ورزشی 23:26 - 25 شهریور 1393
تهران - ایرنا - تیم ملی کشتی فرنگی ایران که برای نخستین بار عنوان قهرمانی جهان را در پنجاه و ششمین دوره رقابت های جهانی (سال 2014 ازبکستان) کسب کرد، در آخرین دقایق امروز (سه شنبه) به کشور بازگشت.

به گزارش ایرنا، در مراسم استقبال از ملی پوشان قهرمان کشتی فرنگی ایران شاهرخ شهنازی دبیر کل کمیته ملی المپیک ، علیرضا حیدری نایب رئیس فدراسیون کشتی ، جمعی از اعضای شورای فنی تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی ، پیشکسوتان و قهرمانان و جمع کثیری از علاقمندان و خانواده های این قهرمانان حضور داشتند.



تیم ملی ایران در رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی جهان که از 21 تا 23 شهریور در سالن ژیمناستیک شهر تاشکند ازبکستان برگزار شد، یک مدال طلا از سوی حمید سوریان (59 کیلوگرم)، یک مدال نقره از سوی امید نوروزی(66 کیلوگرم) و دو مدال برنز توسط افشین بیابانگرد (71 کیلوگرم) و قاسم رضایی (98 کیلوگرم)وبا 42 امتیاز بالاتر از تیم قدرتمند روسیه عنوان قهرمانی را کسب کرد.



حمید سوریان در این رقابت ها با کسب ششمین مدال طلای خود و با احتساب مدال طلا المپیک لندن از نظر کسب مدال طلا در ایران رکوردار شد. وی پیش از این از این نظر با عبدالله موحد برابر بود.



رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی جهان از سال 1904 آغاز شده اما تیم ملی ایران از سال 1961 یوکوهامای ژاپن در این پیکارها حضور یافت که در آن سال علیرضا قلیچ خانی یک مدال برنز برای ایران کسب کرد.



تیم ملی کشتی فرنگی طی 16 دوره گذشته حضور در رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی جهان تاکنون نتوانسته عنوان قهرمانی را کسب کند، اما یک بار در سال 2009 با سرمربیگری محمد بنا و با مدال طلای حمید سوریان و سه مدال برنز فرشاد علیزاده، حبیب الله اخلاقی و امیر علی اکبری عنوان نایب قهرمانی را کسب کرده است.



البته تیم ملی کشتی فرنگی در بازیهای المپیک 2012 لندن با سرمربیگری محمد بنا و با سه مدال طلای حمید سوریان، امید نوروزی و قاسم رضایی عنوان قهرمانی را کسب کرده بود.



تیم ملی کشتی فرنگی تاکنون در پیکارهای قهرمانی جهان 31 مدال شامل 12 طلا، 4 نفره و 15 برنز کسب کرده است.



تیم ایران همچنین در رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی سال 2011 جهان در استانبول سوم شد و در سال 2010 مسکو و 2013 مجارستان هم عنوان هشتمی را کسب کرد.



ورزشی (3)**1067**1547

انتهای پیام /*


4742251
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» زردپوشان شهر ریاض با گلزنی ستاره پرتغالی‌شان به دیدار پایانی جام حذفی عربستان صعود کردند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم قدیمی و پرافتخار کالچو پس از سه فصل غیبت در سطح اول فوتبال باشگاهی ایتالیا به این رقابت‌ها برگشت.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» دورتموند در دیداری جذاب که با انبوهی از موقعیت‌های مهم گلزنی همراه بود، به پیروزی بزرگی مقابل پاری سن ژرمن دست یافت.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» باشگاه فولاد مبارکه سپاهان از باشگاه پرسپولیس بابت رفتار تماشاگرانش شکایت می‌کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» بازیکن تیم فوتبال پرسپولیس گفت: امیدوارم در نهایت تیمی که لایق قهرمانی است به این عنوان برسد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» سرمربی تیم فوتبال استقلال پس از برکناری علی خطیر از سمت مدیرعاملی استقلال گفت: امروز یک روز به یادماندنی برای باشگاه استقلال خواهد بود.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» علی خطیر از مدیرعاملی باشگاه استقلال برکنار شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مدافع تیم فوتبال پرسپولیس گفت: پزشک تیم سپاهان بیشتر از همه دوید و او  ۲۰ بار به زمین آمد و رفت.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» شهرداری گرگان در دومین دیدار فینال سوپر لیگ غرب آسیا مقابل تیم الریاضی لبنان به پیروزی رسید.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: امروز این فرصت خوب را داشتیم که به صدر جدول برویم، اما این اتفاق رخ نداد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است