اقتصادی 14:11 - 10 فروردین 1394

تهران / خبرگزاری صدا و سیما / اقتصادی 1394/01/10

وزیر راه و شهرسازی گفت : با توجه به سرمایه گذاری که سال گذشته در خطوط ریلی انجام شده است، واگن های مسافری و باری افزایش خواهد یافت و 400 واگن مسافری در سال جدید به خطوط ریلی اضافه می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، عباس آخوندی در بازدید از سامانه های کنترل مرکزی راه آهن جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه از 25 اسفند تاکنون یک میلیون و 260 هزار نفر از طریق ریلی جابجا شدند ، افزود : 50 درصد مسافران ریلی در مسیر مشهد هستند که از 25 شهر از طریق قطار به مشهد سفر کردند.

وی گفت : بیشترین مسافران ریلی در مسیر تهران- مشهد، تهران- زاهدان، تهران- بندرعباس، تهران به جنوب کشور و تهران- یزد جابجا شدند.

آخوندی با اشاره به اینکه سیاست وزارت راه و شهرسازی افزایش سهم مسافران در بخش ریلی است افزود: در سال 93 چند حادثه در مسیر تهران- مشهد به وجود آمد که تلاش کردیم همه مسیر تهران- مشهد را به صورت کنترل اتوماتیک دراوریم و تاکنون حادثه ای ثبت نشده است.

وی اضافه کرد: تلاش می کنیم حوادث ریلی را با اتوماتیک کردن همه 11 هزار کیلومتر ریل موجود به صفر برسانیم و حمل و نقل 100درصد ایمن داشته باشیم و ظرفیت بهره وری از ریل را به بیش از دو برابر برسانیم.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: پارسال پنج درصد به ظرفیت واگن ها و قطارهای تهران- مشهد اضافه شد و در بقیه مسیرها مانند تهران- گرگان نیز یک قطار ؛ بازسازی و نوسازی کامل شد.

آخوندی درباره خدمات رسانی به مسافران نیز گفت: باید همه تمام خدمات را به صورت برخط بفروشیم و همه افراد بتوانند بلیت های خود را تا 45 روز آینده تهیه کنند.

وی با اشاره به اینکه بیش از 60 درصد عرضه بلیت های ریلی اینترنتی بوده است ، افزود: قرار شد از 13 فروردین تا پایان اردیبهشت مسافران بتوانند برای خرید بلیت به صورت اینترنتی برنامه ریزی کنند و تلاش می کنیم این شیوه خرید بلیت را دائمی کنیم و حتی مدت زمان یا بازه زمانی خرید بلیت را نیز طولانی تر کنیم.

وی درباره خدمات جاده ای نیز گفت: کنترل خوبی بر خدمات جاده ای است و فروش بلیت در این بخش نیز به صورت اینترنتی امکان پذیر است اما برای کسانی که امکان استفاده از اینترنت را ندارند یا زمان سفر آنها مشخص نیست، بخشی از خدمات به صورت حضوری ارائه می شود.

وی درباره تأخیر ریلی نیز گفت: تأخیر حرکت به صفر رسیده است.

وزیر راه درباره نظارت نرخ بلیت جاده ای، ریلی و هوایی گفت: اگر کسی شکایتی دارد سامانه ای در پشت بلیت مشخص شده است که می تواند از آن طریق اعلام کند و ما رسیدگی خواهیم کرد و

همه حوزه ها خصوصی است.

اخوندی درباره زمان افتتاح خط ریلی تهران- رشت نیز گفت: افتتاح این خط زمان می برد.

وی اعلام کرد : تعداد صندلی ایجادی نوروز پارسال یک میلیون و 846 هزار و 11 واحد بوده که در نوروز امسال به یک میلیون و 960 هزار و 720 واحد رسیده است و 5 درصد افزایش نشان می دهد.

اخوندی گفت : تاکنون حدود یک میلیون و 260 هزار نفر مسافر جابجا شده و حدود

یک میلیون و 560 هزار بلیت فروخته شده است.



وی همچنین درباره حمل بار و ترانزیت فت : این عملکرد با رشد 9 درصد در تن کیلومتر از

22،4 میلیارد تن کیلومتر در سال 92 به 24،4 میلیارد تن کیلومتر در سال 93 افزایش یافت و با رشد 6،7 درصد در تناژ از 32،7 میلیون تن در سال 92 به 34،88 میلیون تن در سال گذشته رسید.

آخوندی از رشد 50 درصدی در ترانزیت خبر داد که از 530 هزار تن در سال 92 به 800 هزار تن در سال 93 برغم تداوم تحریمها بالغ شد.

در سال گذشته همچنین کاهش 23 درصدی حوادث گزارش شد که از 251 مورد حادثه درسال 92 به 192 مورد حادثه در سال گذشته کاهش یافته است.

صدا و تصویر دارد


6114464
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی صنعت آب با اشاره به بارش‌های خوب بهاری و میزان آب موجود در مخزن سد‌های کشور از خارج شدن ۱۰ استان از تنش آبی خبر داد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس هواشناسی کشاورزی گفت: با توجه به صدور هشدار سطح نارنجی برای ۲۵ استان کشور به کشاورزان توصیه می‌شود که هشدار‌های هواشناسی را جدی بگیرند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ۲۸ هزار هکتار از ۸۵ هزار هکتار اراضی شناسایی شده نهضت ملی مسکن حذف شدند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پیشین اتحادیه بارفروشان گفت: اجرای ۱۰۰ درصدی مصوبه الگوی کشت تنها راهکار اساسی تنظیم بازار میوه، صیفی و فرنگی محسوب می‌شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مجری خدمات فرودگاهی شهر فرودگاهی امام خمینی گفت: خدمات فرودگاهی در حال حاضر روزانه به سه هزار و ۲۰۰ مسافر ارائه می‌شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» شاخص کل بورس امروز ۱۸ اردیبهشت‌ماه با کاهش ۷ هزار و ۶۴۸ واحدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۲۳۱ هزار واحدی قرار گرفت.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مشاور معاون وزیر صمت در امور عراق گفت: واردات ایران از عراق نیز در سال ۱۴۰۲ حدود ۵۸۰ میلیون دلار بوده است که نسبت به سال ۱۴۰۱، ۲۶۳ میلیون دلار حدود ۱۸۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد.‌
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر جهاد گفت: اطلاعات و آمار صحیح در حوزه کشاورزی، کنترل بازار تقاضای داخل و برنامه‌ریزی برای حضور در بازار‌های صادراتی را به دنبال خواهد داشت.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل اتحادیه ماهیان سردآبی گفت: بنابر آمار گمرک سال گذشته ۱۲ هزارتن قزل آلا به بازارا‌های هدف صادر شده، درحالیکه این آمار غیرمنطقی است و باید اصلاح شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سازمان فائو در جمهوری اسلامی ایران و وزارت جهاد کشاورزی پروژه‌ای را با هدف اطمینان از اصالت غذا و مدیریت زنجیره تأمین مواد غذایی امضاء کردند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است