اقتصادی 12:30 - 03 خرداد 1399

تشکیل ستاد تنظیم بازار در حوزه نهاده‌های دامی در وزارت جهاد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی در جلسه هم اندیشی با تشکل‌ها، اتحادیه‌ها و انجمن‌های بخش خصوصی با اشاره به این نکته که تولید محصول کشاورزی و صادرات آن باید توسط یک سیاست واحد اداره شود، خاطرنشان کرد: از آن جایی که وزارت جهاد کشاورزی در ستاد تنظیم بازار تنها یک عضو از ۱۴ عضو بوده و تصمیم‌گیری‌ها بیشتر معطوف به مصرف‌کننده است، پیشنهاد اجرایی شدن تشکیل ستاد تنظیم بازار در حوزه نهاده‌های دامی در وزارت جهاد کشاورزی را به هیئت دولت دادیم که توسط معاون اول رئیس‌جمهور تأیید شد.

وی تصریح کرد: ما افتخار داریم که کنار تشکل‌ها باشیم تا در تصمیم گیری ها با هم مشورت کنیم و بتوانیم با همراه شدن با هم از تولیدکننده دفاع کنیم.

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: قدم دوم ما این است که صادرات محصولات کشاورزی در اختیار ستاد تنظیم بازار تشکیل شده در وزارت جهاد کشاورزی قرار گیرد.

خاوازی با اشاره به مسئله تهاتر در محصولات کشاورزی تصریح کرد: مسئله تهاتر در هیئت دولت مطرح و تأیید شده و باید توسط تشکل‌ها پیگیری شود که از این طریق می‌توانیم با صادرات مرغ، گوشت و محصولات دیگر مورد نیاز بخش را وارد کنیم.

وی افزود: در بحث صادرات محصولات کشاورزی با رایزنی با وزارت خارجه مقرر شد تا رایزن‌ها و دیپلمات‌ها برای صادرات محصولات کشاورزی همکاری بیشتری کنند.

وزیر جهاد کشاورزی در رابطه با تخصیص ارز به واردات نهاده‌های کشاورزی و دامی عنوان کرد: برای واردت جو، ذرت و کنجاله سویا ارز دولتی همچنان پابرجا و تمام این کالاها جزوه کالاهای اساسی محسوب می‌شود.

وی در رابطه با واگذاری تصدی‌گری‌ها به بخش خصوصی اظهار کرد: واگذاری‌ها باید با جزئیات اتفاق بیفتد و ما هم سعی می‌کنیم تا جایی که امکان دارد واگذاری‌ها را پیگیری کنیم.

خاوازی تصریح کرد: اصلاح نظام توزیع باید در دستور کار قرار گیرد و مقرر شده سامانه بازارگاه با یک سامانه دیگر جایگزین شده تا مشکلات توزیع مرتفع شود.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به افزایش وزن برخی دام‌ها در استان‌های کشور و نیاز به صادرات بیان کرد: ما در رابطه با صادرات دام با معاون امور تولیدات دامی جلساتی را داشته ایم و مقرر شده که این موضوع به سرعت ساماندهی شود.


10543746
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران گفت: تاییدیه اتحادیه اروپا و ایکائو برای مدیریت سوخت در پرواز‌های بین المللی اخذ شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: نوسازی بافت‌های فرسوده امسال به طور قطع از طریق مشارکت‌های مردمی محقق خواهد شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) موفق به اخذ تاییدیه اتحادیه اروپا و ایکایو (سازمان بین المللی هوانوردی) برای مدیریت سوخت در پرواز‌های بین‌المللی شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر اقتصاد و دارایی گفت: استفاده از سپرده‌های مردم در تولید به جای مسیر‌های غیرمولد و تورم‌زا امسال در اولویت‌های وزارت اقتصاد قرار می‌گیرد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی گفت: امروز ۱۰ فروردین ماه شاهد کاهش دما و وزش باد شدید در نواحی شرقی کشور هستیم.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» باتوجه به این که شعار امسال جهش تولید با مشارکت مردمی است بر این اساس برای اتمام پروژه‌های نهضت ملی مسکن دولت استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» به گفته مسئولان، در سال ۱۴۰۲ بالغ بر ده هزار مگاوات به ظرفیت نیروگاه‌های در دست احداث اضافه شد و تاکنون اقداماتی موثر در خصوص اخذ و ابلاغ مصوبات و صدور مجوز‌های مرتبط با ساخت نیروگاه‌های تجدیدپذیر صورت گرفته است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مجری طرح گندم گفت: برآورد‌ها حاکی از آن است که امسال میزان خرید به ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزارتن و در صورت شرایط مساعد رطوبت و دما به ۱۱ میلیون تن برسد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه های کشور گفت: ترافیک سنگین در آزادراه تهران _کرج _ قزوین و محور چالوس گزارش شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اتحادیه مرغداران میهن گفت: برآوردها حاکی از آن است که تولید تخم مرغ با افزایش حداقل ۱۰۰ هزارتنی به بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزارتن برسد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است