سیاسی 15:03 - 25 تیر 1398
در گزیده اخبار سیاسی ۲۵ تیر بخوانید؛
نگرانی سازمان ملل از محدودیت تردد ظریف در نیویورک/ تاکید بر پیشرانی بسیج در تولیدات دانشی در فضای مجازی/ گفت‌وگوی لاوروف با دیپلمات‌های اروپایی درباره برجام/ ششمین نشست خبری غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضاییه/ دومین جلسه رسیدگی به پرونده تخلفات در پتروشیمی و... از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز سه شنبه، بیست و پنجم تیر ماه ۱۳۹۸ است.

هشدار رهبری به انگلیس/تعقیب قضایی سه متهم حوزه دارو/نگرانی سازمان ملل از تحریم ظریف و...

به گزارش ایسنا، جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین در هشتمین گردهمایی مدیران مراکز فضای مجازی سپاه‌های استانی سراسر کشور گفت: امروز بسیج باید پیشران تولیدات دانشی روز در تمام عرصه‌ها مخصوصاً بزرگترین عرصه فعالیت ما که فضای مجازی است باشد.

همچنین معاون اول رئیس جمهور در نوزدهمین کنگره ملی پرسش مهر ریاست جمهوری که در سالن اجلاس سران برگزار شد، با تاکید بر این که بازگشت ایران به برجام و اجرای تعهدات کار بسیار ساده‌ای است، گفت: اگر اراده کنیم تنها چند ساعت کافی است تا همه تعهداتمان را اجرایی کنیم، اما در شرایط فعلی اروپایی‌ها باید به جای این که با ما جلسه بگذارند و بگویند که به برجام بازگردید، به آمریکایی‌ها بگویند که از تحریم‌های ظالمانه خود علیه ایران دست بردارند.

به‌مناسبت ایام چهلمین سالگرد برگزاری اولین نماز جمعه پس از انقلاب اسلامی در مردادماه ۱۳۵۸، ائمه‌ی جمعه‌ی سراسر کشور، با حضور در حسینیه‌ی امام خمینی رحمه‌الله با رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند. رهبر انقلاب در بخشی از بیاناتشان در این دیدار با انتقاد بسیار شدید از دزدی دریایی انگلیسی‌های خبیث گفتند: آنها که خباثتشان برای همه آشکار است کشتی ما را با راهزنی دریایی ربوده‌اند اما سعی می کنند به آن شکل قانونی بدهند. البته عناصر مؤمن در جمهوری اسلامی این کارها را بی جواب نمی گذارند و در فرصت و جای مناسب پاسخ خواهند داد. ایشان همچنین با انتقاد شدید از رفتار طلبکارانه اروپایی ها و عمل نکردن آنها به ۱۱ تعهد برجامی‌شان تأکید کردند: روند کاهش اجرای تعهدات ایران قطعاً ادامه خواهد یافت و توفیقات ملت و نظام جمهوری اسلامی در مقابل چشمان حسرت زده غربی ها روز به روز بیشتر خواهد شد.

محمدجواد ظریف  در مصاحبه با شبکه خبری ان‌بی‌سی آمریکا اظهار کرد: گزینه ما، مقاومت در برابر هر گونه فشار است اما اگر آمریکا دنبال یک راه آبرومندانه برای خروج از این شرایط است، راه حل وجود دارد. وی با بیان اینکه دنبال تنش نیستیم اما اگر به ما تعرض شود در دفاع از خود تردید نمی‌کنیم، افزود: آمریکا خودش را از بازار ایران محروم کرده است. بازار ایران به روی شرکت‌های آمریکایی باز است.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین  در گفت‌گویی در نیویورک مواضع کشورمان را درباره تازه‌ترین مسائل مطرح راجع به ایران بیان کرد. وی در پاسخ به اینکه ایران با خروج آمریکا از توافق هسته‌ای فرصتی برای ادامه غنی‌سازی اورانیوم یافته و «با آتش بازی می‌کند» گفت: این آمریکا است که با آتش بازی می‌کند. ما یک توافق داریم که در بر گیرنده راهکارهایی برای موقعی است که یکی از طرف‌های توافق شروع به تخطی از توافق کند. ما تقریباً به مدت یک سال برای به کار بستن این راهکارها صبر کردیم. این راهکارها در توافق موجود هستند در صورتی که خروج آمریکا از توافق در چارچوب توافق نبود، آن‌ها به یک باره تصمیم گرفتند که خارج شوند. ظریف در جواب اینکه آیا به این ترتیب تصور ایران این است که می‌تواند بر این اساس هر کاری که خواست انجام بدهد، اظهار کرد: نه هر کاری، اما آزادیم اجرای [تعهداتمان] را متوقف کنیم.

سازمان ملل هم اعلام کرد که از محدودیت اعمال شده بر تردد وزیر امورخارجه ایران و هیئت همراهش در نیویورک نگران است و این نگرانی خود را به اطلاع کشور میزبان رسانده است.

در همین رابطه وزیر امورخارجه کشورمان در حساب کاربری خود در توئیتر با اشاره به مصاحبه خود با شبکه ان‌بی‌سی گفت: با خبرنگار ان‌بی‌سی در اقامتگاه سفیرمان در سازمان ملل گفت‌وگو کردم، یکی از سه ساختمانی که اجازه دارم در آنها قدم بگذارم.

وزارت امورخارجه روسیه اعلام کرد که لاوروف در دیدارش با سفیران اتحادیه اروپا و رئیس نمایندگی این اتحادیه در مسکو درباره وضعیت پیرامون برجام و اوکراین گفت‌وگو کرده است.

