استانی 09:18 - 08 آذر 1393
مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری مشهد:
مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد گفت: امروز تنها در حوزه شهر مشهد برای جمع‌آوری، نگهداشت، پایش، استخراج و خالص‌سازی اطلاعات حدود 100 میلیارد تومان هزینه می‌شود.

هزینه جمع‌آوری اطلاعات در مشهد 100 میلیارد تومان است

علی آبسالان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد در ارتباط با هزینه‌های شهر هوشمند اظهار داشت: امروز سرشماری برای کشور هزینه بسیار بالایی دارد و یا اقداماتی که حاکمیت در ارتباط با اصناف و ادارات انجام می‌دهد هزینه‌های بسیاری را به دنبال دارد.

وی افزود: امروز تنها در حوزه شهر مشهد برای جمع‌آوری، نگهداشت، پایش، استخراج و خالص‌سازی اطلاعات حدود 100 میلیارد تومان هزینه می‌شود و البته این هزینه‌ها در اصطلاح هزینه‌های مخفی است.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد بیان داشت: امروز شهرداری مشهد در تلاش است تا این 100 میلیارد تومان در طول سال با مشارکت مردم کاهش یابد.

آبسالان ادامه داد: با توجه به اینکه نزدیک به 900 هزار واحد مسکونی در مشهد وجود دارد، هزینه سرشماری جمعیت در شهر مشهد حداقل 10 میلیارد تومان فقط برای اطلاعات جمعیتی است و البته سرشماری اصناف نیز هزینه جداگانه‌ای دارد که خود هزینه بسیار بالایی است.

وی تصریح کرد: متاسفانه چون اشتراک‌گذاری اطلاعات در کشور ما شکل نمی‌گیرد که البته دولتمردان به دنبال رفع این مشکل هستند و حتی این موضوع به مجلس هم کشیده شده تا قوانین مناسبی در این ارتباط وضع شود و بتواند جلوی هزینه‌های اضافی را در کشور بگیرد.

مدیرعامل سازمان فاوا شهرداری مشهد تاکید کرد: با داشتن یک مکانیزم اطلاعاتی مشخص و متمرکز ما این هزینه‌ها را نخواهیم داشت و این هزینه‌ها برابر با ساخت یک پارک و یا دو پل غیر همسطح در شهر مشهد است.


5292182
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است