فرهنگی‌هنری 20:35 - 08 بهمن 1393
در بازدید از پشت صحنه نیمرخ ها؛
تهران - ایرنا - رئیس سازمان سینمایی وزارت ارشاد معتقداست: به اندازی استعداد و علاقمندی به سینما در ایران وجود دارد که می توان گفت کشور یک مدرسه برای این هنر است .

به گزارش خبرنگار سینمایی ایرنا، حجت الله ایوبی عصر امروز چهارشنبه از پشت صحنه فیلم 'نیمرخ ها' به کارگردانی ایرج کریمی بازدید کرد و از نزدیک در روند فیلمبرداری این پروژه سینمای قرار گرفت.



وی با قدردانی از تمامی عوامل این فیلم ، گفت : وقتی وارد این لوکیشن شدم احساس مثبتی دریافت کردم به نظر می رسد میان تمامی عوامل این فیلم یک همدلی و دوستی وجود دارد که امیدواریم این امر در تمام سینمای ایران دیده شود.



رئیس سازمان سینمایی درباره فیلم سازی کارگردان این پروژه بعد از 8 سال نیز اظهار داشت: امیدواریم که این غیبت کریمی دوباره تکرار نشود و با احساس خوب و مثبت به ساخت فیلم ادامه دهد.



ایوبی با تاکید بر اینکه ما آمده ایم تا هنرمندانی مثل کریمی راحت تر فیلم بسازند، افزود: ایران به معنی واقعی یک مدرسه سینما است.



وی همچنین در پاسخ به درخواست کارگردان این اثر برای حضور فیلم در بخش بین الملل جشنواره فیلم فجر، گفت: یه طور حتم از این آثار استقبال و حمایت می کنیم. امیدوارم بتوانیم در اردیبهشت ماه سال آینده بخش بین الملل را به خوبی برگزار کرده و میزبان فیلم نیمرخ ها در آن باشیم.



ایوبی در ادامه درباره روند ساخت فیلم 'نیمرخ ها' سوال کرد که کریمی کارگردان این پروژه در پاسخ گفت: تقریباً بعداز 8 سال حضور دوباره ام برای ساخت فیلم بدون همدلی و همکاری همه عوامل فیلم و بازیگران امکان پذیر نبود.



کریمی با بیان این جمله که بسیار انرژی مثبت و خوب در زمان کار از عوامل فیلم گرفتم، ادامه داد: بنابراین امیدوارم فیلم اثر خوبی شود تا این توانسته باشم جواب این همه خوبی عوامل را بدهم.



این کارگردان سینما درادامه با قدردانی از رییس سازمان سینمایی بابت دعوت فیلم او برای حضور در بخش بین الملل جشنواره فجر ابراز امیدواری کرد تا نیمرخ ها شایستگی این حضور را داشته باشند .



کریمی همچنین در پاسخ به سوال ایوبی درباره داستان فیلم توضیح داد: قصه فیلم در واقع یک ملودرام مدرن و عاشقانه است. قصه یک خطی آن درباره زوج جوانی است که مرد به دلیل بیماری سرطان روز های آخر عمر خود را سپری می کند.



وی اضافه کرد: در واقع قصه درباره رقابت مادر و همسر این جوان در آستانه مرگ برای پرستاری از او است. یعنی درگیری دو آدم بر سر یک اتفاق مثبت است.



در این بازدید که برخی از بازیگران نیز حضور داشتند، بابک حمیدیان نیز درباره همکار ی اش در این پروژه سینمایی با ابراز خرسندی از فضای مثبتی که در پشت صحنه فیلم وجود داشته، گفت: آقای کریمی در 8 سال انزوای خودخواسته اش همین که بازگشته و دارد فیلم می سازد برای ما خوش آیند است و خوشحالم که در این فیلم با ایشان کار می کنم.



وی در ادامه بااشاره به اینکه من سینما ایران و بازیگری را بسیار دوست دارم، افزود: اما درد دل هایی هم داریم که دوست داریم آنها را به گوش مسئولان سینمایی کشور برسانیم.



حمیدیان اضافه کرد: جامعه نخبه کشور ما فقط ورزشکاران و مخترعان نیستند بلکه بازیگران هم بخشی از این جامعه نخبه را تشکیل می دهند که باید بیش ازبیش مورد توجه قرار گیرند.



به گزارش ایرنا در پشت صحنه این فیلم سینمای بازیگرانی چون رویا نونهالی، سحر دولت شاهی، هومن سیدی به همراه تهیه کننده این اثر علی حضرتی و برخی دیگر از عوامل فیلم حضور داشتند.



فیلم سینمایی نیمرخ ها تنها در یک لوکیشن در محله تجریش تهران در حال ساخت است که 20 روز از فیلمبراری آن گذشته و تا 5 روز آینده کار به پایان خواهد رسید.



