سیاسی 10:37 - 15 آذر 1398
محمد تقی صابری سفیر فوق‌العاده و نماینده تام الاختیار جمهوری اسلامی ایران با عزت اله ستاری وزیر کشاورزی جمهوری تاجیکستان دیدار و در خصوص توسعه زمینه های همکاری دو کشور در بخش کشاورزی تبادل نظر نمودند.

ملاقات سفیرایران با وزیر کشاورزی تاجیکستان

به گزارش ایسنا ، در این دیدار عزت الله ستاری وزیر کشاورزی جمهوری تاجیکستان با اشاره به اشتراکات زبانی، فرهنگی، تاریخی و دینی دو ملت برادر ایران و تاجیکستان، بر ضرورت گسترش بیش از پیش روابط دو کشور تاکید و اقدامات دستاوردهای کشورش را در تأمین مواد غذایی و افزایش محصولات کشاورزی را تشریح کرد.



محمد تقی صابری سفیر کشورمان نیز با اشاره به تحولات مثبت چند ماهه اخیر در روابط ایران و تاجیکستان، دستاوردهای کشورمان در بخش کشاورزی در زمینه های تولید و توسعه ماشین آلات کشاورزی، تامین و اصلاح بذر محصولات، گسترش آبخیزداری و حفاظت خاک، افزایش ضریب خود اتکایی محصولات راهبردی اساسی، توسعه آبزی پروری و پرورش ماهی در دریا و پرورش طیور، توسعه باغات، توسعه و فرآوری گیاهان دارویی، شبکه های آبیاری و زهکشی و سامانه های نوین آبیاری، گسترش زیرساخت های اطلاعاتی و ارتباطی و افزایش تولیدات صنایع تکمیلی و تبدیلی در بخش کشاورزی را تشریح کرد.



سفیر کشورمان گفت با توجه به آب فراوان و زمینهای مناسب کشت در تاجیکستان، جمهوری اسلامی ایران آماده همکاری در تمامی زمینه های بخش کشاورزی با جمهوری تاجیکستان می باشد.

عزت‌الله ستاری وزیر کشاورزی تاجیکستان با استقبال از پیشنهادات سفیر کشورمان گفت:آماده همکاری و استفاده از تجربیات کشور دوست و برادر جمهوری اسلامی ایران در بخش کشاورزی می باشیم.

انتهای پایم


10311252
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس مسائل سیاست خارجی درباره ریز پرنده‌های منهدم شده در اصفهان نکاتی را بیان کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با صدور پیامی از حمایت‌ها و پشتیبانی ملت ایران پس از عملیات پیروزمند «وعده صادق»، تشکر کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» ظهر امروز مراسم ختم پرویز داودی معاون اول دولت نهم برگزار شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و آفریقای جنوبی به صورت تلفنی گفتگو کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس مسائل سیاست خارجی درباره «ریز پرنده» های منهدم شده در اصفهان نکاتی را بیان کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس مسائل سیاست خارجی درباره «ریز پرنده» های منهدم شده در اصفهان نکاتی را بیان کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دومین جلسه کارگروه دائمی پدافند غیرعامل کشور در سال ۱۴۰۳ به ریاست سرلشکر محمد باقری و با حضور دیگر اعضا تشکیل شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» آب و مواد غذایی مورد نیاز سیل‌زدگان استان سیستان و بلوچستان توسط یک فروند هواپیمای سی-۱۳۰ نیروی هوایی ارتش از پایگاه شهید لشگری به این استان ارسال شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس‌جمهور اصلاحیه قانون تاسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیر دولتی مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سفیر ایران در ارمنستان درباره گفتگو‌های اخیر ارمنستان و جمهوری آذربایجان گفت: مقامات ارمنستان ما را در ارتباط با این گفتگو‌ها مطلع کردند و گفتند توافقاتی که صورت گرفته در چارچوب اعلامیه آلماتی است، یعنی بر اساس مرز‌های بین المللی است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است