استانی 16:54 - 29 مهر 1393
عضو خبرگان رهبری:
عضو خبرگان رهبری گفت: آیت‌الله مهدوی‌کنی علاوه بر تاسیس دانشگاه امام صادق(ع) و خدمت در حوزه‌های علمیه و مجلس خبرگان، یک شخصیت علمی و فقیه مسلم بودند و دارای برکات وجودی بوده و برای ایجاد وحدت بین تشکل‌های اسلامی زحمت‌های فراوان کشیدند.

آیت‌الله مهدوی‌کنی یک شخصیت علمی و فقیه مسلم بودند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، آیت‌الله مجتهد شبستری ظهر امروز در همایش بزرگ روحانیت که به مناسبت فرا رسیدن ایام محرم در مسجد جامع تبریز برگزار شد رحلت عالم ربانی حضرت آیت‌الله مهدوی‌کنی را به محضر امام زمان (عج) و نایب بر حقش مقام معظم رهبری و مراجع عظام و تمام روحانیت معظم تسلیت گفته و ضمن بیان این مطلب که ان‌شاء‌الله در آینده‌ای نزدیک مجلس ترحیمی برای آن مرحوم برگزار می‌شود، اظهار کرد: ایشان در دوران ستمشاهی مکررا توسط مزدوران رژیم پهلوی روانه زندان می‌شدند و تبعید می‌شدند و از اول انقلاب در خدمت حضرت امام(ره) و از شاگردان ممتاز ایشان بودند و بعد از ارتحال حضرت امام(ره) نیز با مقام معظم رهبری ارتباط تنگاتنگی داشته و از دوستان بسیار نزدیک و صمیمی ایشان بودند.

عضو مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: ایشان علاوه بر تاسیس دانشگاه امام صادق(ع) و خدمت در حوزه‌های علمیه و مجلس خبرگان، یک شخصیت علمی و فقیه مسلم بودند و دارای برکات وجودی بوده و برای ایجاد وحدت بین تشکل‌های اسلامی زحمت‌های فراوان کشیدند و دلسوز و وفادار به آرمان‌های انقلاب و امام راحل(ره) بودند.

وی افزود: از جمله موضوعاتی که تا کنون برای بشر مبهم مانده، مسئله روح و ممات است و وقتی که از پیامبر اکرم(ص) سئوال می‌کنند که روح چیست، می‌فرماید «روح یکی از شئون غیبیه و از امور پروردگار است و حقیقت و ماهیت روح و ممات برای بشر با وجود پیشرفت‌های علمی مجهول مانده است».

نماینده ولی فقیه در استان خاطرنشان کرد: آثار زندگی شرافتمندانه و انسانی عبارت است از معتقد بودن و جنگیدن در راه آن عقیده؛ و آیات و روایات فراوانی در این خصوص وجود دارد و حضرت سیدالشهداء(ع) این مطلب را عملا به اثبات رسانده‌اند.

وی گفت: اگر بنا بود که زندگی انسان صرفا به دستورات فردی خلاصه می‌گردید پس فلسفه این همه دستورات اجتماعی چیست.

امام جمعه تبریز افزود: اگر برای سایر امامان معصوم(ع) فرصتی برای حاضر شدن در عرصه جهاد و مجاهده فیزیکی نشد و به کار فرهنگی پرداختند، حضرت سیدالشهداء(ع) علاوه بر جهاد فکری، در راه عقیده‌اش فداکاری جانی کرده و برای بشریت درس ایثار، فداکاری و شهادت دادند.


5006435
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«خبرگزاری تسنیم» رئیس کل دادگستری استان بوشهر گفت: از محل عوارض آلایندگی های استان بوشهر 2 هزار میلیارد تومان به حساب شهرداری های واریز شده که باید در جهت توسعه مسائل عمرانی هزینه شود.
استانی
«خبرگزاری تسنیم» نماینده منتخب مردم در 4 حوزه انتخابیه غرب خراسان جنوبی در مجلس شورای اسلامی گفت: معادن بنتونیت در بخش آیسک ظرفیت مناسبی برای ایجاد اشتعال و توسعه است و احیای معادن در آینده احداث راه، راه آهن و سایر خدمات زیربنایی را توجیه پذیر می کند.
استانی
«خبرگزاری تسنیم» معاون میراث فرهنگی استان بوشهر از تخصیص 30 میلیارد تومان برای اجرا طرح های عمرانی و مرمت بافت تاریخی بوشهر خبر داد و گفت: در این مجموعه تاکنون 95 ساختمان آن در فهرست آثار ملی ثبت شده است.
استانی
«خبرگزاری تسنیم» رئیس کل دادگستری استان چهارمحال و بختیاری از تشکیل و ایجاد 4 شعبه تجدیدنظر جدید در استان خبر داد.
استانی
«خبرگزاری تسنیم» اجرای شبکه آبیاری و زهکشی گیوی با تامین اعتبارات لازم از محل های مختلف در چند سال اخیر سرعت گرفته و تکمیل و بهره برداری آن ضمن ایجاد تحول اقتصادی در شهرستان کوثر، جهش تولید محصولات زراعی و باغی را در جنوب استان به دنبال خواهد داشت.
استانی
«خبرگزاری تسنیم» معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان توضیحاتی را در خصوص کمپ ماده 16 زنجان ارائه کرد و گفت: تا پیش از احداث کمپ جدید، زنجان فاقد کمپ ویژه معتادان متجاهر بود.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۲۹ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«خبرگزاری تسنیم» امام جمعه سنندج در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: جنایات رژیم صهیونیستی در غزه وجدان بشریت را بیدار کرد.
استانی
«خبرگزاری تسنیم» شهردار کرج گفت: امیدواریم با حضور معاون حقوقی رییس جمهور اختلاف بین شهرداری کرج و دانشگاه خوارزمی در خصوص تکمیل خطوط مترو کرج حل شود.
استانی
«خبرگزاری تسنیم» بارندگی های رگباری روز گذشته موجب آب گرفتی معابر و خیابان های روستای محمدعلی پهلوان در حاشیه شهر بجنورد شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است