استانی 02:03 - 26 شهریور 1393
مدیرکل چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
قزوین - ایرنا- مدیرکل چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: هم اکنون پنج درصد صنعت چاپ کشور به چاپ کتاب و 15 درصد نیز به مطبوعات اختصاص دارد.

به گزارش ایرنا، 'محمود رضا برازش' سه شنبه شب همزمان با روز صنعت چاپ که با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، جمعی از مسوولان استان و چاپخانه داران با عنوان 'یاران رنگ' در سالن اجتماعات کتابخانه امام خمینی (ره) قزوین برگزار شد، آموزش نیروی انسانی را مهم ارزیابی کرد و افزود: 10 استان کشور بزودی به کتابخانه های تخصصی حوزه چاپ تجهیز می شوند و طبق برنامه زمانبندی شده تمامی استانها تا پایان سال جاری از این امکان برخوردار خواهند شد.



وی با تاکید بر لزوم بهره مندی علاقه مندان به صنعت چاپ از کتب تخصصی، اظهارکرد: باید دانشجویان علاوه بر آشنایی با صنعت چاپ، این رشته را بطور عملی بیاموزند تا پس از دوره دانش آموختگی بتوانند این تخصص را پیگیری کنند.



برازش یادآورشد: شایسته است به گونه ای برنامه ریزی شود تا دانشجویان بتوانند در چاپخانه ها با کار عملی آشنا شوند و آموزش های تخصصی و کاربردی را فراگیرند تا نیروهایی توانمند تربیت شوند.



وی با اشاره به تحولات صنعت چاپ در دهه های اخیر اظهار داشت: شاید الان میلیون ها متر مربع تابلوی تبلیغاتی در سطح شهرها نصب شده باشد که این اتفاق نشان دهنده تغییرات چرخه عظیم در صنعت چاپ است.



برازش اضافه کرد: پیشتر، کارتهای اعتباری چندان برای ما معنا و اهمیتی نداشت، اما امروزه می بینیم که بیشتر کارهای بانکی با همین کارتها انجام می شود که صنعت چاپ در تولید آنها نقش اساسی دارد.



وی با اشاره به تنوع بسیار زیاد این صنعت، تصریح کرد: ارتقای سریع صنعت چاپ در دنیا بر کسی پوشیده نیست و باید در کشور نیز به این مقوله با اهمیت زیادی توجه کنیم.



مدیرکل دفتر امور چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به تنوع روزافزون وسایل بهداشتی، اهمیت بسته بندی این محصولات را یادآور شد و گفت: اگر برای عرضه محصولات تولیدی خودمان به نوع چاپ و بسته بندی آنها توجهی نداشته باشیم، در واقع حق آن محصولات را ادا نکرده ایم.



وی با بیان اینکه کمبود چاپ در کشور یا به دلیل هزینه بالا و یا نبود تجهیزات و تخصص است، افزود: با توجه به توسعه فناوری در عصر امروز، نیازمند کارها و ایده های جدید و ورود ابزار و ماشین آلات پیشرفته هستیم.



برازش راه اندازی صندوق حمایت از صنعت چاپ را یکی از مصوبات مجلس شورای اسلامی در سال جاری برشمرد و افزود: سالانه 20 هزار میلیارد ریال محصولات چاپی وارد کشور می شوند که با کسب عوارض چهار درصد از این واردات به ارزش حدود 800 میلیارد ریال، می توان آن را به صندوق حمایت از صنعت چاپ تزریق کرد.



وی از ورود بیش از 60 هزار تن محصولات چاپی از ابتدای سال جاری تاکنون به کشور خبر داد و افزود: متاسفانه این در حالی است که چاپخانه های کشور با کمبود تقاضا روبرو هستند.



برارش ادامه داد: گردش مالی این صنعت در دنیا از 800 میلیارد دلار گذشته و این رقم نشانگر حجم بالای تجارت در این بخش است.



برازش در پایان، آموزش، سرمایه گذاری، اصلاح قوانین و ارتباط با سازمانهای کلان کشور را از جمله راهکارهای ارتقای صنعت چاپ در کشور برشمرد.



7389/ 614/1547

انتهای پیام /*


4742394
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است