استانی 20:30 - 15 آذر 1397

برخی سوءمدیریت‌ها باعث هدررفت سرمایه‌های کشور شده است

به گزارش خبرنگار مهر، علی افراشته عصر پنجشنبه در نشست تخصصی کمیته استانی استانداران ادوار استان بوشهر با بیان اینکه تداوم شکل‌گیری شورای عالی مشورتی استانداران باید بطور جد پیگیری شود، اظهار داشت: این مجمع باید قانونمند به فعالیت خود دهد و با استفاده از توان تخصصی و تجربی استانداران ادوار برای پیشرفت و توسعه تلاش کنند.

وی افزود: ۴۰ سال از مدیریت کشور می‌گذرد و تصمیم‌گیری‌های زیادی شده که برخی از آنها پشتوانه عقلی نداشته و باعث شده اعتماد مردم به حاکمت و مدیریت کشور کم شود.

افراشته با بیان اینکه دیگر فرصت شکست برنامه‌ها در کشور وجود ندارد، گفت: شکست مجدد مساوی با شکاف بیشتر و رفتن به سوی پرتگاه است.

استاندار سابق بوشهر تصریح کرد: باور داریم که کشور گران اداره می‌شود و در حال حاضر یکی از مشکلات بزرگ کشور ساختار مجلس شورای اسلامی است که اصلا نگاه آمایشی ندارد و همین مسیر در حال ادامه پیدا کردن است.

وی با بیان اینکه خط تولید ۱۲۰۰ کیلومتری اتیلن با هیچ منطقی سازگار نیست افزود: خط تولید اتیلن که مواد اولیه آن درعسلویه تولید می‌شود و با کلی هزینه به ارومیه برده می‌شود و بعد از تبدیل شدن سوار بر کامیون و قطار شود و به عسلویه برگردد با هیچ منطقی سازگار نیست.

افراشته تاکید کرد: از ۸۰ سال پیش که ایران همزمان با آلمان و فرانسه بنای برنامه ریزی را آغاز کرده اکنون ایران در مقایسه با کشورهای یاد شده به جایگاه مطلوبی نرسیده که نشان از عدم فهم مشترک از برنامه در کشور است.

وی خاطرنشان کرد: با دیدن مطالعات سازمان بازرسی و وزرات کشور در رابطه با سد گتوند به این نتیجه رسیدم که از آن روزی که آمریکایی‌ها آن را طراحی کردند می‌خواستند اجرایی نشود و حالا تبدیل به یک مصیبت برای کشور شده است.

مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در سطح کشور چندین فرودگاه احداث شده که در حال حاضر پروازی در آنها انجام نمی‌گیرد و خود به معنی از دست رفتن سرمایه‌ها و منابع کشور است.

افراشته در ارتباط انتخابات مجلس نیز اظهار داشت: در صورتی که بحث استانی شدن انتخابات مجلس محقق نشود، تغییری ایجاد نمی‌شود و خسارتی زیادی به حوزه برنامه ریزی و بودجه کشور وارد خواهد کرد.

وی تاکید کرد: مسئولان ایران خودرو و سایپا باید جوابگو باشند که با تولیدات بی کیفیت خود مردم را به سمت مرگ سوق می دهند ولی فرصت رقابت به دیگران نمی‌دهند.

 افراشته خاطرنشان کرد: ما در توسعه و سازندگی گیر نکرده‌ایم، مشکل ما عدالت اجتماعی است.

وی تصریح کرد: باید به استاندرها به عنوان نماینده نظام توجه شود و همواره در کمیسیون تخصصی مجلس دولت حضور یابند و کرسی داشته باشند.


9992641
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است