اجتماعی 15:20 - 17 اردیبهشت 1403
مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به صدور هشدار نارنجی هواشناسی از احتمال خسارت به باغداران خبر داد.

احتمال خسارت به باغداران استان تهران/ تدابیر لازم اتخاذ شود

حامد یزدی مهر، بعد از ظهر دوشنبه از صدور هشدار هواشناسی سطح نارنجی در استان تهران خبر داد و گفت: این هشدار با تأکید بر هشدار زرد صادره طی روز گذشته به همه دستگاه‌های اجرایی و امدادی و عضو ستاد، ابلاغ و مدیریت بحران به حالت آماده باش کامل در آمده است.

یزدی مهر با بیان اینکه طبق اعلام سازمان هواشناسی از اواخر وقت امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه تا پایان اواخر وقت فردا سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ماه شاهد تشدید فعالیت سامانه بارشی به همراه ناپایداری‌های محلی خواهیم بود، گفت: مخاطره مورد پیش بینی با رگبار باران، رعد و برق، تگرگ، صاعقه و وزش باد شدید به ویژه در نیمه شمالی و در نواحی مستعد یعنی نیمه جنوبی استان با گردوخاک همراه خواهد بود.

وی با بیان اینکه در اثر این مخاطره لغزندگی جاده‌ها، آب گرفتگی معابر، جاری شدن روان آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، اختلال در سفر‌ها و کاهش دید را خواهیم داشت، افزود: از همه مردم عزیز به ویژه شهروندان استان تهران می‌خواهیم ضمن پرهیز از سفر‌های غیر ضروری از اتراق در حاشیه رود‌ها و مسیل‌های پایتخت بپرهیزند.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران بر ضرورت اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها تاکید و عنوان کرد: افراد از حضور در نواحی مرتفع بپرهیزند و ذینفعان نسبت به استحکام سازه‌های موقت، بنرها، داربست‌ها و تابلو‌های تبلیغاتی اطمینان حاصل کنند.

یزدی مهر بر لزوم لایروبی کانال‌ها و آب رو‌ها تاکید و اظهار کرد: با توجه به اینکه در نواحی کوهستانی احتمال سقوط سنگ مورد انتظار است از همه کسانی که قصد تردد در این مسیر‌ها را دارند توصیه می‌شود در صورت عدم ضرورت طی مدت مذکور از این نواحی تردد نکنند.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به احتمال رخداد تگرگ و خسارت به محصولات زراعی و باغی توصیه کرد: از کشاورزان و باغداران می‌خواهیم تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به این بخش را اتخاد کنند.


12053585
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«خبرگزاری تسنیم» دبیر ستاد اقتصاد دانش بنیان طب سنتی و گیاهان دارویی با اشاره به لزوم توسعه اقتصادی حوزه گیاهان دارویی از طریق دانش بنیان کردن فعالیت ها در این زمینه گفت: 200 شرکت دانش بنیان در حوزه طب سنتی و گیاهان دارویی فعال هستند.
اجتماعی
«خبرگزاری تسنیم» معاونت ارتباطات شورای شهر تهران با تاکید بر اطلاع رسانی و پاسخگویی، در تلاش است تا به عنوان پلی بین مردم و مدیریت شهری عمل کند.
اجتماعی
«خبرگزاری تسنیم» معاون دفتر مدیریت بیماری های غیرواگیر وزارت بهداشت با بیان این که 32 درصد ایرانی ها به فشار خون بالا مبتلا هستند، گفت: عامل اصلی ابتلا به سکته های قلبی و مغزی افزایش فشار خون است.
اجتماعی
«خبرگزاری تسنیم» وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به مناسبت روز ملی جمعیت پیامی صادر و تأکید کرد: امروز پدیده کهنسالی جمعیت در دنیا تبدیل به بحرانی روزافزون در مسیر توسعه کشورها شده است، جوانی جمعیت می تواند تبدیل به شاخص توسعه کشورها شود.
اجتماعی
«خبرگزاری تسنیم» رئیس شورای شهر تهران درباره توسعه فضای سبز و کاشت درخت در تهران گفت: هیچ تفکری مبنی بر قطع درختان در پایتخت وجود ندارد و این موضوع در مخیلات نمی گنجد و همه تلاش مجموعه شهرداری تهران افزایش توسعه فضای سبز در پایتخت است.
اجتماعی
«خبرگزاری تسنیم» مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران از برنامه ریزی جهت توزیع آسفالت در سطح معابر و مناطق شهر تهران خبر داد و گفت: هم اکنون 20 تیم از سازمان مهندسی در حال توزیع آسفالت در بزرگراه های پایتخت هستند.
اجتماعی
«خبرگزاری تسنیم» روابط عمومی سازمان غذا و دارو، داروی دیسپورت500 را تقلبی اعلام کرد و از مردم خواست درصورت مشاهده فرآورده تقلبی مذکور، موضوع را به معاونت های غذا و داروی سراسر کشور اطلاع دهند.
اجتماعی
«خبرگزاری تسنیم» همزمان با یکصدوبیست ودومین پویش امید و افتخار، آیین افتتاح پروژه های دسترسی جنوب به غرب تقاطع بزرگراه شهید چمران با بزرگراه شهید همت و زیرگذر تقاطع بزرگراه های شهید نواب ـ شهید تندگویان به بهره برداری رسید.
اجتماعی
«خبرگزاری تسنیم» معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: طبق مصوبه مجلس، آموزش و پرورش استان ها می توانند زمان آغاز سال تحصیلی را تغییر دهند.
اجتماعی
«خبرگزاری تسنیم» مدیرکل روابط عمومی جمعیت هلال احمر گفت: در راستای تبیین پیشرفت ها و چشم اندازهای شوق انگیز کشور، محصلین مجتمع های دانش آموزی هلال احمر از مجمتع های صنعتی عظیم کشور بازدید کردند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است