سیاسی 23:15 - 02 خرداد 1394
شهر تدمر ملقب به "عروس صحرا" توسط تروریست‌های داعش اشغال شده و نگرانی‌ها درباره تخریب و نابودی میراث جهانی گران‌بهای موجود در این شهر رو به افزایش است.

العالم: با اشغال بخش های زیادی از شهر تاریخی تدمر به دست تروریست‌های داعش، علاوه بر احتمال تکرار کشتارها و قتل‌عام مردم بی‌گناه، نگرانی از تخریب مجموعه ای از میراث تاریخی بی‌نظیر در این شهر نیز افزایش یافته است.



یکی از این آثار زیبا و کم نظیر، "تماشاخانه تدمر" است که بنای آن به قرن دوم میلادی باز می گردد و قدمتی نزدیک به 2000 ساله دارد.



این بنای باشکوه تا سال 1950 میلادی (1329 ش) در زیر خاک مدفون بود و پس از آن با تلاش باستان‌شناسان سر از دل خاک برآورد تا یکی از جلوه های کم‌نظیر تاریخ و تمدن باستانی بشر باشد.



اکنون این بنا و ده ها بنا و تمثال و تندیس تاریخی در دل "عروس صحرا"ی سوریه با خطر نابودی و انهدام کامل از سوی داعشی‌ها قرار دارد.
















6429508
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«خبرگزاری تسنیم» وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و شماری از دانشگاه های کشور با انتشار پیام های تسلیت شهادت آیت الله سیدابراهیم رئیسی، رییس جمهور، اعلام کردند؛ جامعه دانشگاهی کشور با تاسی از رییس جمهور شهید قهرمانشان مسیر پیشرفت ایران قوی را محکم و استوار طی خ...
سیاسی
«خبرگزاری تسنیم» سخنگوی وزارت علوم خطاب به روسای دانشگاه ها اعلام کرد:با توجه به تاکید دیشب مقام معظم رهبری و تا اعلام نوع تعطیلی و عزای عمومی از طرف دولت، لطفا کلاس ها و کار ها طبق روال استمرار داشته باشد.
سیاسی
«خبرگزاری تسنیم» سخنگوی هیئت رئیسه مجلس گفت: با توجه به اتفاقات اخیر پس از اعلام عزای عمومی در کشور، مجلس شورای اسلامی روز های سه شنبه و چهارشنبه جلسه علنی نخواهد داشت و این جلسات به هفته آینده موکول می شود.
سیاسی
«خبرگزاری تسنیم» رئیس جمهور و همراهانش در سانحه سقوط بالگرد در منطقه ورزقان آذربایجان شرقی به شهادت رسیدند.
سیاسی
«خبرگزاری تسنیم» معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: بعد از اذان صبح حدود ساعت 5:30 بود که با کار فنی که از قبل انجام شده بود، لاشه بالگرد حامل رئیس جمهور مشاهده شد و تقریباً در ته دره بود.
سیاسی
«خبرگزاری تسنیم» وزیر سابق خارجه، شهادت رئیس جمهور و وزیر خارجه را تسلیت گفت.
سیاسی
«خبرگزاری تسنیم» هیئت دولت زمان و مکان تشییع و تدفین پیکر آیت الله رئیسی و همراهانش را اعلام می کند.
سیاسی
«خبرگزاری تسنیم» آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور به همراه آیت الله آل هاشم امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی و هیئت همراه در اثر سقوط بالگرد به شهادت رسیدند.
سیاسی
«خبرگزاری تسنیم» آخرین اخبار از سانحه سقوط بالگرد حامل رئیس جمهور و هیات همراه حاکیست که تلاش ها برای شناسایی پیکر همه شهدای این سانحه ادامه دارد.
سیاسی
«خبرگزاری تسنیم» وقوع سانحه برای بالگرد حامل آیت الله رئیسی رئیس جمهور و هیات همراه، ایران را در نگرانی فروبرده است؛ عملیات جستجو برای یافتن بالگرد ادامه دارد، اما به دلیل وضعیت بسیار مه آلود منطقه صعب العبور در ورزقان، هیچ چشم انداز مشخصی از نتایج جستجو وج...

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است