استانی 15:28 - 17 آذر 1398
رئیس دانشگاه آزاد کرمانشاه:
ایسنا/کرمانشاه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: دانشجویان توانمند امروز می‌توانند با دستاوردهای خود آینده‌ای روشن را برای ایران اسلامی رقم بزنند.

دانشجویان آینده‌ای روشن را برای ایران رقم می‌زنند

جهانشیر امینی در مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه آزاد کرمانشاه، به نقش آفرینی همیشگی دانشجویان در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: تسخیر لانه جاسوسی، تقدیم سه هزار شهید دانشجو در سالهای دفاع مقدس و تشکیل پنج درصد شهدای مدافع حرم از جامعه دانشجویان همگی نشانگر اهتمام جامعه دانشجویی در استقلال و صیانت از تمامیت ارضی، سیاسی و اقتصادی ایران اسلامی است.

وی در مورد جایگاه دانشجویان در سازندگی ایران نیز گفت: چهار میلیون دانشجو در کل کشور وجود دارد که 25 درصد این دانشجویان در مقاطع ارشد و دکتری مشغول به تحصیل هستند و این ظرفیت بزرگی برای نیل به اهداف سازندگی و خلق دانش و استقلال علمی، اقتصادی و فرهنگی است که بطور قطع شتاب رشد علمی کشور را سبب می‌شود. 

به گزارش ایسنا، رئیس دانشگاه آزاد کرمانشاه جایگاه کنونی دانشگاه‌های ایرانی را در دنیا مناسب توصیف کرد و افزود: در حال حاضر 21 دانشگاه کشور ما جزو بهترین دانشگاه های دنیا هستند و رشد علمی ما نیز مناسب بوده و این در حالی است که قدمت دانشگاه‌های کشور ما به 100 سال هم نمی‌رسد و بسیاری از دانشگاه‌های غربی قدمتی بین 700 تا 900 ساله دارند.

وی در ادامه به عدم توجه صحیح به علم و دانش در دوران قاجار و رژیم پهلوی اشاره کرد و گفت: متاسفانه حکام قاجار و رژیم سرسپرده پهلوی در صد سال گذشته بهای چندانی به مساله علم و دانش نمی‌دادند و آنچه که دستاورد علمی ما محسوب می‌شود بدون شک در چهل ساله اخیر و پس از انقلاب اسلامی محقق شده است.

امینی توانمندی و ظرفیت‌های دانشگاهی امروز ایران را بسیار مطلوب ارزیابی کرد و گفت: امروز در بخش‌های مختلف پزشکی، اقتصادی، بیولوژی، کشاورزی و فنی مهندسی سرمایه‌های انسانی بسیار خوبی داریم و در گام دوم انقلاب به فرمایش مقام معظم رهبری وظیفه اصلی کشور به دانشجویان و جوانان سپرده شده و قطعا با این توان بالا آینده ای روشن در انتظار ماست.

وی با بیان اینکه نباید دستاوردهای علمی امروز کشور را دست‌کم بگیریم، گفت: باید استاد و دانشجو در کنار هم و زنجیروار، ضمن دفاع از کیان خود آینده‌ای روشن را برای کشور رقم بزنیم.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه نیز در این مراسم هدف آرمانی انقلاب اسلامی را تشکیل تمدن اسلامی و جایگزینی آن به جای تمدن غرب دانست و گفت: خروجی و نتیجه تمدن غرب ساخت بمب اتمی است که جز توحش و بی رحمی از آن توقعی نمی‌رود، اما تمدن اسلامی ریشه در مدینه النبی دارد که ویژگی آن رافت و رحمت نسبت به بشریت است که در فتح مکه و اعلان عفو عمومی نسبت به سرسخت ترین دشمنان اسلام توسط پیامبر نشان داده شد.

حجت الاسلام جلیلی در ادامه با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی گفت: اگر غرب توانسته سلطه سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، نظامی و همه جانبه خود را بر عالم دیکته کند، ریشه در توان و قدرت علمی او دارد و اگر نبود رشد علمی غرب، دست یافتن به چنین سلطه ای غیر ممکن بود، لذا اگر می‌خواهیم تمدن اسلامی را در دنیا ایجاد کنیم، باید به رشد و قدرت علمی لازم برسیم.

 وی گفت: رشد علمی ایران پس از انقلاب اسلامی و در سایه حاکمیت ولایت  فقیه قابل مقایسه با دوران قبل از انقلاب نیست. ما پس از انقلاب با وجود همه دشمنی‌ها و تحریم‌های استکبار جهانی توانسته‌ایم در علوم روز دنیا جزو معدود کشورهای صاحب فناوری شویم و این توان علمی از آماده شدن زیر ساختها برای ایجاد تمدن بزرگ اسلامی خبر می‌دهد.

جلیلی در ادامه به نقش مهم دانشجویان در پیشرفت علمی کشور اشاره کرد و گفت: رسیدن به قله علمی منطقه و دنیا، با تلاش، مجاهدت و مدیریت جهادی دست یافتنی است.

از دیگر برنامه‌های این مراسم تقدیر از دانشجویان نخبه و ایراد سخنرانی و ارائه نظرات چند دانشجوی نخبه دانشگاه بود.

انتهای پیام


10313591
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است