اجتماعی 18:51 - 30 دی 1400

وجود طرح‌های ضد طبیعت در شاهرود/ پول و سرمایه‌ها هدر می‌رود

به گزارش خبرنگار مهر، امیرحسین ولیان غروب پنج‌شنبه در همایش پیاده‌روی به مناسبت هوای پاک در محل جاده سلامتی شاهرود ضمن بیان اینکه شاهرود بهترین آسمان را در کل کشور دارد اما به این معنی نیست که عملکرد ما نسبت به دیگر شهرهای آلوده تفاوتی کند، ابراز داشت: خوشبختانه شاهرود در مسیر معبر هوای جنگل ابر و دامنه شاهوار قرارگرفته است و باید روز هوای پاک به رفتارهای شخصی خودمان تلنگری بزنیم که آیا به خاطر هوای پاک حاضریم قدمی برداریم؟

وی بابیان اینکه از خرید کمتر پوشاک و عایق شدن پنجره‌ها تا استفاده از خودروهای عمومی و غیره به داشتن پاک مربوط می‌شود، افزود: باید با عمل گرایی از همین اقدامات کوچک، اما مؤثر برداشت کار مهم فعالان محیط‌زیست گوشزد کردن و یادآوری همین نکات ضروری به دیگران است.

وجود طرح‌های ضد طبیعت در شاهرود/ پول و سرمایه‌ها هدر می‌رود

این فعال محیط‌زیست با تاکید بر اینکه باید خویشاوند، همکار، دوستان، خانواده و غیره را با دلایل علمی و عقلانی برای تغییر استایل زندگی دعوت کرد تا این گونه به طبیعت بتوان کمک کرد، ابراز داشت: کاهش مصرف سوخت برای داشتن هوای پاک همان چیزی است که ما را به کنترل گرمایش زمین و زیست بهتر و سلامت تر باید برساند.

ولیان با بیان اینکه گفتمان محیط‌زیست نه از نوع انتقادی و یاس آور بلکه از این نقطه نظر اینکه ما چه‌کاری می‌توانیم کنیم را باید به داخل جامعه آورد، تصریح کرد: ما باید نگاهی به طبیعت پیرامون خود داشته باشیم مسیر زیبایی جاده سلامتی یکی از راه‌های ارتباط طبیعت با شهر است و احاطه شدن آن با کوه یکی از موارد مثبت شاهرود به شمار می‌رود.

وی بابیان اینکه طبق شنیده‌ها حدود ۲۵ میلیارد اعتبار صرف پل طبیعت شده تا ارتباط دو کوه را در آبشار به هم وصل کند، افزود: باید پرسید آیا این پول مال تک‌تک ما شهروندان نیست؟ شاهرود هیچ کار مهم‌تر از احداث این پل‌ها نداشت؟ جاده سلامتی واقعاً چیزی به لحاظ زیبایی کم نداشت که بخواهیم چنین سازه‌ای به آن اضافه کنیم.

وجود طرح‌های ضد طبیعت در شاهرود/ پول و سرمایه‌ها هدر می‌رود

دبیر تشکل محیط زیستی استان سمنان بابیان اینکه عاشق شاهوار هستیم اما این پل را به عنوان شاهوار نخواهیم شناخت نهایت اسم آن ضد طبیعت باشد، ابراز داشت: اولاً این پول و سرمایه مردم در حال هدر رفت است و دوم آلایندگی طبیعت را به دنبال دارد چرا باید برای این سازه فولادی و بتنی طبیعت را تخریب کنیم و باید پرسید به چه قیمتی به اینجا رسیده است.

ولیان با بیان اینکه کارخانه فولاد به عنوان پرمصرف‌ترین صنعت آب بر کشور در اصفهان قرارگرفته است، تصریح کرد: ۲۵ درصد آب زاینده‌رود توسط همین بخش از بین می‌رود به این قیمت و با سختی فراوان فولاد را به اینجا آورده و سازه‌ای ضد طبیعت تنها به یک دلیل آن‌هم جویایی اسم و رسم برای مسئول یک شهر بنا می‌شود.

