استانی 18:31 - 02 تیر 1397

قوه قضاییه کلیدی‌ترین دستگاه مبارزه با فساد در کشور است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسن ترابی ظهر شنبه در دیدار با کارکنان دادگستری بروجرد ضمن تبریک و تقدیر از نیروهای خدوم دستگاه قضایی بروجرد، با اشاره به منویات و مطالبات مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت تحول در قوه قضاییه، اظهار داشت: قوه قضاییه جایگاه مهمی در اصلاح امور کشور دارد.

وی با بیان اینکه مدیریت قوه قضاییه باید بر اساس مدیریت جهادی و تحولی باشد، تصریح کرد: قوه قضاییه در بخش های مختلف خدمات شایانی به ملت و نظام داشته است.

امام جمعه بروجرد با اشاره به ضرورت احیای استیفای حقوق عامه به عنوان دیگر مطالبات مقام معظم رهبری، ادامه داد: قوه قضاییه باید در استیفای حقوق عامه پرچمدار باشد و با معارضان و مخالفان عمومی برخورد قاطع کند.

حجت الاسلام ترابی با بیان اینکه قوه قضاییه در سال های اخیر حرکت های خوبی در احیای استیفای حقوق عامه داشته است، افزود: همچنین این قوه باید در مقابله با زمین خواری، جنگل خواری، واگذاری های غیر قانونی که از معضلات اصلی امروز جامعه هم هست تلاشی مضاعف داشته باشد.

وی گفت: رسیدگی به زمین های تعاونی تاکسیرانی بروجرد و فضای سبز شهرداری بروجرد با گذشت ۱۲ سال هنوز انجام نشده و مشکلات آنها همچنان رفع نشده که دستگاه قضایی با ورود به این حوزه باید برای پیشگیری از جرائم تلاش کند.

امام جمعه بروجرد با اشاره به اعطای زمین هایی در قطعات بزرگ در منطقه ونایی بروجرد به افراد غیر بومی افزود: این معضل توسط دستگاه قضایی و دادستان بروجرد باید پیگیری و نسبت به حل مسئله رسیدگی و گزارش داده شود.

حجت الاسلام ترابی نقش دستگاه قضایی را در برخورد با فساد نسبت به دیگر دستگاه ها نقشی پر رنگ خواند و اظهار داشت: قوه قضاییه یکی از کلیدی ترین مولفه ها در مبارزه با فساد است که در وهله اول این قوه خود باید از فساد مبرا باشد.

وی تاکید کرد: امروز در دستگاه قضایی کشور قضات قدرتمند و خدومی مشغول هستند که در این میان تعداد انگشت شماری هم افراد متخلف وجود دارد که طبق دستور مقام معظم رهبری این افراد باید شناسایی و معرفی شوند.

امام جمعه بروجرد با بیان اینکه یکی از مهمترین عوامل جلب رضایت عموم مردم حفظ سلامت دستگاه قضایی است، ادامه داد: اجرای عدالت و مقابله با بی عدالتی از مهمترین وظایف قوه قضاییه است و مبارزه با دانه درشت ها می تواند اقتدار قوه قضاییه را افزایش دهد.

حجت الاسلام ترابی با بیان اینکه عملکرد دستگاه قضایی در شهرستان بروجرد بسیار موفق بوده است، یادآورشد: امروز دشمنان با هجمه وارد کردن بر دستگاه قضایی کشور قصد دارند عملکرد این قوه را خدشه دار جلوه دهند که همه مردم باید مواظب نقشه شوم دشمنان باشند.


9819976
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است