استانی 20:44 - 01 آذر 1393
نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس:
نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس گفت: مجلس به وزیر پیشنهادی علوم رأی اعتماد می‌دهد.

مجلس به وزیر پیشنهادی علوم رأی اعتماد می‌دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از گلپایگان، سیدمحمدحسین میرمحمدی عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: جایگاه وزارت علوم به لحاظ اینکه افراد با تجربه و نخبه‌ای در آن مشغول به کار هستند، جایگاه حساسی است و کسی که سکاندار این وزارتخانه می‌شود باید از مسائل حاشیه‌ای به دور باشد.

وی با بیان اینکه نظر مجلس بر این امر بود که کسی که می‌خواهد وزارت علوم را راهبری کند از ظرفیت و تجربه دانشگاهی برخوردار باشد، ادامه داد: با خبرهایی که از مجلس می‌رسد، مطمئن هستیم که نمایندگان به آقای فرهادی رأی اعتماد خوبی خواهند داد و وی سکاندار وزارت علوم خواهد شد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مجلس همواره آماده تعامل با دولت است و پس از انقلاب اسلامی بالاترین میزان آرای دولت در مجلس نهم و یازدهم بوده و این تعامل از بیانیه‌هایی حمایتی مجلس و دولت مشخص است.

این مسئول تصریح کرد: دیدگاه مجلس به وزیر پیشنهادی وزارت علوم مثبت است و در واقع از هم‌اکنون سکاندار وزارت‌خانه مشخص شده است.

میرمحمدی با اشاره به اینکه تعامل سه قوا برای اهداف و آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی است، عنوان کرد: عملکرد دولت تدبیر و امید به گونه‌ای است که امید را به جامعه هدیه می‌دهد و اشکالاتی که وجود دارد را قبول داریم، اما در کل حرکت دولت حرکتی رو به رشد و رو به جلو است.

وی اضافه کرد: دولت در حوزه کشاورزی، قیمت خرید گندم و خرید شیر اقدامات خوبی انجام داده است.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس همچنین به تأکید و اهتمام رئیس جمهور و وزیر بهداشت برای رفع مشکل بهداشت و درمان مردم پرداخت و اظهار کرد: سال گذشته در همین زمان با مشکلات عمده‌ای در زمینه دارو مواجه بودیم، اما امسال در این زمینه کمتر شاهد مشکل هستیم.

* تخصیص 500 میلیون تومان اعتبار به اورژانس بیمارستان گلپایگان

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود به تخصیص اعتبار 500 میلیون تومانی به اورژانس بیمارستان گلپایگان اشاره کرد و یادآور شد: با توجه به محدودیت‌های اعتباری 500 میلیون تومان برای تکمیل اورژانس بیمارستان امام حسین(ع) گلپایگان تخصیص یافت که این امر نشان‌دهنده این است که سلامت مردم برای دولت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

* تورم تا پایان سال به زیر 15 درصد می‌رسد

میرمحمدی به تورم و مهار دولت در زمینه تورم پرداخت و بیان کرد: اقدامات مؤثری در این زمینه انجام شده و پس از انتخابات سال 92 بازار از یک آرامش نسبی برخوردار شد و تیم اقتصادی دولت از رشد روزافزون و شتابنده قیمت‌ها جلوگیری کرد.

وی با بیان اینکه امروز با تدابیری که تیم اقتصادی دولت به کار گرفته است شاهد رشد نزولی تورم هستیم، تشریح کرد: امیدواریم تا پایان سال تورم به زیر 15 درصد و در سال 95 روند تورم تک رقمی شود و شاهد شکوفایی اقتصاد کشور باشیم.

* حق‌آبه مردم گلپایگان، گوگد و گلشهر محفوظ می‌ماند

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، مستندسازی حق‌آبه سد کوچری را از دیگر اولویت‌های شهرستان گلپایگان برشمرد و اظهار کرد: امور آب شهرستان و فرمانداری گلپایگان پیگیری‌های زیادی در این زمینه انجام داده‌اند و بر احقاق حق مردم تاکید فراوانی دارند و در حال حاضر مشاور این طرح انتخاب و قرارداد منعقد شده است.

وی با تأکید بر اینکه قدمت شهرستان گلپایگان و حق‌آبه‌ای که قدمت دیرینه دارد، تصریح کرد: با توجه به اینکه شهرستان گلپایگان در حوزه کشاورزی قدمتی کهن دارد حق‌آبه مردم گلپایگان، گوگد و گلشهر محفوظ باید بماند.

میرمحمدی عنوان داشت: آب شرب 11 شهر کشور از سد کوچری تأمین می‌شود، اما تأمین امنیت شغل کشاورزی مهم‌تر است و این امر در شورای عالی آب مطرح و در حال بررسی است.

* تامین اعتبار برای تکمیل پروژه‌ واحدهای نیمه‌کاره مسکن مهر

وی همچنین به سفر و بازدید قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در حوزه مسکن مهر به شهرستان گلپایگان و تصمیماتی که در این زمینه اتخاذ شد و اشاره کرد و ادامه داد: قائم ‌مقام وزیر راه و شهرسازی در حوزه مسکن مهر با توجه به اختیاراتی که داشتند اعتبار مناسبی برای مسکن مهر دو شهر گلپایگان و خوانسار تخصیص دادند و انتظار می‌رود با این اعتبارات مشکل واحدهای باقی مانده برطرف شود.

* بررسی کارشناسانه منطقه ویژه اقتصادی گلپایگان و خوانسار

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس به ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در گلپایگان و خوانسار و اقداماتی که در این زمینه در حال انجام است اشاره و بیان کرد: سه منطقه در سه نقطه شهر گلپایگان پیش‌بینی شده که این مناطق عبارتند از قلعه جمال، تیکن و دشت شمال و با توجه به اینکه منطقه قلعه جمال نزدیک شهرک صنعتی گلپایگان واقع شده است و زیرساخت‌های لازم برای ایجاد منطقه ویژه اقتصادی را دارد، انتخاب شده و در حال حاضر موقعیت جغرافیایی و مقاومت در برابر زلزله و مسائل کارشناسی آن در حال بررسی است و پس از بررسی‌های لازم نتیجه به دبیرخانه مناطق آزاد و استانداری اعلام می‌شود.


5243763
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است