بین‌الملل 11:05 - 21 تیر 1399
مشاور رئیس جمهوری لبنان در گفت‌وگوی تلویزیونی به صحبت درباره پیامدهای قانون تحریم‌های آمریکا علیه نظام سوریه موسوم به قانون "سزار" (قیصر) بر لبنان و منطقه و راه‌های مقابله با آن پرداخت.

مشاور عون: پیامدهای قانون سزار شامل همه منطقه می‌شود

به گزارش ایسنا، سلیم جریصاتی، مشاور رئیس جمهوری لبنان در گفت‌وگوی اختصاصی با شبکه المیادین با اشاره به قانون سزار آمریکا علیه نظام سوریه، اظهار کرد: صحیح است که قانون سزار کشورهای لبنان، اردن و عراق را مستقیماً هدف نمی‌گیرد اما پیامدهای این قانون تمامی منطقه را دربر می‌گیرد. این پیامدها بیشتر از آن چیزی است که مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا به آن اشاره کرد و فشارها تنها اقتصادی نیست و شامل فشار سیاسی نیز می‌شود.

وی افزود: خلاصه بگوییم، اگرچه این قانون مستقیماً لبنان، اردن و عراق را هدف قرار نمی‌دهد اما این کشورها در آینده از پیامدهای سیاسی و اقتصادی آن در زمینه‌های مختلف رنج خواهند برد.

جریصاتی در ادامه به وجود هماهنگی میان لبنان و سوریه برای مقابله با این قانون ظالمانه اشاره کرد و گفت: هماهنگی اطلاعاتی، نظامی و دیپلماتیک میان لبنان و سوریه همچنان پابرجا است و ارتباطی میان دو طرف از طریق سفیران دو کشور درباره قانون قیصر و پیامدهای آن وجود دارد.

مشاور رئیس جمهوری لبنان در بخش دیگری از اظهاراتش درباره نحوه مقابله کشورش با پیامدهای قانون سزار، تأکید کرد: همچنان درحال سنجش پیامدهای سیاسی و امنیتی این قانون هستیم و گفت‌وگوهای میدانی وجود دارد و می‌تواند گسترده‌تر شود تا از بروز پیامدهای آن بر لبنان جلوگیری شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در حقیقت پیامدهای مختلف قانون سزار برای لبنان و حتی اردن و عراق آسان نخواهد بود.

جریصاتی همچنین تصریح کرد: قانون تحریم‌های دیگری نیز وجود دارد که شامل تمام جهان می‌شود؛ این قانون، "قانون مگنتیسکی" نام دارد و آنگونه که آمریکا می‌گوید برای هدف قرار دادن "فساد" مقامات است و واشنگتن با آن لبنان را تهدید می‌کند.

این مقام لبنانی در پایان عنوان کرد: موافقت با دولت مصطفی الکاظمی در عراق، موافقت با قانون اساسی جدید در سوریه، آرام شدن اوضاع در شمال سوریه، ایستادن عرب‌های حوزه خلیج (فارس) در کنار دولت سوریه در موضوع مداخله ترکیه و همچنین اتفاقات مصر و لیبی نشان می دهد که منطقه هم می‌تواند در آستانه "جنگ‌های بزرگ" باشد و هم "تفاهمات بزرگ".

انتهای پیام


10612539
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نماینده جمهوری خواه آمریکا گفت: با توجه به واقعیت‌های حاکم و عدم امکان بازگشت کریمه به اوکراین، زمان آغاز مذاکرات صلح فرا رسیده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نیرو‌های آلمانی اعلام کردند یک ناو آلمانی امروز شنبه ماموریت خود را در دریای سرخ به پایان رسانده و این دریا را ترک کرده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» جنبش حماس درگیری در عراق را محکوم کرد و آمریکا را مقصر آن دانست.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» تارنمای شبکه خبری «سی ان ان» در تحلیلی با اشاره به پاسخ تنبیهی ایران به حمله اسرائیل به کنسولگری این کشور در دمشق تاکید کرد: آمریکا کاملا متوجه شد که از این پس، پیش‌بینی اینکه ایران چگونه به تحریکات محسوس طرف مقابل پاسخ می‌دهد، دشوارتر از ه...
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» پس از دستگیری دانشجویان فعال حامی حقوق مردم فلسطین در دانشگاه کلمبیای آمریکا، دانشجویان در سایر دانشگاه‌های این کشور با آن‌ها اعلام همبستگی کردند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» کشور آفریقایی چاد می‌خواهد نیرو‌های آمریکایی را به واسطه توافق با نیجر از این کشور خارج کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» هزاران تن از فلسطینیان درپی حمله قریب الوقوع ارتش صهیونیستی به رفح، مجدد آواره شده و به سمت شمال غزه در حال حرکتند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سنای آمریکا لایحه‌ای را برای تمدید اعتبار برنامه برای شنود مکالمات تلفنی و مشاهده مکاتبات الکترونیکی برای شهروندان کشور‌های دیگر تصویب کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در پی برگزاری نشست کمیته عربستان و پاکستان ابعاد همکاری در حوزه نظامی و تحقیق و توسعه دفاعی دو کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» برخی رسانه‌ها از گمان زنی دفتر سیاسی حماس برای تغییر احتمالی مقر خود از قطر به کشور دیگری خبر دادند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است