استانی 21:19 - 30 فروردین 1393
با حضور ادبا، نویسندگان، هنرمندان و چهره‌های هنری کردستان
دومین نمایشگاه عکس پرتره هنرمندان برجسته کرد برگرفته از آثار افشین فتاحی عکاس برجسته کردستانی در نگارخانه ارشاد سنندج دایر شد.

دومین نمایشگاه عکس هنرمندان برجسته کرد در سنندج گشایش یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، عصر امروز نگارخانه ارشاد سنندج میزبان هنرمندان، نویسندگان، روزنامه‌نگاران و چهره‌های ماندگار حوزه فرهنگ و هنر کردستان بود.

‌افشین فتاحی عکاس برجسته کردستانی این بار با دومین نمایشگاه عکس خود با عنوان"سیر عشق"میزبان چهره فعالان فرهنگی و هنری دیار فرهنگ و هنر بود.

این هنرمند خوش ذوق از30 فروردین تا 6 اردیبهشت ماه سال‌جاری با همکاری و مساعدت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری حوزه هنری کردستان،سنندجی‌ها را به دیدن عکس پرتره هنرمندان،شعرا و نویسندگان نامی کرد دعوت می‌کند.

"سیر عشق" دومین نمایشگاه تخصصی عکس پرتره این هنرمند خوب کردستانی است که پس از نمایشگاه "عشق آسمانی"در سال 89 که با استقبال بی‌نظیر مردم هنردوست کردستان مواجه شد در محل نگارخانه ارشاد سنندج برپا شده است و تا 6 اردیبهشت پذیرای هنردوستان و عاشقان فرهنگ و هنر این دیار است.

در این نمایشگاه عکس هنرمندان و فرهیختگان نامور ایران و کردستان از جمله فتانه ولیدی که این روزها در کنج خلوت خویش روزگارش را می‌گذراند، به نمایش گذاشته شده است.

گفتنی است؛ افشین فتاحی که علاوه بر عکاسی در خوشنویسی نیز صاحب هنر است در این نمایشگاه پرتره استادش "حافظ رنجبر" را نیز به نمایش گذاشته است و در کل می‌توان گفت سیر عشق امتداد جاده بدون خط پایان انسان‌های آزاد اندیش و خلاقی است که انسانیت را با آثار خویش به زیبایی جلوه می‌دهند.

سیر عشق تصویر خون دل‌ها خوردن عکاس در ثبت چهره سرشار از ناگفته‌هاست و حکایت از سیر و سلوک انسان آزاد اندیش در مسیر تعالی خویش به سوی کمال می‌نماید.

افشین فتاحی با ثبت و ضبط خطوط چهره آنانکه به زعم دانش و تجربه خویش دل در گرو عزت،عظمت و تاریخ یک ملت نهاده‌اند و احیاگر هویت این سرزمین بوده‌اند به آنچه که نوعی سماع هنر عکاسی است در آثار خویش دست یافته است.

فتاحی عشق را تنها راه فاصله گرفتن از آلام بشری دانسته از این جهت در نمایشگاه‌های انفرادی خویش این عشق را با تفسیری از سکوت معنادار آثارش تعریف می‌کند که مشقت در ثبت اثر و تفسیر "از کفر تو تا دین من راهی به جز تردید نیست" را متجلی می‌سازد.

حضور فتانه ولیدی هنرمند پیشکسوت کردستانی در افتتاح این نمایشگاه ویژه و استقبال گسترده جوانان و نوجوانان هنردوست سنندجی از این بانوی هنرمند در کنار شوق و ذوق فراوان صدها مشتاق این نمایشگاه نویدبخش آینده‌ای روشن برای حفظ کرامت بزرگان و پیشکسوتان عرصه فرهنگ و هنر این دیار بوده و امید است مسئولان و متولیان حوزه فرهنگ و هنر کردستان از برپایی چنین رویدادهایی در آینده نیز استقبال نمایند.


3523156
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است