وی بابیان اینکه نگاه شخصی نیست و عملکردها است و سوال ما اینجا که آیا جای بهتری برای هزینه کرد نبود؟ افزود: از شهردار و شورای شهر می‌خواهیم در ساخت این پل‌ها بازنگری و به مردم در مورد ضرورت ساخت آن توضیح دهند برای این دو پروژه بالغ‌بر ۶۰ میلیارد تومان در حال هزینه کرد است. آیا واقعاً ضرورت دارد؟

وجود طرح‌های ضد طبیعت در شاهرود/ پول و سرمایه‌ها هدر می‌رود

کنشگر محیط‌زیست بابیان اینکه بارها صحبت شد که یکی از نیازهای شهر لاین دوچرخه‌سواری امن است، ابراز داشت: این می‌تواند کاهش مصرف سوخت و کاهش استفاده از خودرو شخصی را ایجاد کند که این هزینه چندانی نیز در برنداشت چرا به‌جای این موارد، به کارهای سنگین چشم پر کن بی فایده پرداخته‌شده است.

ولیان با بیان اینکه جاده جنگل ابر یکی از همین داستان‌هایی بود که مردم صادقانه پشت آن ایستاده و اجازه تخریب و دست‌درازی ندادند، تصریح کرد: بارها سوال شد که چرا این جاده لازم است اما هیچ فردی پاسخ درستی به آن نداد شاهرود چهار جاده به سمت شمال دارد چرا باید هزار هکتار جنگل برای احداث جاده پنجم زده شود؟

وی بابیان اینکه برای پروژه‌ها ابتدا لازم بودن طرح و نه توجیه آن باید اثبات شود، افزود: پروژه‌ای که نیازی به آن احساس نمی‌شود و هیچ مطالعاتی هم بر روی آن نشده است نمی‌خواهیم و با رد پروژه جاده جنگل ابر «نه بزرگ» از سوی مردم داده شد.


11419146
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مصطفی زیبایی نژاد مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران گفت: ۵ نقطه محوری شهر تهران میزبان کلان پروژه‌های شهرداری در ماه رمضان و عید نوروز هستند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور از آخرین وضعیت جاده‌های کشور خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» شهردار تهران گفت: نقش هلال احمر در ساماندهی حرکت مردم برای کمک به مردم بحران زده فلسطین حائز اهمیت و بر جهانیان آشکار و مبرهن است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه ۲۰ تهران با اشاره از اجرای تمهیدات ترافیکی پیرامون حرم حضرت عبدالعظیم (ع) جهت برگزاری مراسم پرفیض لیالی قدر خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس پلیس راهور فراجا در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری به جزییات مصوبه افزایش جریمه‌های راهنمایی و رانندگی پرداخت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» دبیر شورای ترافیک استان تهران با اشاره به ۴۱ میلیون و ۳۳۱ هزار و ۴۵ تردد خودرویی از ابتدای طرح نوروزی گفت: ۲ میلیون و ۹۳۶ هزار و ۷۹۹ تردد فقط در هشتم فروردین ماه در تهران ثبت شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سرپرست ستاد معاینه فنی خودرو‌های تهران از خدمت رسانی ۸ مرکز معاینه فنی در روز جمعه ۱۰ فروردین خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی شهرداری تهران توضیحاتی درباره ساخت مسجد در پارک قیطریه تهران ارائه کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس کمیته گردشگری شورای اسلامی شهر تهران بر تلاش اعضای شورا برای جلوگیری از تخریب بنا‌های مجاور کاخ گلستان تاکید کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون روابط کار خبر داد، لایحه پیشنهادی اصلاح ​موادی از قانون کار برای تعیین مزد کارگران به زودی به دولت ارائه می‌شود.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است