استانی 09:19 - 20 فروردین 1399

بهره برداری از مجهزترین آزمایشگاه تشخیص پزشکی در بیمارستان رازی

به گزارش خبرنگار مهر، ارسلان سالاری صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون برای توسعه مراکز بیمارستانی به تجهیزات امحاء زباله، اکسیژن ساز، لنژری، انواع اتوکلاو، دیزل ژنراتور و یا ACT اقدامات خوبی انجام شده است.

وی افزود: بحران کرونا موجب شد تا عقب‌ماندگی‌های گیلان در بخش‌های بهداشت و درمان با توجه مسئولان ملی به توسعه زیرساخت‌های درمانی استان بیشتر شده تا بخشی از کمبودهای موجود رفع شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان یکی از اقدامات مؤثر و دوراندیش دانشگاه در این دوران را احداث آزمایشگاه در مرکز آموزشی، درمانی و پژوهشی رازی رشت عنوان کرد و گفت: فضای آزمایشگاهی بیمارستان رازی بسیار کم بود و کفاف ارائه خدمات به مردم و حتی تجهیز آزمایشگاه به تجهیزات پیشرفته تشخیصی را نداشت.

سالاری با بیان اینکه بر اساس چارت سازمانی، بیمارستان رازی باید حداقل فضای آزمایشگاهی ۶۰۰ مترمربعی داشته باشد، افزود: در حال حاضر فضای آزمایشگاهی بیمارستان رازی کمتر از ۲۰۰ مترمربع است و اقدامات تشخیصی و آزمایشگاهی را برای کادر آزمایشگاه و خدمات بگیران سخت کرده است.

وی با اشاره به احداث و نهایی شدن آزمایشگاه بیمارستان رازی در فضایی ۴۰۰ مترمربع، ادامه داد: برای احداث فضای آزمایشگاهی بیمارستان رازی یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان هزینه صرف شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه این آزمایشگاه به عنوان آزمایشگاه مرکزی استان محسوب خواهد شد، افزود: بسیاری از بخش‌های فیزیکی آزمایشگاه نهایی شده و در انتظار تجهیز است در تلاشیم تا در نیمه نخست اردیبهشت ماه این مرکز افتتاح شود.


10475002
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است