سیاسی 21:47 - 09 تیر 1394
رئیس دولت آمریکا می‌گوید که وی در صورت مطرح بودن یک توافق بد، از مذاکرات هسته‌ای با ایران خارج خواهد شد.

صراط: باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا سه‌شنبه شب و در بحبوحه آخرین روزهای مذاکرات هسته‌ای که با هدف دست‌یابی به توافق جامع دنبال می‌شود، از وضعیت شهورندان این کشور در ایران عمیقا ابراز نگرانی کرد.

به نوشته رویترز، وی که در یک کنفرانس خبری مشترک با «دیلما روسف» همتای برزیلی خود سخن می‌گفت، افزود که جدا از مساله هسته‌ای، مساله شهروندان آمریکایی در ایران را پیگیری خواهد کرد.

رئیس جمهور ایالات متحده چارچوب توافق به دست آمده با ایران را چارچوبی دانست که می‌تواند این کشور را از دست‌یابی به سلاح هسته‌ای منع کند. ادعای اوباما در حالی مطرح می‌شود که ایران همواره تلاش برای دست‌یابی به سلاح هسته‌ای را تکذیب کرده است.

وی هشدار داد که اگر ایران به چارچوب مزبور پایبند نباشد، در روند مذاکرات مشکل ایجاد خواهد شد و تاکید کرد که هدف از مذاکرات، رسیدن به راه‌هایی است که قابل راستی‌آزمایی بوده و ایران را از دسترسی به سلاح اتمی بازدارد.

رئیس دولت آمریکا همچنین مدعی شد که تن دادن ایران به بازرسی‌های سخت بین‌المللی آزمایشی برای آن خواهد بود که ایا آمریکا و 5 کشور دیگر عضو 1+5 می توانند با ایران به توافق دست یابند یا نه؟

وی همچنین ادعا کرده است که در صورت مطرح بودن یک توافق بد، آمریکا از مذاکرات خارج خواهد شد.

رئیس‌جمهور آمریکا به روابط تهران-واشنگتن هم اشاره کرد و گفت «اختلاف‌نظرهای عمیقی با ایران داریم؛ این اختلافات یک‌شنبه حل نمی‌شود.»

این سخنان اوباما در حالی مطرح می‌شود که مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 تا سه‌شنبه 16 تیر تمدید شده و طرفین امیدوارند تا آن تاریخ به توافق جامع دست پیدا کنند.

رئیس جمهور آمریکا در خصوص عدم پایبندی کشورش به مفاد بیانیه لوزان چیزی نگفته است.


6670012
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دلخوش گفت: قانونی که درباره سلاح بود نیاز به اصلاح داشت تا با تشدید مجازات متخلفان بتوان از وقوع جرم جلوگیری کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه با بیان اینکه چگونگی و کیفیت نقش آفرینی دولت‌های مسلمان در برخورد با جنگ غزه در تاریخ ثبت و ضبط خواهد شد، قطع روابط دیپلماتیک و اقتصادی و تحریم عملی تسلیحاتی و تجاری را ابزار مهمی در توقف نسل‌کشی اسرائیل در غزه و جنایاتش در ...
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزرای امور خارجه ایران و عربستان در محل برگزاری نشست سازمان همکاری اسلامی در بانجول با یکدیگر دیدار کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزرای امور خارجه ایران و عربستان در محل برگزاری نشست سازمان همکاری اسلامی در بانجول با یکدیگر دیدار کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزرای امور خارجه ایران و اندونزی در محل برگزاری نشست سازمان همکاری اسلامی در بانجول با یکدیگر دیدار کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» لایحه حفاظت از داده‌های شخصی در کمیسیون حقوقی دولت با حضور جمعی از اعضای هیئت دولت تصویب شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» ناو لجستیکی شهید مهدوی یک ناو جنگی ساخت جمهوری اسلامی ایران است که در نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی فعال است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نشست سران سازمان همکاری اسلامی در بانجول پایتخت گامبیا آغاز شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» محسن رضایی طی چند روز گذشته با اعضای شورای مرکزی احزاب، گروه‌ها و جبهه‌های انقلاب نشست‌های جداگانه‌ای برگزار کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نادری گفت: مجلس با تصویب پرداخت بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی از همسان‌سازی حقوق بازنشستگان حمایت می‌کند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است