اجتماعی 11:21 - 01 مهر 1400

آزادی ۱۰۷۱ زندانی در پویش مردمی «نذر هشتم»

به گزارش خبرگزاری مهر، با اجرای پویش مردمی «نذر هشتم» که به ابتکار رئیس سازمان زندان‌ها و درجهت حمایت از مددجویان گرفتار در حبس کلید خورده، بالغ بر هزار نفر از مددجویان زندان‌های کشور توانستند طی دو ماه اخیر با جلب مشارکت‌های اجتماعی و مردمی، از بند زندان رهایی یافته و به آغوش جامعه بازگردند.

این طرح خیرخواهانه با هدف کمک به آزادی مددجویان و حمایت مالی از خانواده‌های آنان در دستور اجرا قرار گرفته و تاکنون با استقبال خیرین نیز روبرو شده؛ در این راستا در مدت اخیر مبلغی بیش از ۱۳ میلیارد و ۱۳۰ میلیون تومان جمع‌آوری و درجهت آزادی زندانیان تخصیص یافته است.

کمک به خانواده زندانیان از دیگر ابعاد راه‌اندازی پویش «نذر هشتم» اعلام شده است به‌نحوی‌که در بازه زمانی مذکور، کمک‌های دریافتی از طریق جلب مشارکت گروه‌های اجتماعی، جهادی و مردمی به مبلغ اهدایی بیش از ۱ میلیارد و ۷۳۰ میلیون تومان رسیده است.

پرداخت نقدی، اجاره ویا رهن منزل، بسته معیشتی، سبد کالا، اقدامات آموزشی، توزیع غذا، اعزام به سفرهای زیارتی، خدمات درمانی، جهیزیه، خرید لوازم خانگی، هزینه دانشگاه، اشتغال و غیره ازجمله بخش‌های مصرفی مبلغ‌هایی اهدایی به خانواده زندانیان محسوب می‌شود.

این دسته از فعالیت‌ها در ماه‌های مرداد و شهریورماه، رقمی بیش از ۴ هزار مورد کمک‌های دریافتی را شامل شده است. گفتنی است پویش «نذر هشتم» اقدامی است که به منظور آزادسازی زندانیان نیازمند خصوصاً مرتبط با جرایم غیرعمد و مالی و نیز پشتیبانی از خانواده ایشان، طی ماه‌های اخیر توسط محمدمهدی حاج‌محمدی رئیس سازمان زندان‌ها به مرحله اجرا گذاشته شد.

این اقدام فراگیر هم‌اکنون به نیت «امام هشتم»؛ امام رضا (ع) در دست اجراست و قرار است یاری‌گر زندانیانی باشد که در طول دوره حبس در مسیر متعالی زندان یعنی اصلاح و تربیت قدم برداشته‌اند تا بدین شکل نه‌فقط زمینه آزادی آنان بلکه تأمین معیشت خانواده این دسته از مددجویان را هم فراهم سازد. تاکنون مددجویان بسیاری در سراسر کشور توانسته‌اند با استفاده از اعتبار تأمین‌شده خیرین در پویش «نذر هشتم» از بند رهایی یابند.

حاج‌محمدی پیش از این درباره اجرای آن گفته بود: در این طرح، هشتم هرماه با توسل به امام هشتم یا حداقل هشت زندانی مستحق رأفت، آزاد می‌شوند و یا از خانواده آنها دستگیری و حمایت ویژه می‌شود … این طرح برای ابقای مسئولیت اجتماعی و مشارکت همگانی، فرصت و بهانه خوبی است.

سایر نهادهای حمایتی، خیرین، گروه‌های جهادی، پایگاه‌های مردمی و دیگر اقشار می‌توانند در اجرای هرچه بهتر این برنامه نیکوکارانه مشارکت داشته باشند. سازمان زندان‌ها همچنین با راه‌اندازی برنامه‌های دیگری همچون «پنجره فولاد» و یا «سامانه حمایت» برنامه‌های گسترده و حمایتی دیگری را برای کمک به خانواده زندانیان نیازمند در دستور اجرا گذاشته است.


11240977
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» جانشین پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری کلاهبردار حرفه‌ای که با استفاده از دستگاه‌های خودپرداز اقدام به کلاهبرداری می‌کرد خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری یک مالخر حرفه‌ای در شرق استان تهران خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» دبیر شورای ترافیک استان تهران گفت: از ابتدای شروع فعالیت ستاد خدمات سفر تا ۷ فروردین ماه ۳ میلیون و ۲۷۷ هزار و ۴۰۴ حجم تخلفات ناشی از سرعت غیرمجاز در استان ثبت شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس پارک ملی توران گفت: اعلام آمادگی و مشارکت مردم در طرح حفاظت از یوز در ایام نوروز بی سابقه و تاریخی بود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» جانشین پلیس راهور تهران بزرگ گفت: همکاری بسیار مناسبی بین پلیس راهور تهران بزرگ با دستگاه‌های اجرایی و دخیل در برگزاری روز جهانی قدس در سال ۱۴۰۳ وجود دارد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از تصادف پژو پارس با تریلر خبر داد و گفت: راننده خودرو سواری در این حادثه جان باخت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ با اعلام تهمیدات ترافیکی شب‌های قدر گفت: تردد کامیون‌ها در هر سه شب و فعالیت‌های عمرانی و حفاری ممنوع است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس راهور فراجا از چندبرابر شدن نرخ جریمه در تخلفات حادثه‌ساز خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس راهور فراجا از چندبرابر شدن نرخ جریمه در تخلفات حادثه‌ساز خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ گفت: معابر و بزرگراه‌های پایتخت همچنان خلوت است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است