سیاسی 09:14 - 27 مهر 1399
نمایندگان مجلس طرح استفساریه پرداخت مزایای شاغلان مناطق جنگی به بازنشستگان را جهت بررسی بیشتر به کمیسیون اجتماعی ارجاع دادند.

ارجاع طرح استفساریه مربوط به پرداخت مزایای شاغلان مناطق جنگی به بازنشستگان به کمیسیون اجتماعی

به گزارش ایسنا، در جلسه علنی امروز یکشنبه مجلس، بررسی ایرادات شورای نگهبان در طرح استفساریه بند ج ماده ۱۱۲ قانون برنامه ششم در دستور کار قرار داشت.

متن استفساریه بدین شرح است:

آیا منظور از شاغلان مناطق عملیاتی دفاع مقدس موضوع بند ج برنامه ششم توسعه، شاغلانی است که در طول دفاع مقدس از ۳۱ شهریور سال ۵۹ تا ۲۷ تیر سال ۶۷ مشغول به کار بودند که در پاسخ "بلی" آمده است.

در توضیح بررسی های کمیسیون اجتماعی، بابایی سخنگوی کمیسیون گفت که کسانی که در دوران دفاع مقدس در دستگاههای اجرایی مشغول به کار بودند مشمول مزایای خدمات کشوری و اکنون مزایای بازنشستگی نمی شوند این طرح می خواهد مزایای شاغلان مناطق جنگی را به بازنشستگان تسری دهد.

محمد حسین آصفری نماینده اراک در تذکری این طرح را دارای ابهام خواند و گفت که طرح باید برای رفع ابهام به کمیسیون اجتماعی ارجاع شود.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس با وارد دانستن این تذکر گفت که در صورت تصویب این طرح این ابهام وجود دارد که این مزایا شامل حال شاغلان فعلی در مناطق عملیاتی دفاع مقدس نشود، لذا بهتر است به کمیسیون برای رفع ابهام ارجاع شود.

نمایندگان نیز با تذکر آصفری موافقت کرده و به ارجاع این طرح به کمیسیون اجتماعی رای مثبت دادند.

انتهای پیام


10767936
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دبیر شورای نگهبان گفت: در جنگ اقتصادی بزرگی که دشمنان علیه مردم ایران به راه انداخته‌اند، کارگران در صف مقدم دفاع از عزت ملی هستند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» جزئیات محکومیت آمریکا به دلیل مشارکت در تاسیس ساواک از زبان معاون حقوقی رئیس‌جمهور منتشر شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» علیرضا عنایتی سفیر ایران در عربستان سعودی در گفتگویی اعلام کرد که امسال ۹۰ هزار ایرانی عازم حج خواهند شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی دولت از موافقت هیئت وزیران با لایحه اصلاحی وزارت دادگستری بر قانون تعزیرات حکومتی با قید دو فوریت خبر داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وقتی ابتکار یک کارگر برای دریافت انگشتر جواب می‌دهد!
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت امور خارجه ادعا‌های بی‌اساس دولت آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی در خصوص فعالیت‌های سایبری را قویا رد و محکوم کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت امور خارجه ادعا‌های بی‌اساس دولت آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی در خصوص فعالیت‌های سایبری را قویا رد و محکوم کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر کشور با بیان اینکه عفاف و حجاب از ارزش‌های ملی مذهبی و سنتی ماست، گفت: به فراجا گفته شده که بین کسی که اغفال و اهمال دارد با کسی که مقاومت می‌کند فرق بگذارند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» ایران و پاکستان علیه رژیم جنایتکار صهیونیستی بیانیه ای مشترک منتشر کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهوری از جمع‌شدن برخی شیرخوارگاه پس از ترمیم دستورالعمل فرزندخواندگی، خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است