استانی 15:03 - 03 اردیبهشت 1393
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد خبر داد
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه مشکلات حاشیه شهرها در انتقال بیماری‌ سهم به سزایی دارند، گفت: 900 میلیارد تومان برای ساماندهی 8.5 میلیون حاشیه‌نشین در نظر گرفته شده که سهم مشهد از این میزان حدود 10 درصد است.

اختصاص 90 میلیارد تومان برای ساماندهی حاشیه شهر مشهد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حمیدرضا بهرامی ظهر امروز در نشست خبری هفته سلامت که در اتاق جلسات سازمان مرکزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: هفته سلامت در واقع یک نوع نمادسازی برای یادآوری مقوله خودمراقبتی در تمام سال است.

وی تصریح کرد: در این هفته فعالیت‌هایی با محوریت خودمراقبتی نوجوانان و جوانان، سلامتی عموم مرم، شروع خودمراقبتی از خانواده به عنوان کوچک‌ترین نهاد جامعه و تعامل با رسانه‌ها به عنوان مروجان خودمراقبتی و سلامت در دستور کار مرکز بهداشت خراسان رضوی قرار گرفته است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه یکی از دغدغه های وزارت بهداشت به حداقل رساندن هزینه‌های درمانی مردم است ،خاطر نشان کرد: در این راستا بهترین اقدام پیشگیری از ابتلای مردم به بیماری است.

بهرامی با اشاره به میزان کم بودجه در نظر گرفته شده برای بخش بهداشت اظهار کرد: در حال حاضر حدود 90 درصد اعتبارات وزارت بهداشت به بحث درمان اختصاص پیدا کرده در حالی که با هزینه برخی درمانها می‌توان چند مرکز بهداشت را تجهیز و در نتیجه از به وجود آمدن بیماری پیشگیری کرد.

وی با اشاره به غلط بودن سبک زندگی مردم بیان کرد: حدود 55 درصد بیماری‌ها به دلیل شیوه نادرست زندگی به وجود می‌آیند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه مشکلات موجود در حاشیه شهرها  یکی از معضلاتی است که در انتقال بیماری‌ها سهم به سزایی دارد، متذکر شد: برای حل این مساله 900 میلیارد تومان اعتبار برای ساماندهی 8.5 میلیون نفر حاشیه‌نشین در نظر گرفته شده که سهم مشهد از این میزان حدود 10 درصد است.

بهرامی ادامه داد:  حاشیه شهر را مناطقی جرم‌خیز و بیماری‌پذیر تشکیل می‌دهند لذا با یک کار منسجم تیمی باید برای ساماندهی آن وارد عمل شد.


3560487
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است