سیاسی 21:20 - 25 مرداد 1396
رییس دفتر رییس جمهور با تاکید بر اینکه حقوق شهروندی باید در فرهنگ عمومی کشور به یک مطالبه، گفتمان، هنجار و ارزش تبدیل شود، گفت: اگر بتوانیم احساس آزادی و امنیت برای فعالیت اقتصادی در کشور ایجاد کنیم، آرامش و پیشرفت حاصل خواهد شد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، محمد نهاوندیان در مراسم تکریم از دکتر "الهام امین‌زاده» و معارفه «شهیندخت مولاوردی» به عنوان دستیار رییس جمهور در امور حقوق شهروندی و "معصومه ابتکار» به عنوان معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده، گفت: این جلسه، جلسه تکریم حقوق، تکریم زن، خانواده و مدیران خدوم ملت است.

اهم اظهارات رئیس دفتر رییس جمهور را در ادامه می خوانید؛

*اینکه امروز افتخار می‌کنیم ایران خوشبختانه در منطقه پرآسیب و پرآشوب از امنیت برخوردار است، تنها نباید منظور ما امنیت نظامی و انتظامی باشد، بلکه باید پیام امنیت اقتصادی، حقوقی و حیثیتی از ایران به جهان منتشر شود.

*باید فضا به گونه‌ای باشد که هر کس به این کشور سفر می‌کند، احساس کند نظام سیاسی و حقوقی وجود دارد که از حقوق آن فرد بیش از خودش حراست می‌کند.

*باید بر فضای رسانه‌ای و اجتماعی ما چنان فرهنگی حاکم باشد که هیچ‌کس در هیچ موقعیت و مقامی، جرأت تعرض به حیثیت فرد و شهروند دیگر نداشته باشد و همه بدانند که اگر تعرض کردند، چنان مجازات می‌شوند که از کرده و گفته خود به شدت پشیمان خواهند شد.

*در کشور، فضایی که در آن کسی با سوء استفاده از تریبون و عنوان وکالت یا مدیریتی که در اختیار دارد به خود اجازه دهد، دروغ گفته و افترا پخش کند و به دیگران توهین کند، باید به پایان برسد و آن روز، روزی است که می‌توانیم جشن تحقق قانون اساسی در کشور را بگیریم.

*بدگویی، تهمت و دروغ‌ها علیه مسئولان بویژه بانوان که کمر خدمت برای مردم بسته و همه دانش و تجربیات خود را در این مسیر عرضه کرده است، بسیار مایه تأسف است؛ اینکه افرادی به خود اجازه می‌دهند هر طور که می‌خواهند ناسزا گفته و مطالب بی‌سند منتشر کرده و اتهام بهتان‌آمیزی بگویند، خلاف قانون اساسی بوده و نظام حقوقی ما باید در برابر این جرم مشهود برخیزد.

*مخالفان برجام و آنهایی که تنها سخن‌پراکنی کرده و جرأت اقدام ندارند در دنیا امروز به دنبال این هستند که فضای اعتماد به ایران ایجاد نشود که البته باید هوشمندانه در برابر این تخریب و بدعهدی ایستادگی کنیم.

*توهین‌ها و بداخلاقی‌های داخلی درست مانند حرکت‌های ضدبرجامی به این احساس امنیت در اقتصاد ایران ضربه می‌زند که باید با آن مقابله کرد.

*{با گرامیداشت یاد و خاطره آیت‌الله هاشمی رفسنجانی}مسیر دولت، مسیر اعتدال و دوری از افراط و تفریط و احترام و تکریم مردم و عقاید مختلف در کشور است، چرا که این مسیر راه نجات و پیشرفت کشور خواهد بود.

27212


9367749
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«خبرگزاری تسنیم» رئیس جمهور گفت: پرداخت به موقع وام ازدواج می تواند نقش بیشتری در تشکیل خانواده داشته باشد؛ در عین حالی که باید تشویق های دیگر هم در نظر گرفته شود.
سیاسی
«خبرگزاری تسنیم» عضو کمیسیون شوراهای مجلس با بیان اینکه معمولا در مرحله دوم انتخابات شور و حال انتخاباتی کمتر بوده و مشارکت هم پایین تر است، لذا بهتر است با اصلاح مفادی از قانون انتخابات، این فرایند یک مرحله ای شود.
سیاسی
«خبرگزاری تسنیم» عضو کمیسیون اقتصادی مجلس بیان کرد: در جلسه این کمسیون گزارش تحقیق و تفحص از بانک های خصوصی نهایی و برای بررسی در جلسه علنی تقدیم هیئت رئیسه مجلس می شود.
سیاسی
«خبرگزاری تسنیم» رئیس جمهور به معاون علمی و فناوری خود ماموریت داد تا با تشکیل کارگروهی ویژه، برنامه ها و راهکارهای لازم برای تقویت سرمایه انسانی در حوزه فضای مجازی را تدوین و جهت بررسی و تصویب به شورای عالی فضای مجازی ارائه کند.
سیاسی
«خبرگزاری تسنیم» اهداف و راهبرد های کلان پنج ساله پدافند غیرعامل کشور در جلسه کارگروه دائمی پدافند غیرعامل به ریاست سرلشکر باقری، تصویب شد.
سیاسی
«خبرگزاری تسنیم» جانشین سازمان بسیج گفت: در عملیات وعده صادق، موشک های و پهپادهای ما می بایست از 12 لایه پدافندی برای رسیدن به هدف عبور می کردند که نشان دهنده سطح بالای فناوری بکار رفته در وعده صادق بود.
سیاسی
«خبرگزاری تسنیم» فرمانده فضایی نیروی هوافضای سپاه پاسداران با اشاره به ویژگی های ماهواره بر قائم 105 گفت: آخر امسال و یا اوایل سال آینده پرتاب این ماهواره بر 4 مرحله ای انجام می شود.
سیاسی
«خبرگزاری تسنیم» بررسی گزارش هیات تحقیق و تفحص از عملکرد استانداری خراسان رضوی در دستور کار کمیسیون های تخصصی مجلس شورای اسلامی در هفته جاری قرار دارد.
سیاسی
«خبرگزاری تسنیم» سد قیز قلعه سی محصول مشترک ایران و آذربایجان که بر روی رود ارس احداث شده، فردا با حضور مقامات عالی دو کشور به افتتاح خواهد رسید.
سیاسی
«خبرگزاری تسنیم» سخنگوی دولت نوشت: ️حقوق بین الملل از ضعف ضمانت اجرا رنج می برد؛ برخی اظهارنظرهای سیاسی این رنج را مضاعف می کند. یک نمونه، نامه 12 سناتور تمامیت خواه آمریکایی که کتباً دیوان کیفری بین المللی و قضاتش را، در قبال انجام وظایف قانونیشان، تهدید ک...

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است