استانی 02:13 - 29 آذر 1393
مدیرکل اوقاف کردستان:
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان با اشاره به وجود یک‌هزار و 570 موقوفه با 16 هزار رقبه در کردستان گفت: برای 70 درصد این موقوفات سند مالکیت اخذ شده است.

70 درصد موقوفات کردستان سند مالکیت دارد

سلمان روحی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار داشت: وقف نماد عدالت‌محوری و توسعه عدالت اجتماعی است که گرایش به این مهم، حذف فاصله طبقاتی در سطح جامعه را محقق می‌سازد.

وی با اشاره به وجود 16 هزار رقبه در قالب یک‌هزار و 570 موقوفه در استان کردستان، بیشترین نیات واقفین استان را نیات مسجد خواند و گفت: در این زمینه جزء سه استان اول کشور هستیم و بیشترین نیات مسجد در زمینه وقف، خاص استان کردستان است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان، کمک به بیماران دیابتی، تامین جهیزیه نوعروسان، مسائل قرآنی و موارد دیگری از دیگر نیات واقفین در استان ذکر کرد.

وی این نکته را هم یادآوری کرد که واقفین استان کردستان، وقف‌نامه را خوب نوشته‌اند و این خاص این استان فرهنگی است.

روحی با بیان این مطلب که در 9 ماه ابتدای امسال 26 وقف جدید در کردستان ثبت شده است، کوچکترین وقف استان را شامل سه اصله درخت گردو در مریوان نام برد که تمامی دارایی یک خانواده به‌شمار می‌رود.

وی همچنین افزود: موقوفه میرمحمود در قروه با 4 هزار رقبه بزرگترین موقوفه استان کردستان است.

تصرف اراضی وقفی از مشکلات اوقاف است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان در ادامه، سوءاستفاده از اموال وقفی را از جمله مشکلات اوقاف دانست که عده‌ای افراد سودجو اراضی زیادی را با قولنامه‌های جعلی و سوری تصرف کرده‌اند و با قطعه‌قطعه کردن زمین‌ها، آنها را به مردم می‌فروشند که این دردسرهایی را برای مردم و اوقاف درست کرده است.

وی به خریداران این زمین‌ها هشدار داد که قبل از خرید و فروش، از ادارات اوقاف در شهرستان‌های تابعه استان استعلام شود تا در آینده با مشکلات مالکیتی مواجه نشوند.

روحی خاطرنشان کرد: شش دانگ روستای الحاقی ننله به شهر سنندج، اوقافی است که خریداران زمین‌ها در این روستا باید به ادارات اوقاف مراجعه کرده و با این اداره قرارداد ببندند.

وی در ادامه یکی از اقدامات اداره‌کل اوقاف کردستان را سنددار کردن موقوفات خواند که در 9 ماه ابتدای امسال جزء 5 استان برتر کشور در این زمینه بوده‌ است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان در پایان یادآور شد: تاکنون برای 70 درصد موقوفات استان سند مالکیت اخذ شده است و همین مسئله مانع از سوءاستفاده سودجویان خواهد شد.


5450598
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است