گوناگون 21:54 - 01 مرداد 1396
ترجمه‌ی پگاه شفتی:تابستان هم در نوع خودش، فصل مناسبی است برای دوستی و پیدا کردن دوست‌های تازه یا قوی‌تر کردن رابطه‌ها‌ی دوستانه با تجربه‌های هیجان‌انگیز و تفریحی! تو جزء کدام دسته‌ای؟

می‌خواهی دوست‌های تازه پیدا کنی یا دوستانت را تمام عمر برای خودت حفظ کنی؟ در هر دو حالت، می‌توانی با این راهکارهای ساده دوستی‌هایت را طولانی کنی. دوستی‌های قدیمی را طولانی تر و دوستی‌های تازه را قدیمی‌تر:

 

  • دوستانت را تحویل بگیر!

درس، خانواده و بسیاری از دل‌مشغولی‌ها، گاهی باعث می‌شود نسبت به دوستانمان کم‌توجهی کنیم و به‌ همین سادگی و با زبان بی‌زبانی به آن‌ها حالی کنیم که تو مهم نیستی. با این حال بعد از خانواده، تأثیرگذارترین افراد در زندگی شخص، دوستان نزدیک او هستند.

اگر دوستانی داری که استانداردهای یک دوست خوب را دارند، پس بهتر است در خلال مشغله‌های زندگی جایی هم برای آن‌ها بگذاری. مثلاً همین حالا به صمیمی‌ترین دوستت زنگ بزن و حالش را بپرس.

 

  • دوستی را گروگان نگیر!

دوستی انتخاب است نه اجبار. اگر دوستانت را به حکم دوستی آزار بدهی و از آن‌ها انتظارات بیش ازحد داشته باشی، ناپدید می‌شوند. در دنیای پر از سرگیجه‌ی امروزی اگر مدام از دوستانت توقع داشته باشی، یک روز به‌خودت می‌آیی و می‌بینی دوستان با ارزش زندگی‌ات را از دست داده‌ای.

 

  • یار مشکلات باش!

هیچ چیز به اندازه‌ی یاری یک دوست در هنگام تلخی و مشکل، نمی‌تواند ثابت کند دوستمان چه‌قدر خوب است. اگر دوستانت دچار مشکل هستند، حتی اگر کاری از دستت برنمی‌آید، شانه‌ای باش تا بر تو تکیه کنند و از غمشان کاسته شود. به آن‌ها بگو هروقت و هرجا می‌توانند روی حمایت تو حساب کنند و غم‌هایشان را با تو شریک شوند.

 

  • کمک کن هرچند کوچک!

حتماً لازم نیست کمک‌های تو به دوستانت زندگی‌شان را متحول کند. این کاری است که شاید هیچ‌وقت از دستت برنیاید. کمک‌های کوچک می‌تواند به دوستان ما انگیزه بدهد تا از پس مشکلاتشان بربیایند و آن‌ها را پشت سر بگذارند.

کمک‌هایی مثل بردن یک وعده غذای گرم برای آن‌ها، نگه‌داری از خواهر یا برادر کوچکشان در اوضاع بحرانی یا حتی فرستادن یک فایل موسیقی، می‌تواند به آن‌ها یادآوری کند تنها نیستند و دوستی واقعی در کنار خود دارند.

 

  • رؤیاهایشان را جدی بگیر!

وقتی دوستانت از رؤیاهایشان صحبت می‌کنند، برخلاف بیش‌تر مردم، رؤیاهایشان را مسخره نکن و آن‌ها را غیرممکن ندان. به آن‌ها بگو که رؤیایشان قشنگ است و آن‌ها را جدی بگیر. به راه‌هایی فکر کن که می‌تواند این رؤیاها را واقعی کند و آن‌ها را با دوستت در میان بگذار.

آدم‌ها با هرکسی درباره‌ی رؤیاهایشان صحبت نمی‌کنند، پس اگر روزی دوستی در این‌باره با تو صحبت کرد، بدان تو یک شخص خاص در زندگی‌اش هستی و با مسخره‌کردن رؤیاهایش این موقعیت را در قلب دوستت از بین نبر.


9287429
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است