استانی 02:55 - 08 فروردین 1394
اردبیل؛
باشگاه خبرنگاران اردبیل قطب گردشگری کشور
در آستانه عید نوروز، استان اردبیل به عنوان یکی از قطب های گردشگری کشور آماده پذیرایی از مهمانان نوروزی شده تا بار دیگر توانمندی گردشگری خود را به مهمانان داخلی و خارجی معرفی کند.

اردبیل قطب گردشگری کشور//// گزارش مکتوب ویژه عید

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ براساس آمارهای ارائه شده سالانه بالغ بر 10 میلیون گردشگر از جاذبه های تاریخی، فرهنگی، مذهبی، باستانی و طبیعی اردبیل بازدید می کنند.رقمی که با افزایش تبلیغات و گام های موثر توسعه گردشگری در سال های اخیر روند روبه رشدی را داشته است.

اقدامات اقامتی ستاد برای اسکان مسافران

به گفته مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان 78 هتل آپارتمان، 122 مهمان پذیر و 143 خانه استیجاری برای اسکان مسافران اعلام آمادگی کرده اند. همچنین 24 دفتر خدماتی مسافرتی و 70 مرکز پذیرایی بین راهی نیز در برنامه های ستاد همکاری خواهند داشت.

برای اسکان فرهنگیان 640 کلاس درس با ظرفیت دو هزار و 650 نفر در نظر گرفته شده که البته این مراکز اقامتی برای سایر مسافران و گردشگران نیز ارائه خدمات خواهد کرد.

11 موزه گردشگری اردبیل آماده استقبال از مسافران نوروزی

حاجی زاده مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان گفت: 11 موزه در سطح استان در طول تعطیلات نوروزی آماده بازدید مسافران است. بقعه شیخ صفی الدین نیز به عنوان شاخص ترین موزه استان و اثر ملی برای بازدید مسافران آماده شده است.

123 بقعه متبرکه و امامزاده در استان آماده پذیرایی از مسافران نوروزی است

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: 123 بقعه متبرکه و امامزاده در استان آماده پذیرایی از مسافران نوروزی است

حجت الاسلام قیامی افزود: مهمترین برنامه امامزاده ها اجرای طرح آرامش بهاری در 18 امامزاده شاخص در سطح استان است.علاوه بر این با برپایی خیمه های معرفت، ایستگاه نقاشی کودکان، توزیع هزار جلد تقویم دیواری و پنج هزار بروشور معرفی امامزاده ها و سایر پتانسیل های گردشگری مذهبی در نظر گرفته شده است.

تور رایگان اردبیل گردی برای مسافران نوروزی

شهردار اردبیل گفت: همزمان با آغاز تعطیلات نوروزی تور رایگان اردبیل گردی برای دومین سال پیاپی در اردبیل در نظر گرفته شده است تا مسافران از ظرفیت های گردشگری اردبیل بازدید کنند.

بدری افزود: این تور از دو تا 12 فروردین ماه در اردبیل اجرا شده و با ساماندهی چهار دستگاه اتوبوس زمینه بازدید مسافران از پتانسیل های شاخص گردشگری اردبیل از جمله جمعه مسجد، دریاچه شورابیل، مجموعه بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی، امامزاده صالح، موزه تاریخ طبیعی اردبیل، پل هفت چشمه و بازار تاریخی اردبیل را فراهم خواهد کرد.

امیدواریم مسافران با سفر به اردبیل خاطرات خوشی را از این شهر توریستی در کنار خانواده خود به همراه داشته باشند.



انتهای پیام/ق


6104313
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است