بین‌الملل 15:12 - 04 تیر 1401

ارتش روسیه ۸۰ مزدور لهستانی در اوکراین را کشت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ریانووستی، سرویس مطبوعاتی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که پدافند هوایی ارتش روسیه طی سبانه روز گذشته ۲۱ فروند هواپیمای بدون سرنشین ارتش اوکراین را مناطق مختلف از جمله «لوهانسک»، «دونتسک» و «خرسون» رهگیری و منهدم کرده است.

همچنین یک فروند موشک «توچا-یو» در منطقه خرسون و ۱۶ پرتابگر سامانه پرتاب چندگانه راکت در جمهوری خلق دونتسک و جزیره مار در شبانه روز گذشته نابود شدند.

این وزارت خانه در ادامه گزارش خود افزود که نیروی هوافضای این کشور با استفاده از موشک های نقطه زن و دقیق موفق شد بیش از ۸۰ تن از مزدوران لهستانی را به همراه ۲۰ دستگاه خودروی نظامی و ۸ سامانه پرتاب چندگانه راکت «گراد» که در کارخانه روی «مگاتکس» در روستایی در جمهوری خلق دونتسک مستقر بودند، از بین ببرد.

وزارت دفاع روسیه همچنین افزود: هوانوردی عملیاتی-تاکتیکی نیروی زمینی و نیروهای موشکی و توپخانه ای ارتش روسیه ۲۸۴ منطقه تجمع نیروهای انسانی و تجهیزات نظامی اوکراینی ها، دو انبار مهمات و تسلیحات توپخانه در جمهوری خلق لوهانسک و همچنین واحد های راکتی و خمپاره ای اوکراینی را در ۴۳ ناحیه هدف قرار داده و از بین بردند.

همچنین در نتیجه حملات هوایی، موشکی و توپخانه ای، بیش از ۷۸۰ ملی گرای اوکراینی، هشت دستگاه تانک و دیگر خودروهای زرهی، سه سامانه پرتاب چندگانه راکت «اوراگان»، ۱۰ عراده توپ صحرایی و ۱۳ دستگاه خودروی ویژه نظامی منهدم شدند.

وزارت دفاع روسیه در پایان افزود: در مجموع و از زمان آغاز عملیات ویژه نظامی در اوکراین، ۲۱۳ فروند جنگنده، ۱۳۲ فروند بالگرد، یک هزار و ۳۵۵ فروند پهپاد، ۳۵۰ سامانه ضدهوایی، ۳ هزار و ۷۹۷ دستگاه تانک و دیگر خودروهای زرهی، ۶۷۰ سامانه پرتاب چندگانه راکت، ۳ هزار و ۱۲ قبضه خمپاره و توپ و همچنین ۳ هزار و ۸۴۸ دستگاه خودروی ویژه نظامی اوکراینی منهدم شده اند.


11604435
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سرگی ناریشکین در سفر به پیونگ یانگ با وزیر امنیت کره شمالی دیدار و در مورد مسائل امنیت منطقه ای گفتگو کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دفتر رسانه‌ای دولت غزه از جنایات جدید رژیم صهیونیستی در بیمارستان الشفا پرده برداشت.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» کمیسر حقوق بشر سازمان ملل، رژیم صهیونیستی را مقصر ایجاد بحران انسانی در غزه دانست و تصریح کرد که تحمیل قحطی در این باریکه جنایت جنگی محسوب می‌شود.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که طی ۲۴ ساعت گذشته ۶۸۰ سرباز اوکراینی را کشته و ۱۳۱ پهپاد آن را ساقط کرده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» آمیت هالیوی در یک گزارش به پارلمان رژیم صهیونیستی اعلام کرد از زمان آغاز جنگ پس از هفتم اکتبر، جنبش حماس ده دستاورد محقق کرده است، در حالی که این رژیم فقط یک دستاورد داشته است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» بزرگترین شرکت آب و فاضلاب انگلیس موسوم به «تمز واتر» در پی انصراف سهام‌دارانش برای تزریق ۵۰۰ میلیون پوند کمک اضطراری برای نجات این شرکت، با خطر ورشکستگی روبه‌روست.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزارت بهداشت فلسطین در غزه از افزایش آمار شهدای تجاوزات مستمر رژیم صهیونیستی به ۳۲ هزار و ۵۵۲ نفر از هفتم اکتبر تا کنون خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزارت بهداشت فلسطین در غزه از افزایش آمار شهدای تجاوزات مستمر رژیم صهیونیستی به ۳۲ هزار و ۵۵۲ نفر از هفتم اکتبر تا کنون خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا گفت که اوکراین محدودیت زیادی درباره پوشش رسانه‌ای جنگ اعمال می‌کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» «جان بولتون» مشاور سابق امنیت ملی آمریکا مدعی شد انتخابات ریاست جمهوری نوامبر (آبان) نقش کلیدی در پایان دادن به جنگ اوکراین دارد و «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه احتمالا منتظر نتایج این انتخابات است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است