کریمی در تلویزیون با فیلم بلند 'آهنگ پنهان' به عنوان کارگردان در سال 1370 آغاز به کار کرد و شروع کار سینمایی او با فیلم 'از کنار هم می گذریم' به عنوان کارگردان در سال 1379 بود. وی همچنین فیلم های 'باغ های کندلوس' و 'نسل جادویی' را کارگردانی کرده است.



عوامل پروژه سینمایی «نیمرخ ها» عبارتند از نویسنده و کارگردان: ایرج کریمی، تهیه کننده: علی حضرتی، مدیر فیلمبرداری: مجید گرجیان، طراح صحنه: سیامک کاری نژاد، طراح لباس: رعنا امینی، طراح چهره پردازی: میشا جودت، صدابردار: ایرج شهزادی، تدوین: میثم مولایی، موسیقی: شورا کریمی، دستیار اول کارگردان و برنامه ریز: عادل معصومیان، عکاس: مریم تخت کشیان، دستیار دوم کارگردان: سعید سیری، منشی صحنه: آزاده جهانبخش، دستیار اول فیلمبردار: آرش ساسانی، گروه فیلمبرداری: ساسان صلواتی، عباس عطایی، علی محمدی، محسن هادوی، دستیاران صحنه: امید نجومی، تورج الوند، دستیاران لباس: فروغ شاهسوند، سبا موسوی، غروی، دستیار صدا: علی نعمتی، مجریان گریم: علی مصطفی، مهرنازعباسی فشمی، تصویربردار پشت صحنه: مانی قدرت نما، مشاور رسانه ای: محسن سرافراز، مدیر تولید: میثم کائد، جانشین تولید : نیما شهریاری، مدیرتدارکات: رضا حسین زاده، دستیار تدارکات: مسعود شهریاری، پذیرایی: محمود شعاع، محسن نودهی.



فراهنگ**9246**1601**

انتهای پیام /*


5725542
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«خبرگزاری تسنیم» معاون صدا در جریان اختتامیه سومین دوره جشنواره بین المللی پژواک از بین المللی شدن جشنواره مستند رادیویی «پژواک» در دوره بعدی خبر داد.
فرهنگی‌هنری
«خبرگزاری تسنیم» مراسم اختتامیه هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار شامگاه 28 اردیبهشت در تالار فخرالدین اسعد گرگانی در شهر گرگان برگزار و برگزیدگان این دوره از جشنواره معرفی شدند.
فرهنگی‌هنری
«خبرگزاری تسنیم» در آستانه میلاد حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) از جدیدترین دیوارنگاره میدان ولیعصر رونمایی شد.
فرهنگی‌هنری
«خبرگزاری تسنیم» رئیس بنیاد شهید و امورایثارگران هفته گذشته گفت: علی رغم تبدیل وضعیت شدن 94 درصد از مشمولان استخدامی ایثارگران، اما صدا و سیما و بنیاد مستضعفان همچنان به قانون تمکین نمی کنند.
فرهنگی‌هنری
«خبرگزاری تسنیم» حوزه های علمیه و مراکز علمی و دانشگاهی تا زمانی که در عرصه معارف دین احساس نکنند باید به سمت رسانه بیایند، مردم به تعبیر امام رضا (ع) با زیبایی کلام اهل بیت مواجه نمی شوند تا اینکه بخواهند از مسیر و سیره آنان پیروی کنند.
فرهنگی‌هنری
«خبرگزاری تسنیم» محمد معتمدی خواننده و فعال موسیقی، ضمن قدردانی از وزارت فرهنگ و شورای انقلاب فرهنگی برای تدوین سند ملی موسیقی، بر آغاز ذائقه سازی هنری از کاشان تاکید کرد.
فرهنگی‌هنری
«خبرگزاری تسنیم» «مرد ابدی» نوشته معصومه سپهری از جمله کتاب های پرفروش نمایشگاه کتاب تهران در کمتر از یک هفته به چاپ دوم رسید.
فرهنگی‌هنری
«خبرگزاری تسنیم» برنامه «کنسرتینو» به میزبانی علیرضا عصار تهیه و پخش می شود.
فرهنگی‌هنری
«خبرگزاری تسنیم» مترجم رمان «اکسیژن برای مرده ها نیست» می گوید: ناشران ایرانی به ادبیات مقاومت جهان عرب و نویسندگان زن حوزه مقاومت بی تفاوت اند.
فرهنگی‌هنری
«خبرگزاری تسنیم» فعالان حوزه نشر کودک و نوجوان معتقدند کسانی که در انتشار آثار ترجمه منتفع هستند، مانع وضع قانونی برای سر و سامان دادن به این حوزه می شوند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است