد دلار (809864میلیارد تومان) رسیده است.

این در حالی است که جمع کل بدهی شرکت‌های بورس نیز با رشد قابل ملاحظه‌ای مواجه بوده و حتی سرعت رشد آن از سرعت رشد دارایی‌های شرکت‌های بورس بیشتر بوده است. براساس آمار موجود مجموع کل بدهی شرکت‌های بورس از 189میلیارد دلار به 207میلیارد دلار رسیده است. این به‌معنای این است که بدهی شرکت‌های بورس از ابتدای سال تاکنون 9.6 درصد افزایش یافته است. براساس این اطلاعات در حال حاضربه‌طور میانگین 80درصد کل بازار سهام را بدهی شرکت‌های بورس تشکیل می‌دهد.


4632489
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است