استانی 21:51 - 01 اسفند 1398
ایسنا/مرکزی رییس ستاد انتخابات استان مرکزی بیان کرد: تهمیدات بهداشتی لازم برای اعضای شعب اخذ رای در نظر گرفته شده است.

استان مرکزی آماده برگزاری انتخابات/پیش بینی تمهیدات بهداشتی در شعب اخذ رای

بهروز اکرمی شامگاه پنجشنبه اول اسفندماه در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به آمادگی کامل استان مرکزی برای برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی بیان کرد: فرمانداران و بخشداران استان آماده برگزاری انتخابات هستند، تعرفه ها، صندوق های اخذ رای و اقلام انتخاباتی امروز به تمامی فرمانداری ها و بخشداری ها ارسال شده است.

وی با بیان اینکه دستگاه های الکترونیک مورد نیاز برای شعب ارسال شده است، افزود: ثبت نام اعضای شعب به همراه مشخصات در سامانه جامع انتخابات بارگذاری و نیروهای ذخیره نیز در شعب پیش بینی شده است، همچنین اقدامات حوزه پشتیبانی همچون تامین تغذیه و خودروی مورد نیاز ستاد، فرمانداری ها و بخشداری ها در نظر گرفته شده است.

اکرمی بیان کرد: یک میلیون و ۷۸ هزار و ۳۶۷ نفر در استان واجد شرایط شرکت در انتخابات هستند که از این تعداد، ۴۸ هزار و ۸۶۷ نفر (متولدین دوم اسفندماه ۱۳۸۰ به قبل) رای اولی هستند و براساس همین آمار واجدین شرایط و درصدی بیشتر به تناسب آمار تعرفه رای گیری به فرمانداری ها ارسال شده است.

وی در خصوص آخرین آمار نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان مرکزی گفت: شمار نامزدهای انتخابات در استان مرکزی امروز به ۱٤٤ نفر رسید که 20 نفر از آنها زن و 124 نفر مرد هستند.

رییس ستاد انتخابات استان مرکزی افزود: 48 نفر(١٢ نفر زن و ٣٦ نفر مرد)در حوزه انتخابیه اراک ، خنداب و کمیجان،۳۰ نفر(٣ نفر زن و ٢۷نفر مرد) در حوزه انتخابیه ساوه و زرندیه، ١۵ نفر (یک نفر زن و ١۴ نفر مرد)در حوزه انتخابیه محلات و دلیجان، ۲١ نفر(٢ نفر زن و ١٩ نفر مرد) در حوزه انتخابیه تفرش، آشتیان و فراهان،١٩ نفر(یک نفر زن و ١٨ مرد) در حوزه انتخابیه شازند و 11 نفر (۱ نفر زن و ١٠ نفر مرد) در حوزه انتخابیه خمین در کارزار انتخابات در استان شرکت خواهند داشت.

وی اضافه کرد: در استان مرکزی بازای هر کرسی حدود ٢٠ نفر به رقابت خواهند پرداخت.

اکرمی در خصوص مثبت بودن آزمایش یک نفر در اراک به ویروس کرونا با تاکید بر اینکه هیچ گونه جای نگرانی نیست، تصریح کرد: تاکنون هیچ مورد مثبتی از ابتلا به ویروس کرونا در بین مردم استان مرکزی گزارش نشده است و یک مورد مثبت گزارش شده نیز ناشی از تردد این فرد به استان قم بوده است.

رییس ستاد انتخابات استان مرکزی گفت: کلیه تمهیدات بهداشتی لازم در شعب اخذ رای برای اعضای شعب و مردم پیش بینی شده است و امیدواریم فردا حضور و مشارکت حداکثری را از مردم استان در انتخابات شاهد باشیم و نرخ مشارکت بالایی نسبت به دوره های قبل در استان رقم بخورد.

انتهای پیام


10403651
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است