استانی 16:59 - 26 تیر 1397

حاشیه نشینی به دلیل عدم توجه به طرح آمایش سرزمین رخ داده است

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا حیدری ظهر سه شنبه در مراسم آغاز عملیات اجرایی پروژه مسکونی مشارکتی  علویه اظهار کرد:رشد شهرنشینی و مهاجرت به حاشیه شهرها به دلیل سیاست‌گذاری نامناسب وعدم توجه به طرح آمایش سرزمینی است.

وی افزود:  همین شرایط باعث شده تا بیش از یک میلیون نفر در پهنه ۳ هزار هکتاری حاشیه مشهد سکونت داشته باشند و شرایط نامناسب کالبدی را در این منطقه شاهد باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: مدیریت شهری مشهد نمی‌تواند تمام فشار و مسئولیت ها را بر عهده بگیرد و در مناطق پیرامونی مشهد اراضی بسیاری در تملک بخش های مختلف است که می توانندبرای ساخت منازل مسکونی افراد کم بضاعت اختصاص دهند.

حیدری گفت: ساخت مسکن برای اقشار آسیب‌پذیری که به دلایل ناخواسته در شرایط نامناسب اقتصادی و معیشتی قرار گرفته‌اند، عینی‌ترین اتفاق عملی در پاسداشت کرامت است.

وی بیان کرد: اقدامی که شهرداری مشهد برای ساخت مسکن با کمک خیرین در حاشیه شهر انجام داده دارای کارکردهای مختلفی است که یک وجه آن کمک به افراد نیازمند و اصلاح بافت مسکونی در این مناطق است.

رئیس شورای شهر مشهد خاطرنشان کرد: نهادهای متعد با اراضی و امکانات قابل توجه در مشهد می توانند ساخت مسکن های ویژه نیازمندان را تسریع ببخشد.


9844972
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است