فرهنگی‌هنری 10:55 - 12 اردیبهشت 1395
مرحوم میرزا اسماعیل دولابی می فرمود: کارهای خدا را امضا کن. اگر امضا نکنی غصه‌ها را خورده‌ای و همه از کیسه‌ات رفته است. اگر دانستیم خدا خیر ما را می خواهد غصّه نمی‌خوریم. کارهایی که او می‌کند همه برای ما خوب است. پس با اختیار خود آن را امضا کن.

مرحوم دولابی:کارهای خدا را امضا کن!

به گزارش فرهنگ نیوز، مرحوم میرزا اسماعیل دولابی می فرمود: حضرت نوح(ع) بعد از این که با ده بیست نفر سوار کشتی شدند یکدفعه به یاد پسرش افتاد. خطاب آمد: «انهُ لَیسَ مِن أَهلِکَ» و از اهل تو نبود.بی‌خود به او چسبیده بودی. ان شاء الله این در مذهب شیعه پیشامد نمی‌کند. این آیه را بنده برای قوت قلب شما خواندم که صلواتی بفرستی، دستی به دست بمالی و بچه‌هایت را نگاه کنی ببینی خداوند اولاد خوب به شما داده است. اگر هم نداده از روی مصلحت بوده است.

این هم خوب است. کارهای خدا را امضا کن. اگر امضا نکنی غصه‌ها را خورده‌ای و همه از کیسه‌ات رفته است. اگر دانستیم خدا خیر ما را می خواهد غصّه نمی‌خوریم. کارهایی که او می‌کند همه برای ما خوب است. پس با اختیار خود آن را امضا کن. مشیّت خدا مشی خداست؛ آن را امضا کن. به یک حساب محمد و آل محمد(ص) مشیّتند.



اگر کارهای خدا را امضا کردی خیلی خیر می‌بارد. خوش اخلاقی به سوی شما روی می‌آورد، باطن شما هم با خدا آشتی کرده است. از این ساعت به بعد تمام زندگی‌ات را درست برو. هر کجا باز دیدی دارید تکان می‌خورید، صلواتی بفرست و مواظب باش که صفایت با خدا به هم نخورد.



کتاب طوبی محبت – ص 169

مجالس حاج محمد اسماعیل دولابی


7858912
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«خبرگزاری تسنیم» معاون صدا در جریان اختتامیه سومین دوره جشنواره بین المللی پژواک از بین المللی شدن جشنواره مستند رادیویی «پژواک» در دوره بعدی خبر داد.
فرهنگی‌هنری
«خبرگزاری تسنیم» مراسم اختتامیه هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار شامگاه 28 اردیبهشت در تالار فخرالدین اسعد گرگانی در شهر گرگان برگزار و برگزیدگان این دوره از جشنواره معرفی شدند.
فرهنگی‌هنری
«خبرگزاری تسنیم» در آستانه میلاد حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) از جدیدترین دیوارنگاره میدان ولیعصر رونمایی شد.
فرهنگی‌هنری
«خبرگزاری تسنیم» رئیس بنیاد شهید و امورایثارگران هفته گذشته گفت: علی رغم تبدیل وضعیت شدن 94 درصد از مشمولان استخدامی ایثارگران، اما صدا و سیما و بنیاد مستضعفان همچنان به قانون تمکین نمی کنند.
فرهنگی‌هنری
«خبرگزاری تسنیم» حوزه های علمیه و مراکز علمی و دانشگاهی تا زمانی که در عرصه معارف دین احساس نکنند باید به سمت رسانه بیایند، مردم به تعبیر امام رضا (ع) با زیبایی کلام اهل بیت مواجه نمی شوند تا اینکه بخواهند از مسیر و سیره آنان پیروی کنند.
فرهنگی‌هنری
«خبرگزاری تسنیم» محمد معتمدی خواننده و فعال موسیقی، ضمن قدردانی از وزارت فرهنگ و شورای انقلاب فرهنگی برای تدوین سند ملی موسیقی، بر آغاز ذائقه سازی هنری از کاشان تاکید کرد.
فرهنگی‌هنری
«خبرگزاری تسنیم» «مرد ابدی» نوشته معصومه سپهری از جمله کتاب های پرفروش نمایشگاه کتاب تهران در کمتر از یک هفته به چاپ دوم رسید.
فرهنگی‌هنری
«خبرگزاری تسنیم» برنامه «کنسرتینو» به میزبانی علیرضا عصار تهیه و پخش می شود.
فرهنگی‌هنری
«خبرگزاری تسنیم» مترجم رمان «اکسیژن برای مرده ها نیست» می گوید: ناشران ایرانی به ادبیات مقاومت جهان عرب و نویسندگان زن حوزه مقاومت بی تفاوت اند.
فرهنگی‌هنری
«خبرگزاری تسنیم» فعالان حوزه نشر کودک و نوجوان معتقدند کسانی که در انتشار آثار ترجمه منتفع هستند، مانع وضع قانونی برای سر و سامان دادن به این حوزه می شوند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است