بین‌الملل 16:42 - 14 شهریور 1394
میلیاردر مصری درصدد خرید یک جزیره غیر مسکونی در دریای مدیترانه برای استقرار پناهندگان از مناطق جنگی است.

برای آوارگان، جزیره‌ی  یونانی می‌خرم!

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، نجیب ساویریس میلیاردر مصری گفت: با توجه به این که ایتالیا و یونان دارای تعدادی جزیره خالی و غیر مسکونی در دریای مدیترانه هستند، از این جزایر می توان برای اسکان آوارگان بهره برداری کرد.

فرانس پرس به به نقل از این تاجر مصری نوشت: "یونان و ایتالیا به من یک جزیره را خواهند فروخت و من استقلال آن را اعلام و در آنجا از مهاجران پذیرش خواهم کرد و به آنها کار خواهم داد تا آنها یک کشور جدید را بسازند”.

ساویرس در ابتدا پیشنهاد خود را این گونه بر روی توییتر مطرح کرد: "یونان و ایتالیا یک جزیره به من بفروشید تا آن را مستقل اعلام کنم و در آن پذیرای مهاجران باشم، برای آنها فرصت شغلی فراهم کنم تا بتوانند در آینده کشور جدیدشان را خودشان بسازند."

ساویریس مطمئن است که در این جزایر می توان تا صدها هزار نفر زندگی کنند و با خرید آن، بخشی از مشکلات اقتصادی یونان نیز حل خواهد شد!

ساویریس گفت که ارزش جزیره ایتالیایی یا یونانی می تواند از ده میلیون تا صد میلیون دلار باشد.به عقیده ساویریس، در مرحله اول لازم است که در این جزیره سرپناه های موقت ساخته شود و سپس می توان زیرساخت های لازمی مانند مدارس، بیمارستان ها و امکانات دیگر فراهم کرد.

این طرح این میلیاردر مصری در واکنش به حرکت گسترده هزاران پناهجوی سوری به سمت اروپا ارائه شده است.پناهجویان در این مسیر با مشکلات و خطرات مرگباری روبه رو هستند و همزمان کشورهای اروپایی و همسایگان سوریه را با مشکلات زیادی مواجه شده اند.

ساویرس در گفت و گوی تلویزیونی هم گفت که برای اجرای طرح خود دولت های یونان و ایتالیا را مورد خطاب قرار داده است.



وی با تاکید بر این که "به طور قطع این طرح قابلیت اجرایی دارد" افزود: "ده ها جزیره متروکه وجود دارد که صدها هزار مهاجر می توانند در آن ساکن شوند."

این ثروتمند بزرگ مصری تصریح کرد: "در این جزیره محل هایی برای سکونت موقت احداث می شود، سپس مردم را در ساخت منازل، مدارس، دانشگاه ها و بیمارستان ها به کار خواهیم گرفت و برای آنها اشتغال زایی خواهیم کرد."

وی با اشاره به این که " فرصت های شغلی  را در حین ساخت و ساز و در آینده فراهم خواهیم کرد" خاطر نشان کرد: "اگر اوضاع بهبود یابد هر کس که خواست می تواند به کشور خود بازگردد."


7010454
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» ۵۰ قانونگذار مجلس نمایندگان آمریکا در نامه‌ای به جو بایدن، از دولت وی خواستند تا از همه ابزار‌های موجود برای منصرف کردن تل‌آویو از آغاز عملیات تهاجمی در رفح استفاده کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رسانه‌های صهیونیستی به شکست رژیم اشغالگر در دستیابی به اهدافش و ناتوانی نخست‌وزیر این رژیم برای تصمیم‌گیری اذعان کردند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد نیرو‌های روسیه در نیجر به رغم پایگاه مشترک به نیرو‌های آمریکایی دسترسی ندارند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» گزارش‌ها حاکی از انتقال هواپیما‌های نظامی آمریکا از امارات به قطر است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) ادعا کرد که با سه پهپاد نیرو‌های یمنی مقابله کرده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سناتور مستقل آمریکایی از تظاهرات دانشجویی در دانشگاه‌های این کشور حمایت کرد و گفت که دانشجویان بنا به دلایل درست به حمایت آمریکا از اسرائیل اعتراض می‌کنند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» مقاومت اسلامی عراق بامداد جمعه در سومین بیانیه خود امروز از حمله به یک «هدف حیاتی» در بحر المیت خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نتایج نظرسنجی جدید موسسه راسموسن نشان می‌دهد که ۴۱ درصد از رای‌دهندگان آمریکایی وقوع یک جنگ داخلی در پنج سال آینده را محتمل می‌دانند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» هیئت مدیره جایزه روزنامه‌نگاری «پولیتزر» از دانشجو-روزنامه‌نگارانی که تجمعات در دانشگاه‌های آمریکا را پوشش می‌دهند، تشکر و تمجید کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سوئد برای یک تجمع جدید که قرار است در آن به قرآن کریم بی‌حرمتی شود، مجوز صادر کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است