اجتماعی 07:25 - 31 مرداد 1393
رئیس پلیس امنیت اخلاقی نیروی انتظامی از دستگیری 722 هنجارشکن در طرح سالم سازی دریا در تابستان 93 خبر داد.

بازداشت 700 هنجارشکن در سواحل شمال

 

به گزارش سرویس حوادث جام نیوز به نقل از ایسنا، سرهنگ محمد مسعود زاهدیان با اشاره به اینکه هر سال نیروی انتظامی در قالب قرارگاهی متشکل از رده های مختلف ناجا و دیگر سازمان های درگیر با هدف ایجاد فضایی امن و سالم به اجرای طرح سالمسازی دریا در استان های گیلان، مازندران و گلستان می‌پردازد، اظهار کرد: امسال نیز با افزایش ظرفیت‌های انتظامی و اقدامات دیگر سازمانها مانند هلال احمر، فرمانداری، استانداری، مجموعه‌های بهداشتی و درمانی و مجموعه‌های فرهنگی مانند بسیج و سازمان تبلیغات اسلامی، زمینه برای حضور امن، سالم و پرنشاط مسافران در تفرجگاه‌ها و سواحل استانهای شمالی کشور فراهم شده است.

 

وی ادامه داد: با استقرار عوامل انتظامی، همیار پلیس و مجموعه های بهداشتی و درمانی، در مجموع از ابتدای خرداد ماه همزمان با آغاز طرح سالم سازی دریا در تابستان امسال، 617 نفر از غرق شدن نجات پیدا کردند که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش چشمگیری داشته است. به گفته این مقام انتظامی از ابتدای طرح، 44نفر در سواحل گیلان و مازندران غرق شده‌اند.

 

رئیس پلیس امنیت اخلاقی ناجا تاکید کرد: یگانهای ویژه نیز به عنوان یکی از اعضای انتظامی قرارگاه مذکور و با هدف هم افزایی توان پلیس، در مناطق مختلف مستقر شده و به ارائه خدمت می‌پردازد. زاهدیان به همکاری دیگر سازمانها با ناجا در این طرح و برگزاری جلسه شورای اجتماعی کشور اشاره کرد و گفت: خوشبختانه با تدابیر وزارت کشور سازماندهی خوبی میان فرمانداران و استانداران استانهای هدف و دیگر سازمانهای درگیر وجود دارد.

 

وی با اشاره به آمار دستگیریهای این پلیس در حوزه‌های مختلف شرارت، عفاف و حجاب، سرقت و... نیز اشاره و تصریح کرد: در این خصوص امسال از ابتدای طرح سالمسازی دریا، 722 نفر از هنجارشکنان به مراجع قضایی معرفی شده‌اند.

 

زاهدیان در ادامه از مردم خواست تا ضوابط و مقررات موجود در این طرح را رعایت کرده و از مناطق حفاظت نشده و "شنا ممنوع" بدلیل متفاوت بودن شرایط جغرافیایی، استفاده نکنند چرا که بیشترین حوادث در این مناطق رخ می دهد؛ مردم در بازه زمانی تعیین شده به دریا مراجعه کنند و در زمان تاریکی و طوفانی بودن، از حضور در سواحل خودداری کنند. رئیس پلیس امنیت اخلاقی خاطرنشان کرد: مسافران برای اسکان از منازل استیجاری که فاقد مجوز هستند استفاده نکرده و از مراکز ساماندهی شده که تحت ضوابط قانونی فعال هستند، بهره ببرند.

 

وی به مردم هشدار داد، با توجه به اینکه استفاده از جت اسکی نیاز به مهارت دارد به مراکز فاقد مجوز مراجعه نکرده و همچنین مسافرانی که در محیط های عمومی اقدام به برپا کردن چادر می نمایند حقوق شهروندی و شئونات اخلاقی را حفظ کنند؛ مردم در صورت مشاهده هرنوع ناهنجاری و نارسایی با 110 تماس بگیرند.

 

عدم تغییر در برنامه‌های گشت امنیت اخلاقی

زاهدیان با اشاره به حضور پررنگ گشت های امنیت اخلاقی در سطح شهر و فعالیت آنان نیز گفت: هیچ نوع تغییری در برنامه این گشت ها رخ نداده و مأموران این حوزه نیز تقویت شده‌اند و هم اکنون نیز در قالب اجرای قانون و مقررات جاری کشور در حد اعلاء به انجام وظیفه می‌پردازند.

2005


4532119
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» بارش‌های شدید شب گذشته باعث بروز تندآب، انسداد و گرفتگی در بزرگراه بعثت نزدیک به میدان بسیج شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۸ حوزه انتخابیه که دو نماینده یا بیشتر باید انتخاب شوند به صورت تمام الکترونیکی برگزار می‌شود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» همایش آموزشی - توجیهی زائران حج تمتع ۱۴۰۳ استان تهران روز شنبه در دو نوبت صبح و بعدازظهر با حضور هزاران زائر بیت الله الحرام در استادیوم ۱۲ هزار نفری آزادی برگزار شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» حجت الاسلام والمسلمین نواب گفت: زائران حج پیش رو دفاع از ملت مظلوم فلسطین را مورد توجه قرار دهند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سازمان هواشناسی نسبت به وزش باد شدید و گاهی خیلی شدید در تهران در روز یکشنبه هشدار داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» ارتقای بانک اطلاعاتی متهمان تحت تعقیب و محکومان فراری و اعمال محدودیت برخط و آنی در ارائه خدمات به محکومان متواری دو راهکار سند تحول برای تسریع در جلب محکومان است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران با تشریح جزئیات بررسی پرونده‌های امور اراضی در این استان، گفت: ۴۵ پرونده مورد تعیین تکلیف قرار گرفت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس راهور تهران بزرگ از بازگشایی بزرگراه شهید خرازی مسیر شرق به غرب که از بامداد امروز بخاطر ورود گل و لای مسدود شده بود، خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» شهردار منطقه ۱۶ پایتخت از احداث ۲۰ پروژه جدید در این منطقه خبر داد و گفت: در تلاش هستیم تمام پروژه‌های باقی مانده تا انتهای سال به پایان برسد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» به مناسبت فرا رسیدن سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) هیئت و دسته‌های عزاداری باحضور نوجوانان مساجد منتخب شهر تهران در ۴۰۰ مسجد پایتخت برگزار شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است