فرهنگی‌هنری 09:47 - 12 مهر 1394
در اعتراض به فاجعه منا صورت گرفت
فعالان رسانه و اساتید دانشگاه‌های کشورمان در اعتراض به فاجعه منا و بی‌تدبیری دولت عربستان سعودی برای مدیریت حج نامه‌ای خطاب به مسئولان بین‌المللی نوشتند.

به گزارش ایسنا، روزنامه‌نگاران و اصحاب رسانه جمهوری اسلامی ایران در اعتراض به فاجعه منا و بی تدبیری دولت عربستان سعودی برای مدیریت حج تمتع نامه‌ای را خطاب به دبیر کل سازمان ملل متحد، مدیر کل سازمان علمی و فرهنگی ملل متحد – یونسکو و دبیر کل سازمان همکاری‌های اسلامی نوشتند و اعتراض خود را اعلام کردند:

متن این نامه در زیر می‌آید:

«بسم الله الرحمن الرحیم

عالیجنابان

بان کی مون دبیر کل محترم سازمان ملل متحد

خانم ایرینا بوکووا مدیر کل محترم سازمان علمی و فرهنگی ملل متحد – یونسکو

ایاد بن امین مدنی دبیر کل محترم سازمان همکاریهای اسلامی

سلام علیکم

همانطور که استحضار دارید در جریان مراسم حج امسال در عربستان سعودی حوادثی چند جان صدها زائر خانه امن خداوند را گرفت و هزاران نفر را با آسیب های جدی جسمی و روحی مواجه کرد.

قرائن و شواهد بسیار دلالت بر این دارد که ضعف و ناتوانی مدیریتی مراسم عبادی حج «عامل این مجموعه حوادث که با نهایت تاسف سابقه زیادی نیز دارد» است.

ما روزنامه نگاران و اساتید دانشگاه‌های ایران که پیشتر توفیق حج‌گزاری داشته‌ایم و در مواردی خود نیز شاهد و گواه بر این ناتوانی و ضعف و سوء مدیریتی بوده‌ایم «بر این باوریم که باید تحقیقی جامع و همه جانبه توسط کمیته ای حقیقت یاب با عضویت نهادهای مسئول و متولی جهانی در خصوص علت یا علل این حوادث و از جمله حادثه اخیر که به شهادت صدها زائر بیت الله الحرام و از جمله شمار زیادی زائر ایرانی انجامید» صورت گیرد تا جلوی تکرار این نوع حوادث گرفته شود و دولت ریاض براساس اصل مسئولیت در حقوق بین الملل، موظف به اجرا و اعمال آن گردد و حقوق معنوی و مادی آسیب دیدگان را به حق و انصاف جبران نماید.

از سازمان محترم همکاری‌های اسلامی انتظار می‌رود در نشست‌های خود به موضوع اداره حرمین شریفین و مدیریت امور زائران توجهی جدی داشته باشند و به خواست افکار عمومی جهان اسلام احترام شایسته بگزارند.

با شایسته‌ترین احترامات»

انتهای پیام


7158716
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» با فراخوانی که در برنامه های محفل و ماه من اعلام شده بود، در طرح «اکرام ایتام و محسنین» ۱۳۴ هزار نفر حامی جدیدثبت نام کردند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در آیین پایانی ششمین مجمع جهانی گفت‌وگوی بین فرهنگی در قسمت جمع بندی مطرح کردیم باید به چند موضوع به صورت ویژه توجه شود؛ اول اینکه گفتگو‌های فرهنگی بهترین راه حل برای حل منازعات منطقه‌ای و جهانی است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» تحویل غرفه‌های خودساز این دوره از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به ناشران از امروز (پنجشنبه، ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) آغاز شده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» معاون امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ایران و عراق در حوزه فرهنگ و ارتباطات سابقه درخشانی دارند و همکاری آنها بی نظیر است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: دستگاه‌ها در ارمنستان زمینه آموزش زبان فارسی را به عنوان زبان رسمی ایجاد کرده‌اند که موجب افزایش گفتگو‌ها می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» خوشرو از ساخت فصل جدید برنامه‌های «مهمانی»، «برمودا» و حضور فرزاد حسنی در یک برنامه مسابقه‌ای در شبکه نسیم خبر داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» اولین سریال خانوادگی دختر امپراطور پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ساعت ۲۳ از آنتن شبکه تهران تقدیم نگاه مخاطبان می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» فصل دوم مجموعه مستند «رخ مادر» به تهیه‌کنندگی «امیرحسین اکاتی» از امشب (۱۳ اردیبهشت ماه) به صورت هفتگی روی آنتن شبکه افق سیما می‌رود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» اماکن متبرکه، هیأت‌های مذهبی و مساجد هرساله به مناسبت شهادت امام صادق (ع)، مجالس عزاداری برگزار می‌کنند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» به تازگی بحث تخریب و گودبرداری ساختمان مجاور تماشاخانه سنگلج در خیابان بهشت تهران مطرح شده است با این حال روند تخریب این ساختمان ادامه دارد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است