اقتصادی 12:36 - 03 اردیبهشت 1396
تولید تجمعی میدان نفتی آذر در حالی از مرز ۵٠٠ هزار بشکه گذشت که قرار است تولید روزانه آن در پایان اردیبهشت ماه امسال به ٣٠ هزار بشکه در روز برسد.

تولید تجمعی میدان نفتی آذر از مرز ۵٠٠ هزار بشکه عبور کرد

تولید تجمعی میدان نفتی آذر از مرز 5٠٠ هزار بشکه گذشت؛ میدان مشترکی که قرار است تولید روزانه آن در پایان اردیبهشت ماه امسال به ٣٠ هزار بشکه در روز برسد.



به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی نفت ایران، کیوان یاراحمدی، مجری طرح توسعه میدان آذر در شرکت مهندسی و توسعه نفت (متن) گفت: مرحله نخست تولید زودهنگام این طرح اواخر پارسال به میزان ١5 هزار بشکه در روز آغاز شد و تاکنون بیش از 5٠٠ هزار بشکه از این میدان مشترک تولید شده است.

وی افزود: همان‌طور که پیش از این نیز اعلام شد، برنامه افزایش تولید میدان آذر به ٣٠ هزار بشکه در روز تا پایان اردیبهشت ماه امسال عملیاتی می‌شود.

میدان مشترک آذر با ظرفیت تولید ۱۵هزار بشکه نفت در روز، مرحله نخست تولید زودهنگام خود را پشت سر گذاشته و قرار است این رقم در بهار امسال به ٣٠ هزار بشکه در روز برسد. هدف‌گذاری تولید، ۶۵ هزار بشکه در روز است و امید است این میزان تولید تا کمتر از دو سال دیگر محقق شود. ضریب بازیافت کنونی میدان آذر ۱۶درصد است و با وجود هدف‌گذاری تولید ۶۵هزار بشکه، وزیر نفت تاکید دارد که توسعه این میدان باید در فاز دوم و برای افزایش تولید به ١٠٠ هزار بشکه در روز ادامه یابد.

گازهای همراه نفت میدان آذر، بخشی از خوراک ان‌جی‌ال ٣١٠٠ خواهد شد. کارخانه گاز و گاز مایعی که عملیات اجرایی آن با هدف جلوگیری از سوزانده شدن روزانه ٢٧٠ میلیون فوت مکعب گاز همراه نفت، شهریور ماه پارسال در منطقه چشمه خوش دهلران آغاز شد و بهره برداری از این کارخانه، پشتوانه محکمی برای فعالیت پتروشیمی بزرگ دهلران خواهد بود.

بر اساس این گزارش، علاوه بر افزایش تولید در میدان مشترک آذر، آغاز تولید در میدان مشترک یاران جنوبی و افزایش تولید در میدان مشترک آزادگان جنوبی، از دیگر اهداف توسعه‌ای شرکت ملی نفت ایران است که تحقق آن در بهار امسال در دستور کار قرار دارد.


9035339
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان امور مالیاتی کشور گفت: مشاغلی که فروش کالای ایشان کمتر از ۳۰ میلیاردتومان بوده، ملزم به ارائه دفاتر و ترازنامه نیستند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر اقتصاد و دارایی گفت: مطالبات شرکت‌های ایرانی از طرف‌های عراقی بابت اجرای پروژه‌های مختلف در این کشور باعث ایجاد مشکلاتی شده که ضرورت همکاری دو طرف برای حل و فصل مشکلات پیمانکاران ایرانی در دستور کار قرار گرفته است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی مرکز مبادله گفت: یازدهمین حراج سکه طلای مرکز مبادله ایران با تخصیص حدود ۳۰ هزار قطعه سکه به متقاضیان پایان یافت.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر راه و شهرسازی گفت: تولید مسکن در طی دو سال گذشته از منفی ۱۳ ونیم به مثبت ۴.۸ درصد افزایش یافته است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر راه و شهرسازی گفت: تولید مسکن در طی دو سال گذشته از منفی ۱۳ ونیم به مثبت ۴.۸ درصد افزایش یافته است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر بیست و هشتمین نمایشگاه صنعت نفت گفت: با وجود تبلیغات علیه دیپلماسی انرژی کشور و موفقیت‌های بین‌المللی صنعت نفت ایران انجام می‌شود، اما حضور و استقبال شرکت‌های خارجی نشان می‌دهد که اعتماد به صنعت نفت ایران روز به روز افزایش یافته است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس شورای مرکزی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: دوران طلایی برای ساخت مسکن کم درآمد‌ها آغاز شده و زمین برای ساخت ۵۰ هزار واحد مسکونی کم درآمد‌ها باید اختصاص یابد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ۵ رزمایش در حوزه نوسازی بافت‌های فرسوده با استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی از خردادماه آغاز و تا مهرماه ادامه دارد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» دبیر انجمن کارفرمایی صنعت پتروشیمی گفت: ۳۰ درصد ظرفیت تولید متانول کشور به سوخت بنزین تبدیل می‌شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس اقتصادی گفت: شفاف سازی فعالیت نانوایان و صرفه جویی یک ونیم میلیون تنی آرد در پخت نان از مهم‌ترین مزیت‌های اجرای طرح هوشمند سازی یارانه آرد و نان بود.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است