گوناگون 18:10 - 17 خرداد 1399
اگر کمی با فضای طراحی سایت با وردپرس یا راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی با ووکامرس آشنا باشید حتما با مارکت تم فارست آشنا هستید.

قالب‌های راست‌چین و فارسی‌سازی شده تم فارست را از کجا تهیه کنیم؟

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام ژاکت، تم فارست یک مارکت بین‌المللی فروش قالب وردپرس است. البته در این مارکت قالب‌های دیگری مثل قالب‌های html، دروپال، جوملا و... نیز ارائه می‌شود. ولی بیشترین سهم این مارکت به محصولات وردپرسی اختصاص داده شده و در این متن نیز ما با همین بخش سروکار داریم.

مارکت انوتو و زیرمجموعه‌های آن

شاید می‌دانید که themeforest خود یکی از زیرمجموعه‌های مارکت Envato می‌باشد. انوتو یک شرکت استرالیایی است که فعالیت خود را از سال 1385 آغاز کرد. این مارکت زیرمجموعه‌های دیگری دارد که هر کدام به یک دسته محصول خاص می‌پردازند. از مهم‌ترین آنها می‌توان به مارکت‌های کدکنیون، ویدئو هایو، آیودیو جانگل و... اشاره کرد؛ مثلا کدکنیون مرجع ارائه اسکریپ های PHP، جاوا اسکریپت و افزونه‌های وردپرسی است؛ و یا AudioJungle سایتی برای ارائه قطعات موسیقی و جلوه‌های صوتی است که کتابخانه‌ی جامعی از منابع صوتی را برای آهنگ‌سازان بین‌المللی تشکیل داده است.

محدودیت‌های ایرانیان در استفاده از خدمات سایت تم فارست

ایرانیان در استفاده از محصولات تم فارست دو مشکل جدی دارند. اولین مسئله تحریم بودن ایرانیان توسط این مارکت می‌باشد. به دلیل محدودیت‌های بین‌المللی ایرانیان حق استفاده از خدمات این سایت ارزنده را ندارند. مسئله دوم فارسی و بومی نبودن این محصولات برای فارسی زبانان است. با توجه به رسمی بودن زبان انگلیسی محصولات این مارکت تنها برای استفاده در زبان انگلیسی بهینه هستند. به عنوان مثال پاراگراف‌های بخش‌های مختلف قالب‌ها از سمت چپ شروع می‌شوند و... . پس به عنوان یک ایرانی حتی اگر بتوانید تحریم استفاده از این سایت را دور بزنید و قالبی از آن خریداری کنید مشکل دیگری که وجود دارد این است که این محصولات به طور مستقیم با زبان فارسی سازگار نیستند و به مشکل بر می‌خورید؛ اما راه حل چیست؟

مارکت‌های فارسی بهترین گزینه برای استفاده از محصولات بومی شده تم فارست

در ایران چندین مارکت وجود دارند که عملا نقش واسط را برای مصرف کننده های تم فارست ایفا می‌کنند و دو مشکل اساسی که در بالا ذکر شد را رفع کرده‌اند. از جمله مهم‌ترین مارکت‌های ایرانی در این زمینه می‌توان به ژاکت، ابزار وردپرس، مگاتم، راستچین، آریا وردپرس و میهن وردپرس اشاره کرد که قالب‌های راست‌چین ارائه می‌کنند.

این مارکت‌ها عملا محصولات خارجی را پس از فارسی سازی و راست‌چین کردن در اختیار کاربران قرار می‌دهند. ارزش اصلی این مارکت‌ها این است که به جای خریدار تحریم‌ها را دور زده و قالب‌های خارجی را تهیه می کنند و سپس توسط متخصصین این زمینه اقدام به فارسی سازی و بومی کردن آنها می‌کنند. به طوری که کاربر با خیال راحت می‌تواند آنها را تهیه کند و بدون هیچ اقدام خاصی از قالب استفاده نمایند.

در تهیه قالب‌های فارسی شده از مارکت‌های ایرانی چه معیارهایی را در نظر بگیریم؟

همان طور که عرض شد مارکت‌های ایرانی محصولات خود را ابتدا از سایت‌های خارجی تهیه می‌کنند و پس از فارسی سازی در اختیار کاربران ایرانی قرار می‌دهند. اینکه در مرحله اول این محصولات از سایت‌های اصلی به صورت اورجینال خریداری شود و یا از هر سایت متفرقه‌ای تهیه شود وجه تمایز اکثر این مارکت‌هاست که باید به این موضوع یعنی اورجینال بودن آیتم‌ها دقت کنید. پس از آن اعتبار آن مارکت و دارابودن مجوزهای قانونی فعالیت نقش تعیین کننده‌ای در اعتماد و اطمینان کردن خریداران دارد. معمولا هر ساله در ایران جشنواره‌هایی مانند جشنواره وب و موبایل ایران سایت‌ها را ارزیابی می‌کنند که می‌توانید داوری‌های این جشنواره را معیار قضاوت خود قرار دهید.

 سایر پارامترها مانند کیفیت ارائه محصولات و رضایت کاربران قبلی و... نیز وجود دارد که تمام این موارد را خود شما باید بررسی کنید. ما در این متن صرفا به معرفی مارکت‌های موجود پرداختیم که سایت‌هایی از جمله ابزار وردپرس، ژاکت، مگا تم، میهن وردپرس، راست‌چین و آریا وردپرس از این دسته‌اند که می‌توانید معیارهای ذکر شده را در رابطه با آنها مورد ارزیابی قرار دهید. همچنین در صورت تمایل به خرید قالب وردپرس می‌توانید از تخفیف‌های ارائه شده در این زمینه استفاده کنید. کد تخفیف ژاکت، کد تخفیف مگاتم، کد تخفیف راست‌چین، کد تخفیف ابزار وردپرس و... را می‌توانید با یک سرچ ساده در نت پیدا کنید و در خریدهای خود از آنها استفاده نمایید.

انتهای رپرتاژ آگهی


10562824
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است