استانی 22:07 - 11 فروردین 1394
رئیس پلیس راهور:
رئیس پلیس راهور به رانندگانی که قصد بازگشت سفرهای نوروزی از محورهای شمالی کشور را دارند، تاکید کرد: 72 درصد تصادفات در محورهای شمال شرق است.

72 درصد تصادفات در محورهای شمال شرق است/‌آمادگی پلیس راهور برای موج بازگشت بزرگترین عملیات ترافیکی سال

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، اسکندر مومنی عصر امروز در جمع خبرنگاران استان گلستان اظهار کرد: اکثر تصادفات محورهای شمال شرقی کشور با عابران پیاده و موتورسیکلت‌سواران است.

وی از رانندگان خواست به دلیل پیوستگی جمعیت در استان‌های شمالی مراقبت بیشتری از عابران پیاده، موتورسیکلت‌سواران و ماشین‌آلات کشاورزی داشته باشند.

محورهای هراز و کندوان به سمت تهران یکطرفه می‌شود

رئیس پلیس راهور با تاکید بر اینکه رانندگان باید از هرگونه عجله و شتاب در هنگام رانندگی پرهیز کنند، تصریح کرد: تجربه نشان می‌دهد که در سه روز پایانی تعطیلات نوروزی میزان تصادفات به دلیل شتابزدگی و خستگی سفر بیشتر است.

مومنی در خصوص تدابیر پلیس راهور برای سهولت تردد جاده‌ای در روزهای پایانی تعطیلات نوروزی گفت: به دلیل اینکه محورهای شمالی خصوصا جاده هراز و کندوان چندین بار مسدود شدن جاده را داشتند به همین منظور توصیه شده که رانندگان روزهای 13، 14 و 15 فروردین را برای بازگشت انتخاب کنند.

وی با بیان اینکه محورهای ورودی به تهران و بسیاری از کلان‌شهرها محدودیت ترافیکی اعمال شده است، افزود: محورهای هراز و کندوان به سمت تهران یکطرفه می‌شود و محدودیت تردد تریلرها، کامیون‌ها و موتورسیکلت‌ها را به سمت تهران داریم و در کلان‌شهرها نیز این محدودیت اعمال می‌شود.

گردشگران بازگشت از سفر را موکول به روزهای پایانی تعطیلات نکنند

رئیس پلیس راهور در خصوص وضعیت تردد جاده‌ای بیان داشت: در حال حاضر بسیاری از استان‌های کشور به ویژه استان‌های واقع در نیمه شمالی و شمال شرق کشور بارش باران را داریم و در ارتفاعات نیز بارش به صورت برف است و جاده‌ها عموما لغزنده هستند.

مومنی با بیان اینکه آرام‌آرام آماده موج سوم بازگشت بزرگترین عملیات ترافیکی سال می‌شویم، گفت: در حال حاضر بسیاری از جاده‌های برون‌شهری کشور ترافیک پرحجم است و در برخی از محورها به ویژه محورهای منتهی به شمال کشور ترافیک سنگین و نیمه‌سنگین گزارش شده است.

وی از مسافران و گردشگران نوروزی خواست تا در موج سوم بازگشت نسبت به مدیریت زمان دقت کافی را داشته باشند و افزود: مردم روزهای دوازدهم، سیزدهم و چهاردهم فروردین را به زمان بازگشت اختصاص دهند و مطمئن باشند که اگر بازگشت را موکول به روزهای پایانی تعطیلات کنند با ترافیک سنگین در جاده‌ها مواجه می‌شوند.

رئیس پلیس راهور بهترین زمان بازگشت از سفر را دوازدهم نوروز دانست و پیشنهاد کرد مردم روز طبیعت را در محیط اطراف شهرستان خود سپری کنند و روز چهاردهم برای سال کاری مهیا شود.


6120292
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است