اجتماعی 22:10 - 29 مهر 1393
سرپرست تیم معالج حضرت آیت الله مهدوی کنی، وضعیت بیماری ،آخرین لحظه های زندگی وتلاش های صادقانه تیم پزشکی وعلت اصلی مرگ ایشان راتشریح کرد .

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ درپی عروج ملکوتی رئیس مجلس خبرگان رهبری؛ علی اکبر ولایتی امروز در حاشیه جلسه انجمن صنفی بیمارستان های خصوصی تهران که در بیمارستان عرفان برگزار شد در جمع خبرنگاران دراین باره گفت: بیماری آیت الله مهدوی کنی از 14 خرداد آغاز و به حدود 4 ماه و نیم طول کشید.‌ ایشان روزحادثه ، پس از سکته قلبی درمنزل به نزدیکترین بیمارستان محل اقامت (بیمارستان بهمن) منتقل شدند.

مشاور رهبرمعظم انقلاب ادامه داد: بلافاصله پس از انتقال ایشان به بیمارستان، قلبشان با ماسا‍‍‌‍‍‍ژ و شوک الکتریکی و با تلاش تیم پزشکی به کار افتاد. اما با توجه به این که مدت نسبتأ طولانی سلول های مغز از اکسی‍‍ژن محروم شده بودند به بخش قشر خاکستری مغز صدمات جبران ناپذیری وارد شد به گونه ای که تا حدود زیادی این قسمت ها از بین رفت.

رئیس مرکز تحقیقات استرات‍یک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: بعد از گذشت چند هفته با درخواست خانواده مرحوم آیت الله مهدوی کنی بنده مأمور شدم تا مسوولیت گروه درمان ایشان را بر عهده بگیرم؛‌همچنین از سوی دفتر مقام معظم رهبری نیز بر این امر تأکید شد که من و همکاران هر کمک وتلاش مورد نیاز را در راستای بهبودی ایشان نیز انجام دهیم.

ولایتی گفت: به همین خاطراز بیمارستان مسیح دانشوری، متخصصین درجه بالای آی سی یو،‌ریه و قلب برای ایشان تعیین شدند. همچنین متخصصین جراحی، داخلی، اعصاب؛‌متخصصین فیزیوتراپی،‌متخصصین کلیه و‌ متخصصین طب سنتی به سرپرستی معاونت طب سنتی وزارت بهداشت و پرستاران با تجربه نیزبربالین ایشان حاضرشدند.

وی با اشاره به این که فوق تخصص های متبحر بیهوشی نیزبه عنوان کشیک به خدمت مشغول بودند؛‌ گفت: دقیقه ای نبود که یک پزشک متخصص بیهوشی یا ریه که دوره فوق تخصصی آی سی یو را گذرانده باشند بالای سر ایشان نباشند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک یادآور شد: همچنین اساتید ما که قول همکاری داده بودند در نهایت اخلاص و با حداکثر توان،بدون هیچ گونه چشمداشت مالی در امر بهبود ایشان فعال بودند.

وی ادامه داد: هیچ یک از اساتید آی سی یو،‌قلب؛‌ریه؛ جراحی اعصاب و داخلی اعصاب طی دوران درمان ایشان وجهی دریافت نکردند؛‌ البته برخی هزینه های جانبی مربوط به پرستاری یا برخی از کشیک ها پرداخت می شد.

ولایتی گفت: جمع پزشکان متخصص و فوق تخصص و طب سنتی که در این رابطه همکاری می کردند گاهی و یا دائمأ 20 نفر بودند.

وی با بیان این که مرحوم آیت الله مهدوی کنی درمدت بستری چند بار تا آستانه مرگ پیش رفته بودند، گفت: حداقل 3 بار ریه ایشان عفونت کرد؛‌البته اگر ایشان به هوش می آمدند به دلیل صدمات مغزی دچار تشنج می شدند. از این رو به اجبار تحت نظر متخصصین بیهوشی و جراحان داخلی اعصاب ایشان را در حالت خواب نگه می داشتیم. قدرت برون دهی قلب باید 50 درصد باشد در حالی که برای ایشان به اندازه یک سوم حداقل ظرفیت لازم کار می کرد و قدرت برون دهی قلب ایشان قبل از حادثه هم 10 تا 15 درصد بود ودر واقع قلب ضعیفی داشتند.

ولایتی با اشاره به این که دوره درمان مرحوم آیت الله مهدوی کنی دشوار بود وتیم پزشکی، خانواده و اطرافیان شان نیزبسیار زحمت کشیدند؛ گفت: دکتر نوحی- رئیس بیمارستان قلب وهمچنین رئیس هیئت مدیره بیمارستان بهمن نیز زحمات زیادی کشیدند، هر کسی برای هر کاری که ارجاع می شد با جان و دل کار میکرد.

وی علت مرگ آیت الله مهدوی کنی را اختلال ریتم بطنی قلب اعلام و تأکید کرد: در واقع صبح روز دوشنبه و به دنبال عارضه قلبی و پس از حدود 2 ساعت تلاش بی وقفه رئیس بخش قلب بیمارستان مسیح دانشوری؛، رئیس آی سی یو و متخصصین ریه بیمارستان شهید رجایی، ایشان دراوج اندوه همگان دار فانی راوداع گفت.

۴۷۴۷


5008020
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمعیت هلال‌احمر از تصویب ماده واحده بودجه سال ۱۴۰۳ هلال‌احمر در مجمع عمومی جمعیت خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران از گرفتار شدن ۳ خودرو در گل و لای اتوبان شهید خرازی خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» شهردار تهران گفت: در حال حاضر بالغ بر ۲۰۰۰ خودرو برقی آماده بوده و تخصیص ارز برای واردات خودرو‌ها با کمک بانک مرکزی صورت گرفته است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر از امدادرسانی به ۲۳۰۰ نفر در ۲۰ استان متأثر از سیل و آب‌گرفتگی خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سرپرست مدیریت حج و زیارت استان تهران در حاشیه همایش آموزشی-توجیهی زائران حج استان تهران گفت: امسال ۱۵ هزار زائر از استان تهران به حج تمتع مشرف می‌شوند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ، از اعمال برخی محدودیت‌ها برای برگزاری مراسم سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ از ایجاد محدودیت تردد در بزرگراه شهید خرازی خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مشاور معاون امور رفاهی و اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از اعلام برنامه دولت برای چگونگی تداوم طرح کالابرگ الکترونیک تا هفته آینده خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» جانشین پلیس راه کشور از ریزش سنگ در آزادراه تهران-شمال خبر داد و گفت: در حال حاضر این محور بازگشایی شده است؛ اما به خاطر مدیریت ترددها، جاده چالوس و آزادراه تهران-شمال به سمت تهران یک طرفه شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای پایتخت هم‌اکنون (۱۵ اردیبهشت) پاک است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است