همچنین بوریس جانسون که اکنون یکی از نامزدهای اصلی برای تصدی سمت نخست‌وزیری کشورش محسوب می‌شود، اعلام کرد که اگر نخست‌وزیر شود، از اقدام نظامی محتمل آمریکا علیه ایران حمایت نمی‌کند.

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران گفت که هیچ یک از مقامات آمریکایی قرار نیست با وزیر امورخارجه ایران در نیویورک دیداری داشته باشند. وی در پاسخ به سوالی درباره صدور روادید برای وزیر امورخارجه کشورمان اظهار داشت: ما به عنوان کشور میزبان سازمان ملل ملزم هستیم برای دیپلمات‌های خارجی روادید صادر کنیم تا آزادانه به کشورمان بیایند تا به امور خود در رابطه با این سازمان برسند. بنابراین، ما به وظایف خود عمل کردیم.

سخنگوی وزارت امورخارجه چین با اعلام اینکه اقدامات آمریکا دلیل اصلی وضعیت کنونی برجام است، تاکید کرد: استراتژی فشار حداکثری آمریکا بر ایران ریشه اتفاقات اخیر و به وجود آمدن شرایط کنونی پیرامون موضوع هسته‌ای ایران است. طبق یک ضرب‌المثل چینی " هیچ‌کس نمی‌تواند یک گره کور را باز کند جز آن کسی که گره را زده است". ما امیدواریم که واشنگتن دست از رفتار غلطش بردارد، به حقوق و منافع مشروع دیگر طرف‌ها احترام بگذارد، دست از تخریب برجام بردارد و برای یک راه‌حل دیپلماتیک و سیاسی تلاش کند.

همچنین وزیر دفاع ژاپن گفت که هیچ قصدی برای اعزام نیرو به خاورمیانه برای پیوستن به ائتلافی که آمریکا مدعی است برای تامین امنیت کشتیرانی در آب‌های خلیج فارس به راه می‌اندازد، ندارد.

ششمین نشست خبری غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضاییه

یکی از محورهای تحول در قوه قضاییه تحقق کرامت انسانی است/رای هادی رضوی صادر شد

جاسوسی و اعدام دروغ است؛ پرونده عیسی شریفی مالی است

کیفرخواست نجفی برای جلسه غیر علنی تنظیم شده بود

تعقیب قضایی ۳ نفر درحوزه سازمان غذا و دارو به اتهام اخذ رشوه

خبر بازداشت طبری صحت دارد/ از دو نماینده مجلس گله دارم

اوین زندانی معمولی است؛ نه مخوف یا لاکچری

محسن افشانی در حبس است/ پرونده شهرام جزایری در تجدیدنظر

***

دومین جلسه رسیدگی به پرونده تخلفات در پتروشیمی در شعبه سوم دادگاه ویژه جرایم اقتصادی و به ریاست قاضی مسعودی مقام برگزار شد که گزارش این جلسه را میتوانید اینجا بخوانید.

* برای آشنایی بیشتر با محمد دهقان، محمدحسن صادقی مقدم و هادی طحان نظیف، سه حقوقدان جدید شورای نگهبان نیزز میتوانید این گزارش را بخوانید.

* مهمترین اخبار، مصوبات و دستور کارهای  امروز (سه شنبه) بیست وسوم تیر ۱۳۹۸ مجلس شورای اسلامی را نیز می‌توانید اینجا دنبال کنید.

انتهای پیام


10179233
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» داود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه معتقد گفت: بر اساس گزارش مرکز آمار ایران، رشد اقتصادی ۶.۷ دهم درصدی در ۹ ماه اول سال ۱۴۰۲ تحقق یافته است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» عضو کمیسیون کشاورزی گفت: دولت در مهار آب‌های مرزی توجه داشته باشد چون در سیلاب اخیر در سیستان و بلوچستان بیشتر آب‌ها به دریا ریخته شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس غرب آسیا گفت: بعد از جنگ غزه، کابینه نتانیاهو دچار فروپاشی خواهد شد و مجبور است انتخابات زودهنگام برگزار کند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر عبداللهیان از سفر رئیس‌جمهور به عشق‌آباد در آینده خبر داد و گفت: امیدواریم در هفته‌های آینده شاهد جهشی در حجم تبادل تجاری بین دو کشور باشیم.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه که به منظور رایزنی با مقامات عالی ترکمنستان عازم این کشور شده بود، پنجشنبه شب نهم فروردین ماه عشق‌آباد را به مقصد تهران ترک کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح با رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به ترکمنستان سفر کرده است، با سردار بردی محمدف رئیس جمهور این کشور دیدار کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نوروزی گفت: ایران یکی از معدود کشور‌هایی است که دانش و فناوری جداسازی ایزوتوپ‌ها را به شکل بومی توسط دانشمندان جوان خود کسب کرده است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رییس جمهور گفت:مردم غزه نه تنها منتظر حمایت برخی دولت‌های اسلامی نماندند بلکه با مقاومت بی‌نظیر خود بی‌خاصیت بودن نهادها، تشکل‌های بین‌المللی مدعی حقوق بشر را ثابت کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» قالیباف گفت: هیمنه رژیم صهیونیستی با تمام راهبرد‌های تکنیکی و تاکتیکی در حوزه داخلی و خارجی در همان هفته نخست پس از عملیات طوفان الاقصی فرو ریخت.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است