سیاسی 16:43 - 02 آبان 1393

رشت / واحد مرکزی خبر/ سیاسی



امر به معروف و نهی ازمنکر ، یکی از مهمترین اصول قیام عاشورا و موجب گسترش اسلام است.

امام جمعه موقت رشت امروز در خطبه های نماز جمعه این شهر با برشمردن نشانه های افراد مومن و با اشاره به در پیش بودن ایام محرم و دهه امر به معروف ونهی از منکر ، اجرای این فریضه الهی را یکی از نشانه های اهل ایمان دانست .

حجت الاسلام والمسلمین صدیق عربانی اقامه نماز را نیز یکی دیگر از نشانه های اهل ایمان عنوان و خاطرنشان کرد: پرداختن به فرهنگ عاشورا و اشاعه آن بدون توجه به نماز و تاثیر و اهمیت آن ، در برپایی قیام امام حسین (ع) نتیجه نخواهد داد .

وی با اشاره به وجود بیش از 700 جایگاه برپایی نمازجمعه کشور ، افزود: اهمیت به نماز و اقامه آن ، یکی از

نشانه های حکومت صالحان و زمینه برپایی انقلاب امام زمان (عج) است.

خطیب جمعه رشت با تاکید برخواندن بهترین اشعار و سروده ها در مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان گفت : اقامه نماز ظهر عاشورا از سوی عزاداران حسینی ، مهرتائیدی بر عزاداری های آنان است .

حجت الاسلام والمسلمین صدیق عربانی از اطعام عزاداران به عنوان سنتی حسنه در ایام عزاداری سالار شهیدان ، یاد کرد و افزود: اطعام کنندگان با استفاده از ظروف قابل بازیافت و جمع آوری زباله ، از ایجاد وگسترش مشکلات

زیست محیطی هم جلوگیری کنند .

وی همچنین گفت :آیت الله مهدوی کنی یکی از یاران صدیق امام راحل بود که به همه پیمانهایش وفادار ماند .

حجت الاسلام و المسلمین صدیق عربانی با اشاره به تشییع باشکوه پیکر آیت الله مهدوی کنی ، وی را یکی از یاران صدیق امام راحل و رهبرمعظم انقلاب خواند و افزود: حضور صدها هزار نفر در مراسم تشییع وخاکسپاری آیت الله مهدوی کنی ، وفاداری ایشان را به همه پیمانهایش اثبات کرد .

امام جمعه موقت رشت با اشاره به روز دانش آموز ، به نوجوانان وجوانان توصیه کرد برابر تهاجم فرهنگی استکبار جهانی به گوش و به هوش باشند و با انتخاب بهترین راه ، آرمانهای امام راحل و مقام معظم رهبری را دنبال کنند.

0002


5027925
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» فهرست انتخاباتی شورای وحدت برای دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی منتشر شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دبیر شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا، گفت: جبهه انقلاب باید اختلافات جزئی و سلایق شخصی را کنار گذاشته و با همدلی و حول منافع ملی در جهت ساختن ایرانی قوی و آباد قدم بردارد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» «علی بهادری جهرمی» سخنگوی دولت، با اشاره به رشد ۴۸ درصدی تجارت خارجی کشور در فروردین امسال، اعلام کرد که تراز تجاری در این ماه، حتی بدون احتساب نفت نیز مثبت بوده است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» احمد وحیدی گفت: برای اولین بار در کشور، مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی به صورت گسترده برگزار می‌شود.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر کشور در پیامی از تلاش‌های نیرو‌های امدادی به ویژه هلال احمر برای یافتن کودک گمشده گلستانی تشکر کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه کشورمان به منظور شرکت در پانزدهمین نشست کنفرانس سران کشور‌های عضو سازمان همکاری اسلامی، تهران را به مقصد پایتخت گامبیا ترک کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» ابوترابی فرد گفت: از نگاه تحلیلگران نظامی راهبرد‌های عملیات وعده صادق بسیار گسترده است و غرب این عملیات را آغازگر تحولات بزرگ در منطقه تعریف می‌کند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» هیأت نظامی جمهوری آذربایجان با حضور در تیپ ۶۵ نوهد نیروی زمینی ارتش از این تیپ بازدید کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رسانه‌ها باید‌ها و نباید‌های خود را دارند، اما آن چیزی که همیشه ادعا می‌کنند که در انجامش تلاش می‌کنند، بیان واقعیت است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس مسائل بین‌الملل گفت:دولت نتانیاهو به دلیل بحران هویت و شکست‌های پی در پی در صحنه بین المللی هر لحظه ممکن است سقوط کند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است