استانی 22:31 - 25 تیر 1399

ثبت یک هزار سانحه رانندگی در شهرهای استان سمنان/ آمار بالا است

به گزارش خبرنگار مهر، منوچهر فخری شامگاه چهارشنبه در جلسه شورای ترافیک استان سمنان در سالن کوثر استانداری با بیان اینکه در سه ماهه اول سال جاری یک هزار و ۴۲ مورد سوانح رانندگی درون شهری استان ثبت شد که به نسبت جمعیت این رقم بسیار قابل توجه است، تاکید کرد: در هر ۵۰ دقیقه یک تصادف درون شهری در استان سمنان روی می‌دهد.

وی با بیان اینکه آسیب شناسی دقیق از علت این میزان از تصادف‌های رانندگی درون شهری در استان انجام شود، ابراز کرد: اقداماتی آموزشی و فرهنگی برای کاهش سوانح رانندگی در جاده‌های استان در سال‌های گذشته انجام شد که این رویه مثبت با قدرت بیشتر ادامه یابد.

ضرورت ترویج فرهنگ ترافیک

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان گفت: بر اساس قانون، فرمانداری‌های دارای بالای ۵۰ هزار نفر جمعیت باید اعتباری‌هایی را در سال جاری در بحث فرهنگ ترافیکی تخصیص دهند که امیدواریم این مهم در استان سمنان محقق شود.

فخری گفت: تمامی شهرداری‌های استان به ویژه شهرداری‌های مراکز شهرستان‌ها نسبت به تعیین جانمایی و تجهیز شهرک ترافیک در ماه‌های آینده اقدام‌های لازم را انجام دهند.

استفاده از ظرفیت سمن‌های فعال در استان سمنان

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان نیز در این نشست ضمن بیان اینکه سازمان‌های مردم نهاد و تشکل‌ها ظرفیت‌های ارزشمندی برای انجام طرح‌های فرهنگی و آموزشی برای کاهش سوانح رانندگی در استان سمنان هستند، گفت: راه اندازی شهرک ترافیک از رویکردهای مطلوب و مؤثر برای کاهش سوانح رانندگی در جاده‌های استان است و شهرداری‌ها نسبت به تعیین مکان و تجهیز آن اقدام‌های لازم را انجام دهند.

امیر بینایی بیان کرد: اداره کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان در قالب طرح‌های مختلف از جمله حقوق شهروندی در سال‌های گذشته اقداماتی را برای انجام طرح‌های آموزشی و فرهنگی برای رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی از سوی شهروندان انجام داد که این رویه مطلوب ادامه می‌یابد.

وی افزود: در قالب طرح‌های مختلف، اداره کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان برای کاهش سوانح رانندگی در جاده‌های درون و برون شهری استان در کنار پلیس راه و راهور است.

ضرورت تخصیص اعتبارات

احسان منصور کیایی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان نیز در سخنانی ضمن بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی اعلام کرده است که برای ساخت و تکمیل راه‌های روستایی و فرعی، اعتبارهای استانی مصوب و تخصیص یابد، گفت: این اداره کل با تمام توان برای گره گشایی از مشکلات زیرساختی در راه‌های فرعی و روستایی استان آمادگی دارد.

وی افزود: لکه گیری آسفالت، نوسازی روشنایی جاده‌ها و… از جمله اقدام اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در جاده‌های تحت مدیریت است.


10620986
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است